עיריית כפר סבא פיתחה אפליקציה לשליחת הודעות ומסרים, באמצעותה יוכל כל תושב לקבל מידע אישי וייעודי המעניין אותו

עיריית כפר סבא ביוזמת אגף שירות והסברה ובשיתוף עם אגף המחשוב משלימה בימים אלה את פיתוחה של אפליקציה ייחודית וייעודית, שמטרתה ליצור לכל תושב Zone מיוחד (מרחב וירטואלי אישי), שבו הוא יקבל את כל המידע הרלוונטי אליו במקום אחד ובקלות. כל תושב יוכל להתחבר לשירות החדש, לבחור תחומי עניין, ליצור לעצמו אזור אישי ולצפות במגוון רחב של שירותים : לוח שנה ייחודי ואישי, הודעות חשובות, לוח אירועים עירוניים ועוד.  האפליקציה החדשנית מבוססת על אזורי עניין של קבוצות חברים שלהן מכנה משותף, ובהן יועברו ההודעות שאחר כך ישולבו באופן אוטומטי בלוח השנה האישי  של כל משתמש, כך שלבסוף ייווצר לכל משתמש אזור עניין אישי, המכיל את ההודעות הרלוונטיות אליו בלבד.  בין השאר יוכלו התושבים לקבל הודעות ותזכורות לגבי תשלום חשבונות, הודעות הקשורות לשכונה ולרחוב בהם הם מתגוררים, הודעות על אירועים עירוניים המותאמים באופן ייעודי לתחומי העניין שלהם ולגילאי ילדיהם, והכי משמעותי – הודעות ספציפיות ממוסדות החינוך בהם נמצאים ילדיהם.

מדובר ביוזמה של צאלה וקסמן גונן סמנכ”לית שירות והסברה שבתור אם לשני ילדים קטנים קיבלה אינספור הודעות במגוון רחב של תחומים- מהעירייה, מהמורה והגננת של הילדים, מקבוצות הורים בוואטסאפ, מהפייסבוק. מרבית ההודעות כלל לא היו קשורות אליה והיוו גורם מטריד ומפריע, ובתור אשת קריירה בעלת לו”ז צפוף רצתה לעשות סדר בבלגן.

“אני חברה בהרבה קבוצות עניין”, מספרת וקסמן גונן. “וכמו תושבים רבים מוצפת מידי יום באינספור הודעות וכמויות עצומות של מידע שלא בהכרח קשור  אלי. מזה זמן רב אני חושבת איך ניתן לייעל את המערכת וליצר אפליקציה אישית שלי באמצעותה אוכל לקבל רק דברים המעניינים אותי וקשורים אלי ישירות כמו למשל – הודעות מהמורה או הגננת, או מהצהרון, או אירוע עירוני המתאים לגילאי ילדיי או עבודות שדרוג בכביש בשכונה שלי שעתיד להשפיע עלי ישירות. פניתי עם הרעיון שלי למוטי סרודי מנהל אגף המחשוב ויחד יצאנו לדרך. כחלק מתוך הבדיקה של האפליקציה ביצענו סקרים וקבוצות מיקוד,  מיפינו צרכים של התושבים, בדקנו את פילוח תחומי העניין על פי גילאים ויחד קידמנו את פיתוחה של האפליקציה הייעודית, שבימים אלה אנו עמלים על העיצוב הסופי שלה.

וקסמן גונן מוסיפה כי, בעיני זוהי בשורה של ממש לציבור הכפר סבאי וחלק מתוך מהפכת השירות שעוברת העירייה בשנתיים האחרונות , שתכליתה הנגשת שירותי העירייה לתושבים ויצירת מתחם אישי לכל תושב על פי צרכיו האישיים. אני מודה למוטי סרודי מנהל אגף המחשוב על התגייסותו והירתמותו לפרויקט העירוני החשוב הזה. בלי הרוח הגבית שנתן לי,  הפרויקט  החשוב הזה לא היה מתרומם ויוצא לדרך,”

מוטי סרודי מנהל אגף המחשוב הוסיף כי, “מדובר במהפכה של ממש בכל הקשור לשיפור ושדרוג השירות לתושבי העיר.  כעת יוכלו כל התושבים לבחור את תחומי העניין בהם הם רוצים לקבל מידע ולהימנע ממידע עודף  וחסר ערך עבורו. בנוסף, לכל מורה / מנהל תהיה היכולת לפתוח ציר עדכון פרטי מול ההורים ומול התלמידים. זה היה אתגר של ממש במיוחד כי מדובר בפילוח יזום של תושבים שבוחרים לעצמם את תחומי העניין העירוניים והקהילתיים ואני שמח שצלחנו את המשוכה. אנו נמצאים בישורת האחרונה של הפיתוח והעיצוב, בקרוב האפליקציה תצא לחנויות”.  צילום רמי זרינגר

תגובות