תערוכת ציורים חדשה של פטר גלוזברג

תערוכתו של פטר גלוזברג חותמת את שנת 2018 באולמות התצוגה של היכל התרבות ואכסדרת קרית ספיר בכפר סבא.

פטר גלוזברג הוא צייר בעל מורשת תרבותית רוסית עשירה.

הוא הצליח בזכות כישרונו להשתלב בנוף האמנות הישראלי בצורה מרשימה, מאז עלייתו לארץ לפני כ 25 שנה.

הצייר פטר גלוזברג מתמקד בציוריו בנצחי – בנוף וטבע המקיפים אותנו וממלאים את לבנו באושר ושלווה. לדבריו: הטבע היה פה מאז ימי הבריאה ויהיה פה גם אחרינו.

כמו כן מצייר האמן נופים אורבניים/כפריים המשתלבים ומשלימים את ציורי הטבע הפיוטיים שלו. הוא מתייחס בציוריו בעיקר לפינות חמד שגילה בארץ, כמו בתי כנסת, מסגדים, בתי מגורים ועצים, חופים וגנים, כל המרכיבים היפהפיים של ארצנו הקטנטונת החוגגת בימים אלו 70 שנים להקמתה.

הוא מתעד פינות חמד אלו עם שימוש אימפרסיוניסטי טיפוסי של אור וצל.

פטר גלוזברג משתייך לקבוצת ציור אוניברסאלית של ציירים ממדינות שונות, הנפגשים מדי פעם במקומות שונים בעולם ומציירים להנאתם. בתערוכה זו מוצגים גם ציורים, פרי סיוריו במקומות אלו.  

ד”ר אלק אפשטיין מגדיר את האמן כאימפרסיוניסט ארץ-ישראלי בספרו: “טיפוח המורשת האימפרסיוניסטית הצרפתית בישראל / אמנותו של פטר גלוזברג”

 

זרם האימפרסיוניסטים צמח באירופה של המאה ה-19 והשפיע אך מעט על ציירי רוסיה. הצייר פטר גלוזברג נשבה בקסמיו, ושיווה לו מאז קליטתו בארץ, סגנון אישי ישראלי משלו.

 

על האימפרסיוניזם  מתוך ויקיפדיה

האימפרסיוניסטים הביעו דרך יצירותיהם גישה אמנותית חדשנית; הם ציירו מחוץ לסטודיו המסורתי במטרה להביע את הרגע החולף, את האור בשעה המסוימת ביום, ואת השפעותיו על המרקם, על הצבעוניות ועל הנושא המתואר……משיכות מכחול קצרות ונקודתיות של צבעים טהורים וחזקים,  מרקם גס ועבה, קומפוזיציה מופשטת ושקטה וחוסר דגש בפרטים; כל אלה גרמו לציור להראות לא גמור, כמעין סקיצה.

עיריית כפר סבא, האגף לתרבות, אכסדרת בית ספיר והיכל התרבות, רח’ ירושלים 35-33 כפר סבא

שעות פתיחה קרית ספיר: ימים א’–ה’ 9:00– 20:00, ימי ו’ 9:00– 12:00

שעות פתיחה היכל התרבות: במהלך אירועים, או בכניסה דרך ספרית מבוגרים במהלך היום  

תערוכת ציורים חדשה: 15.11.18– 29.12.18 פטר גלוזברג / A glancing view

אוצרת: אביה ממון

תגובות