כל הכבוד ! שלושה בתי ספר מכפר סבא זכו בתחרות חיסכון באנרגיה: רמז, דבורה עומר וגורדון

שלושה בתי ספר מכפר סבא זכו בתחרות התייעלות אנרגטית ובהתקנת פרוייקטי דגל במרחב הלימודי. בתי הספר זכו בעקבות תחרות שהתקיימה במסגרת פרויקט “חכמים באנרגיה”, אותו מוביל בעיר אגף קיימות וחדשנות ומטרתו התייעלות אנרגטית, חסכון במשאבים וניהול נכון של משאב האנרגיה. בתי הספר זכו בפרס כספי מכובד עבור מימוש פרויקט הדגל בנושא אנרגיה והותקנו בהם מתקנים ללמידה מקיימת.

בית הספר, “רמז” קיבל את הפרס הגבוה ביותר, שעומד על 14,000 ש”ח על פרויקט של תלמידי כיתות ו’ שאיתרו מוקדים בבית הספר בהם ניתן ליישם את עקרונות הבנייה הירוקה. במסגרת זו, אותרה רחבת מדעים, שם הותקנה מערכת הידרופונית לגידול צמחים במצע מנותק, ללא שימוש באדמה ומעניקה חיסכון משמעותי במקום, מים ואנרגיה.

במקום השני זכה בית הספר “דבורה עומר” שקיבל פרס על סך 10,000 ש”ח, באמצעותו הותקן בבית ספר מרחב לימודי הכולל מערכת לגידול צמחים וגידולי ירקות על טהרת ההידרופוניקה. המרחב החדש כולל שימוש בצינורות, אדניות וחממות סולאריות ומאפשר לתלמידים ביצוע חקר ולמידה על גידול באמצעות מרכיבים שונים, טיפול בגינה, ערכי הקיימות ביולוגיה ועוד.

במקום השלישי זכה בית הספר “גורדון” עם פרס בסך 4,000 ש”ח ובו הותקנה בריכת נוי הפועלת באמצעות משאבת מים סולארית. הבריכה הותקנה בשיתוף התלמידים ובה צמחית מים ודגי גמבוזיות שימנעו התפתחות יתושים.

יש לציין כי הפרויקטים נבחרו על ידי בית הספר, והשלמתם בוצעה לאחרונה. נזכיר כי פרויקט “חכמים באנרגיה” הפועל במוסדות החינוך הינו המשך ליוזמה משותפת של עיריית כפר סבא בהובלת אגף קיימות וחדשנות ואיגוד ערים לאיכות סביבה משולש דרומי ובתמיכת האיחוד האירופי. הפרויקט, שנמשך מעל 3 שנים, התחיל עם 9 בתי ספר בעיר והתרחב לאחר כשנה בעקבות החזר השקעה מהיר (פחות משנתיים). מטרת הפרויקט הינה להוביל התייעלות אנרגטית וצמצום פליטות גזי חממה באמצעות מערכות “ניהול אנרגיה חכם”, המבוססות על טכנולוגיות מידע מתקדמות. הפרויקט מתפרס כעת ב- 25 בתי ספר בעיר, מוסדות ציבור ואגפים בעירייה כחלק מהמאמץ העירוני והעולמי למתן את שינויי האקלים. כמו כן, הפרויקט מהווה מודל בר-שכפול לרשויות מקומיות, שבתמיכת משרד האנרגיה  מטמיעות את הפרויקט במוסדות החינוך בעירן.

תגובות