עיריית כפר סבא בפנייה לחברת נתיבי ישראל: “הפסיקו את ההתייחסות הברוטלית לעצים ביער אוסישקין”

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף איכות הסביבה, שיגרה השבוע מכתב חריף אל חברת נתיבי ישראל בעקבות הפגיעה הקשה בעצים שנותרו ביער אוסישקין בעקבות עבודות פרויקט כביש 531 והקמת הרמפה במקום. בנושא זה הגיעו אל משרדי העירייה עשרות פניות מתושבי העיר על התייחסות לא נאותה לעצים ופגיעה חמורה בהם.

את המכתב העביר אורן וולשטיין, מ”מ סגן מנהל אגף איכות הסביבה, אל הגברת יעל וינקלר, מנהלת הפרויקט בחברת נתיבי ישראל.

את המכתב פתח וולשטיין ואמר כי “בעקבות תלונות רבות המגיעות מתושבים בכל הקשור להתייחסותכם הברוטלית וחסרת הרגישות לכאורה, לעצי יער אוסישקין אשר נותרו במקום ואשר נדרשתם לשמרם מכל פגע, נערך סיור במקום ונראה כי אכן יש צדק בדבריהם”.

עוד הוא מתאר כי “כלי הצמ”ה הכבדים שאתם מפעילים במקום ואופן עבודתם הרשלנית פוגעים בעצים שנותרו פגיעה קשה, בעקבותיה הכחדה מוחלטת של פיסת ההיסטוריה הזו כבר אינה דבר רחוק ודמיוני. ערימות של פסולת ושברי בטון נערמים על בסיס בגזעים, העצים נפצעים, כמו גם מכוסים באדמה עד לגובה המונע מהם חמצן, יוצר ריקבון וכיו”ב”.

לסיום נכתב כי “אני דורש להשהות את העבודה ולהצמיד באופן מיידי גורם מקצועי, אגרונום, שייתן הנחיות וימנע את המשך המצב הבלתי נסבל הזה. בהזדמנות זו, אני פונה גם למנהל אגף שפ”ע בעיריית הוד השרון, מר צביקה בלומנשטיק, לתת הנחיות ברורות, נוקשות וחד משמעיות לאכיפה מיידית על ידי רשויות הפיקוח העומדות לרשותו וזאת בשל העובדה כי המקום שייך לתחום השיפוט של הוד השרון”.

נזכיר כי במסגרת פרויקט כביש 531 של חברת נתיבי ישראל והקמת רמפת סוקולוב, נכרתו כ- 170 עצים מיער אוסישקין, שנמצאים בשטחה המוניציפאלי של הוד השרון. כנגד החלטה זו יצאה עיריית כפר סבא יותר מפעם אחת בעבר, ופעלה רבות יחד עם תושבי העיר למניעת כריתת העצים. זאת מתוך החשיבות ההיסטורית של יער אוסישקין לעיר והעובדה כי הוא מהווה ריאה ירוקה לתושבים הגרים בסמוך אליו. במסגרת זו, פנתה לערכאות משפטיות על מנת לקבל סעד משפטי, אך לצערנו העתירה ופעולות נוספות שבוצעו נדחו. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול בנחישות לשמירה על האיזון בין פיתוח תשתיות עירוניות לבין השמירה על איכות החיים, ערכי הטבע והסביבה.

 

תגובות