פרויקט ייחודי ומשותף לכפר סבא ולעיר קולמבוס שבארה”ב להנצחת חללים מכפר-סבא

“זוכרים ביחד” זהו שמו של הפרויקט הייחודי והמשותף לעיריית כפר סבא, יד לבנים, הסוכנות היהודית והעיר קולומבוס שבארה”ב שכל מטרתו להנציח את חללי כפר סבא. בשנה האחרונה הונצח גם השוטר האמיץ רס”מ האיל סתאוי ז”ל שנהרג על הר הבית ביולי 2017 באמצעות יצירת אמנות של סטפני גרוסמן, רכזת יחסי ישראל וקשרי חוץ במרכז היהודי של קולומבוס.

בטקס מרגש שהתקיים השבוע נמסרה היצירה נמסרה למשפחת סתאוי בכפר מע’אר צפון בכפר מע’אר, על ידי חברי שותפות כפר סבא- קולמבוס: מנוחה אשר, אליזה רגב, אבי כגן וחנה גרנות. בפגישה שנערכה נכחו כל בני משפחת השוטר שהתרגשו מאוד מהיצירה ומדבריה המנחמים של האמנית.

נזכיר כי השוטר הדרוזי, האיל סתאוי ז”ל, נהרג בפיגוע הירי בהר הבית כשבועיים לאחר לידת בנו. יצירתה של סטפני גרוסמן נקראת “מגע” ועוסקת בקשר שבין האב לבן, עליה כתבה כי “עבור התינוק, המגע הוא החוש הראשון שנוצר בתוך הרחם; תינוקות מסוגלים לחוש פיזית דברים לפני שהם נכנסים לעולם הזה. כוחו של המגע היה ההשראה ליצירה שלי. כשקראתי את הכתבה אודות האיל סתאוי ז”ל, שני דברים נשארו איתי: האומץ והתינוק הרך שנולד לו. יצירה זו מסמלת את האהבה של האיל לבנו הקטן ואת האהבה שהייתה לו לקהילה הדרוזית ולמדינת ישראל”.

תכנית “שותפות ביחד” קולומבוס כפר-סבא מתקיימת זו השנה ה – 16, פרויקט “זוכרים ביחד” מתקיים זו השנה השביעית ובמסגרתו מונצחים חללי כפר סבא באמצעות תלמידי בית ספר ואמני קולומבוס. בכל שנה מתקיים טקס זיכרון מרשים ומרגש לזכר הנופלים, במרכז הקהילתי בקולומבוס בה התלמידים והאמנים מציגים את סיפור חייהם ומותם של הנופלים , בכפר-סבא מובילות את התכנית חנה גרנות ומנוחה אשר שתי חברות וועדת ההיגוי של תכנית השותפות.

אליזה רגב, ממונה ומתאמת השותפות מטעם עיריית כפר סבא, ” המפגש היה מאוד מרגש. התקבלנו בחמימות רבה בבית המשפחה וחשנו בעוצמה רבה את שותפות הגורל בין העמים. אוסיף כי הפרויקט הייחודי להנצחת החללים בעיר נוגע ללב הן למשפחות השכולות בכפר סבא והן לתלמידים, לאמנים וליהודי קולומבוס. אני מברכת את כלל השותפים בפרויקט חשוב זה”.

תגובות