בניית גשרים זו עבודה מורכבת – כך המומחים של אמצ שמש מבצעים אותה

מציאת פתרונות חדשים לאתגרים שונים היא אחד המפתחות העיקריים להתפתחות של המין האנושי. כשאנחנו נתקלים במכשול, מיד נעשים ניסיונות להתמודד איתו באמצעות הפריטים הקיימים ברשותנו – ובמקביל מופעל הדמיון כדי לאתר דרכים נוספות, טובות יותר, לצלוח אותו.

חציית תוואי שטח בעייתי היא דוגמה מצוינת לכך. עוד לפני אלפי שנים ידעו אבות אבותינו להניח בולי עץ כדי לעבור מעל נהר, וכיום כמובן האפשרויות נרחבות הרבה יותר. כדי לנצל באופן מיטבי את כל הטכנולוגיות המשוכללות הקיימות, כדאי לזכור שהקמת גשר היא אחד הפרויקטים המורכבים ביותר שיש וחשוב מאוד לבצע אותו אך ורק עם חברה שמעסיקה אנשי מקצוע מנוסים ומיומנים.

מאילו חומרים בנויים גשרים?

רוב הגשרים כיום מוקמים מעל לכבישים ומשמשים לטובת נתיבים נוספים, כשהמטרה היא המרת צמתים במחלפים לטובת תנועה זורמת ללא עיכובים. כמובן שישנם גם גשרים שנבנים כדי לאפשר צליחת מכשולים טבעיים ובנוסף ישנם גם גשרים שמהווים אטרקציות תיירותיות.

גשרים מהסוג השלישי עשויים לכלול רצפת זכוכית שמייצרת חוויה עוצמתית במיוחד. בסין למשל הוקמו כמה וכמה גשרים שכאלה ותיירים אמיצים (וגם התושבים המקומיים, כמובן) יכולים לעמוד באוויר בגובה של עשרות מטרים ולא רק להשקיף אל הנוף אלא גם לראות אותו מתחת לרגליהם.

יחד עם זאת, מרבית הגשרים עשויים מבטון או שילוב של פלדה ובטון – כשהגשר קצר יחסית ייעשה שימוש בבטון בלבד, ובגשרים הארוכים יותר משולבת פלדה.

מהי שיטת המקטעים שבה משתמשים באמצ שמש, ומהם יתרונותיה?

על-מנת לבנות גשרים בזמן קצר ככל האפשר – היעילות נדרשת גם כדי לצמצם את עלויות ההקמה וגם כדי למזער את ההפרעה להתנהלות השגרתית באזור שבו מבוצעות העבודות – פותחה שיטה שנקראת מקטעים.

העיקרון הבסיסי של שיטת המקטעים הוא יצירת אלמנטים טרומיים במפעל והובלתם אל האתר שבו מוקם הגשר. בדרך זו לא נדרשות עבודות ברזלנות וטפסנות במקום שבו מוקם הגשר. זהו יתרון חשוב בעיקר כשבונים גשר מעל לכביש פעיל, ועוד מצב שבו המקטעים הופכים את הפרויקט לפשוט יותר ומהיר יותר הוא כשמדובר על גשר עם מפתח גדול – במקרים אלה אין צורך בפיגומים ובתמיכות מורכבות, שמטבע הדברים מאטות את קצב העבודה.

שיטה זו אומצה על-ידי אמצ שמש.

על מה חשוב להקפיד במיוחד כשבונים גשר?

הביטוי סוף מעשה במחשבה תחילה – שמהווה את אחד המרכיבים העיקריים ב-DNA העסקי של אמצ שמש – נכון במיוחד כשבונים גשרים.

בשיטת המקטעים חשוב מאוד שכל אלמנט בטון יהיה מדויק ברמה של מילימטרים, וגם ההתאמה בין המקטעים חייבת כמובן להיות ברמת הדיוק המרבית הזו. עוד שלב שחובה להקדיש לו את מלוא תשומת הלב הוא ההובלה של המקטעים אל אתר העבודות, באמצעות משאיות עם מנוף. באתר עצמו, למרות היעדר הצורך בברזלנות וטפסנות, נדרש גם כן צמ”ה איכותי, מהסוג שחברת אמצ שמש מיומנת מאוד בהפעלתו.

 

 

תגובות