בגמר חידון זהירות בדרכים העירוני זכתה התלמידה, רונה קופרק, מבית הספר “ברנר”

עיריית כפר סבא, בהובלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים שבאגף הביטחון ואגף החינוך, קיימה את גמר החידון המסורתי בנושא בטיחות בדרכים בהיכל התרבות העירוני. בגמר השתתפו 16 תלמידי כיתות ה’ שייצגו את בתי הספר היסודיים בעיר, וזו זכתה התלמידה, רונה קופרק, מבית הספר היסודי “ברנר”. היכל התרבות היה גדוש בתלמידי כיתת הזוכה, הנהלת העיר, חברי מועצה, אנשי חינוך, מנהלים, מחנכים, רכזי זה”ב, מפקחי זה”ב משרד החינוך, נציגי הרלב”ד, הורים נציגי משפחות ותלמידים רבים, שהתרגשו ועודדו את נציגיהם לכל אורך הבוקר.

חידון זהב 2018

החידון כלל מספר סבבים של שאלות כולל תרחשי שטח וכל תשובה נכונה זיכתה את המתמודדים בניקוד לעליה לגמר. הנושאים העיקריים בהתנהלות משתמשי הדרך ברכיבה באופניים, חוקי תנועה, חציה בטוחה, היסח דעת התקני ריסון ועוד. נוכחים באולם כולו התרגש ועודד את הנציגים בסיסמאות וכרזות עם מסרי זה”ב, ניהול וארגון החידון על כל שלביו ואותו הנחתה סיגל שטרית מנהלת הרשות העירונית לבטיחות בדרכים.

תלמידי ביה”ס גורדון פתחו את הבוקר במופע מרשים לצלילי השיר “היי עצור” אשר סחפו את הקהל במשמעות המסרים. השנה נמשכה המסורת של חלוקת תעודת הוקרה לרכזת זה”ב בולטת בפעילותה, ביוזמתה, בהתמדתה ובתפיסת התפקיד שלה כדרך חיים. השנה קיבלה תעודה זו רכזת הזהב בבית הספר “ברנר”, שלומית אגיב.

יש לציין כי החידון כלל שני שלבים מוקדמים: השלב הכיתתי– בוצע באמצעות אבי בן רפאל שירותי בטיחות והדרכה שמלווים מתחילת השלב הכיתתי ועד העירוני במקצועיות רבה ורכזי הזה”ב של בתי-הספר על פי ערכת לימוד שהוכנה מראש. השלב הבית-ספרי– נערך אף הוא בין כותלי בית-הספר ולקחו בו חלק התלמידים המצטיינים מכלל כיתות ה’. בתום השלב הבית ספרי, עלה נציג מכל בית-ספר לשלב הגמר.

רפי סער, ראש העיר, “חידון זהירות בדרכים כמו בכל שנה מתקיים על מנת להזכיר ולזכור שהקטל בכבישים הוא נושא המחייב התערבות והטמעה מחודשת מגיל צעיר. אנו חשים אחריות עליונה לשמור על ילדינו- ועל כן אנו משקיעים משאבים רבים בהסברה עירונית, בפרויקטים חינוכיים ובתכנון תחבורתי על מנת להעניק תחושת בטחון ומוגנות לכלל התלמידים ותושבי העיר. אני מודה לסיגל שטרית שמובילה את התחום של בטיחות בדרכים כבר 14 שנה, למנהלים, המורים ורכזי זה”ב שעוזרים להשריש ערכים חשובים אלו ומובילים יחד עם הילדים את הנושא בבתי הספר”.

תגובות