מתאחדים : סדבון, הרסגור ולביא בגוש אחד לקראת הסיבוב השני. המועמדים מגיבים
במסיבת עיתונאים שהתקיימה הבוקר (ג’) בכפ”ס, הכריזו השלושה על שיתוף פעולה על בסיס שלושת המצעים של הסיעות ותפיסת העולם הדומה ביניהם. ההסכם יוגש למזכיר המועצה ולחברי המועצה.
עילאי הרסגור והדר לביא חתמו אמש על הסכם קואליציוני עם יוסי סדבון, המועמד לראשות העיר כפר סבא בסיבוב השני וקוראים לכל תושבי העיר להצביע עבורו. לראשונה, משוחרר ההסכם הזה לציבור, עוד לפני הבחירות. כך שידע הציבור בצורה שקופה וברורה מה היו ההתחייבויות הקואליציוניות.
במסיבת העיתונאים נחשף כי הרסגור יהיה סגן ראש העיר וממלא מקומו. הדר לביא תכהן אחרי הסיבוב השני כסגנית ראש העיר. הדר לביא תהיה אחראית על תחום החינוך במשותף עם יוסי סדבון. נושא ההנדסה יופקד בידיי סיעת כפר סבא בראש. כמו כן, הרסגור יופקד על נושאי תחבורה, תכנון ובנייה ומכרזים.
יוסי סדבון: “הציבור הביע את דעתו בבחירות האחרונות ומבקש לראות עיר חופשית, סבלנית וחדשנית. במתכונת הזו נוכל לבסס ולבצע את מה שהציבור רוצה, בעזרת הנהגה בעת ניסיון מוכח בניהול ארגונים גדולים, לצד יושרה וחדשנות. ביחד, בשילוב הכוחות – נוכל להגיע ליעד שלנו. נפעל ביושר ובשקיפות, זה המצע שהסכמנו עליו. זה הדבר החשוב ביותר בניהול עיר. אנחנו מבקשים להשיג ארבעה דברים: עיר שנעים לגור בה, מעולה להתחנך בה, אפשר לעבוד בה וטוב לבלות בה. יחד, בשיתוף פעולה, נגיע לזה. נאפשר את מרקם החיים העדין והטוב שקיים בכפ”ס. כדי שכל אחד יוכל לחיות את חייו ללא כפיה, זה בצד זה, דתיים ולא דתיים, בכבוד הדדי. אנו קוראים לכל חברי המועצה לחבור אלינו, כדי לבסס קואליציה רחבה”.
הדר לביא: “מתוך תחושת אחריות עמוקה לציבור שבחר בי, בדקתי עם מ מהמועמדים אוכל ליצור את השותפות לדרך, לבסוף מצאתי אותה ביוסי. חשוב לי שנעשה משהו אחר. אנחנו לא מבזבזים זמן של משא ומתן, כי אנחנו יודעים מה עלינו לעשות ואנחנו קוראים לאחרים להצטרף אלינו. השארנו להם תיקים, האופציות לא נגמרו. יש כאן אמון ושותפות אמתית. זה מה שהציבור שלי מחפש. אני מודה על האמון וקוראת לא להיות שאננים ולצאת מהבית, בסיבוב השני ולהשפיע. צאו להצביע, בחרו יוסי סדבון ועזרו לנו לעשות עיר יותר טובה”.
עילאי הרסגור: “נכנסנו לשותפות הזאת עם העמדות שלנו, לאחר שהצגנו את הדרישות בשקיפות כלפי הציבור – בגלוי. לקחנו את הכוח שהציבור נתן לנו ברצינות. נפגשתי עם שני המועמדים והקשבתי למה שהיה להם להגיד. אני שמח לבשר שיוסי סדבון הסכים לקבל את התנאים שלנו וללכת בשותפות יחד אתנו ועם מה שחשוב לנו. הבטחתי בבוקר שאחרי הבחירות שלא נזרוק את המנדט, נעשה הכל כדי להוציא ממנו את המקסימום. השותפות הזו היא הדרך להגשים את ההבטחה. אני קורא לכל מי שהצביע מרצ כפר סבא לבחור ביוסי סדבון בסיבוב השני. זו הדרך היחידה שבה נוכל להפוך את ההבטחות שלנו למציאות. סדבון הוא היחיד שיקדם את העיר לפי הערכים שלנו”.

 

עוד הוסיפה לביא “השבוע הייתי צריכה להדרש לסוגיה לא פשוטה: באיזה מועמד לראשות העיר אני מאמינה. הרי מבין שניהם כפי שכתבתי – אני מעדיפה אותי. לשניהם יש מבחינתי יתרונות וחסרונות. רבים מכם שואלים אותי למי כדאי לתת את האמון בקלפי ב-13.11 ואני מודה לכם על האמון והתמיכה שבשאלה הזאת. יכולתי להשאר על הגדר, ולזכות ככל הנראה בתפקיד אצל המועמד שינצח, אבל בחרתי לקחת עמדה ציבורית ברורה. מבחינתי זאת חובתי לכם. ברור לי שלא כולכם תראו איתי עין בעין וזה כמובן מקובל ולגיטימי. נכנסתי לעשייה הפוליטית המקומית כדי לשנות. אני רוצה עיר אחרת, מתקדמת. מבחינתי זה אומר עיר נגישה, שקופה, יוזמת, יצירתית, משתפת ציבור בקבלת ההחלטות. כדי לקדם את המטרות האלו אצטרך לעבוד עם ראש עיר. הבסיס מבחינתי לעבודה משותפת עם ראש עיר נבחר היא אמון. את השותפות והאמון האלו מצאתי אצל יוסי סדבון. ישבנו ודיברנו לעומק על סוגיות רבות. וידאתי שנושאים שחשובים לי יקודמו. יש לי ביקורת עליו ועל ההתנהלות שלו והבעתי אותה בפניו. מצאתי דרך לגשר על הפערים ובכל זאת לבנות אמון ובסיס לשותפות. הרבה נמצא פה לבחירתנו – עתידה של כפר סבא והדרך בה היא תובל. אני קוראת לכם – אתם רוצים אותי בעמדת הנהגה? צאו להצביע לו ביום שלישי הבא. אם יש לכם שאלה אל יוסי סדבון – תפנו ותשאלו. אם יש הסתייגות- תעלו אותה. אבל אל תהיו שאננים, אל תניחו שהבחירה ודאית – צאו להצביע! מאמינה שככה אוכל לשרת אתכם יותר טוב ושככה כפר סבא תתקדם”.

רפי סער מסר בתגובה לאיחוד סדבון עם הדר לביא ועילאי הרסגור הנדין : “יוסי סדבון הציג היום את עסקת המסחרה של כפר סבא. לעולם לא חולק אתנן פוליטי גבוה כל כך על מנת להשיג תמיכה אישית. הניסון של סדבון ובן חמו להלהיט את היצרים תוך יצירת מלחמת תרבות מדומה בין חילונים לדתיים היא ההוכחה הטובה ביותר לחוסר הכשירות ואי ההתאמה של יוסי לתפקיד. כפר סבא תמיד הייתה עיר שחיו בה בשלום ובשכנות טובה על פי העיקרון של חיה ותן לחיות. צר לי שיוסי מוכן להרוס את האופי הכפר סבאי בשביל ג’וב לפנסיה. מי שיחליטו מי יהיה ראש העיר הבא של כפר סבא הם עשרות אלפי הבוחרים שלא יהיו מוכנים לקחת חלק בדיל המסריח שנרקם על הגב שלהם”.

 

תגובות