עיריית כפר סבא מגייסת מתנדבים לסיירת השכונות המערביות בפיקודו של דורון בלדינגר, הפועלת להפחתת מעשי אלימות, גנבות רכבים, התפרצויות לבתים ולעסקים בשכונה
דורון בלדינגר

עיריית כפר סבא, בהובלת אגף חירום וביטחון, המנהל הקהילתי בשכונות הירוקות והמחלקה לעבודה קהילתית והתנדבות, מגייסת מתנדבים לסיירת השכונות המערביות. ביום ראשון ה- 27.1 בשעה 20:30 יתקיים ערב חשיפה והיכרות במרכז הקהילתי ש”י עגנון שברחוב ספיר 6. מטרתו של הערב לעודד מתנדבים נוספים להצטרף ליוזמה. בערב יספרו גורמי המקצוע על מטרות הסיירת, דרכי הפעולה שלה וההפעלה בשטח.

מאת: אירית מרק

הסיירת, שהוקמה לאחרונה, כוללת את השכונות המערביות בעיר ביניהן: שכונת עלייה, השכונות הירוקות (60 ו- 80), והסביבה. הסיירת, בפיקודו של תושב העיר, דורון בלדינגר, הינה יחידה התנדבותית יוזמת אשר פועלת בשגרה להפחתת מעשי אלימות, גנבות רכבים, התפרצויות לבתים ולעסקים בשכונה, כל זאת למען הגברת תחושת הביטחון בקרב התושבים. כמו כן, נותנת הסיירת מענה בעתות חירום ומשבר לתושבי השכונות.

בהקשר זה נוסיף כי, מהניסיון בארץ ובעולם ניתן ללמוד שהתנדבות אזרחים היא מאבני הייסוד של החוסן האישי והחברתי באירועי משבר וחירום. כמו כן, בתפיסה העירונית חשיבות רבה לשיתוף פעולה בין כלל הארגונים והיחידות הפועלים למען ביטחון הקהילה וחיבור ממשקי העבודה עם הרשות. לכן, הוקמו בעיר צוותי מתנדבים לחירום ביניהם: גדוד המתנדבים, צוות פאפות, צח”ש עלייה, יחידת הרחפנים, איחוד והצלה ועוד.

רפי סער, ראש העיר, “יסודותיה של חברה בריאה טמונים ביכולתה להעניק ביטחון אישי לתושבים ולקדם ערכים של שותפות הדדית, סולידריות, שלטון החוק וסדר ציבורי. כמות המתנדבים לא מפתיעה אותי אבל היא לא מובנת מאליה- זו רוחה של כפר סבא. אנו רואים בתושבים חלק בלתי נפרד להשגת מטרות עירוניות וכך גם בנושא ביטחון. עיריית כפר סבא תמשיך לפעול למען מטרה חשובה זו באמצעות הקצאת משאבים רבים, תרגילי חירום והשתלמויות מקצועיות”.

שי זייד, מנהל אגף חירום וביטחון, “ביטחון תושבי העיר הינו מרכיב מרכזי שהעירייה רואה לנגד עיניה. שילוב היכולות של מערך הביטחון העירוני, משטרת כפר סבא ויחידות המתנדבים מהווה מכפיל כוח להגברת תחושת הביטחון של תושבי העיר. אני מברך על הקמת סיירת השכונות המערביות, ובטוחני שאת תוצאות פעילותם נראה בשטח”.

דורון בלדינגר, מפקד הסיירת “עד כה ההיענות להצטרפות לסיירת יפה, במיוחד בשכונות גדולות (עליה והירוקות 60-80). אין ספק שתושבי השכונות המדהימים, הם חדורי מוטיבציה ובעלי רוח התנדבות. הביטחון בסביבת המגורים חשוב להם והם מוכנים להירתם לפרויקט כה חשוב. עם זאת, יובהר כי חלק מהיוזמה באיחוד השכונות למשמר אחד משותף, היא המטרה להקים כח מתנדבים גדול, שיהיה מסוגל לייצר יותר משמרות ברמה החודשית ולתגבר משמעותית את הביטחון בגיזרה המאוחדת. מצופה שכמות המתנדבים מכל שכונה תהיה פרופורציונאלית לגודל האוכלוסיה בה. כדאיות הרחבת הגיזרה נמדדת גם בהיענות להתנדבות וביחס ההמרה של כמות מתנדבים לכמות תושבים בכל שכונה ושכונה. יש לנו עיר מדהימה שמעודדת התנדבות ומוקם כאן פרויקט רב חשיבות, שהוא גם סמל לאחדות. אני מזמין אתכם להגיע לערב החשיפה, להתרשם ולהצטרף לנבחרת של סיירת המערביות”.

תגובות