והרי את מקודשת לו, בשנית: כלות בנות 80 משכונת עליה בכפר סבא, זכו לחתונה שניה מושקעת ומרגשת בזכות מנהלת המועדון אביבה צבי

מיזם “כלה ליום אחד” במועדון הגמלאים בשכונת עלייה שפועל כחלק מהמחלקה לטיפול באוכלוסייה המבוגרת באגף שירותים חברתיים קהילתיים בעיריית כפר סבא, זוכה להצלחה מרגשת בקרב בנות השכונה.

מדובר על מיזם חברתי שהגתה מנהלת המועדון, אביבה צבי, לאחר שאחותה סגרה סלון כלות והעבירה אליה את השמלות וההינומות. מטרתו של המיזם להעניק לנשים קשישות בשנות ה- 80, שרובן בנות העדה התימנית, חווית חתונה מחודשת.

תלמידי המגמה לעיצוב שיער וטיפוח החן בתיכון אורט טכנולוגי ע”ש יצחק שמיר, מאפרים אותן לפני המפגש ועוזרים להן להתארגן ממש כמו כלות אמתיות. לאחר מכן מתקיים מפגש חגיגי אליו מגיעים גם בני המשפחה ובו הנשים מספרות את סיפור חייהן ותלמידי בית הספר הירוק ע”ש שמעון פרס משמשים להן שושבינים ואמונים על החלק האמנותי – שירה וריקוד.

מדובר על נשים שהתחתנו בגיל מאוד מוקדם, נערות צעירות, שלא זכו לתכנן את חתונת החלומות או לבחור את האביר על הסוס הלבן.

אביבה צבי, מנהלת מועדון עלייה, “יש פה נשים מדהימות עם סיפורים מדהימים. הסיפור הזה נולד כשאחותי סגרה סלון כלות והחלה להזרים אלינו חצאיות, הינומות ובדים. זה הזכיר לי שמישהי אמרה לי, ‘תעשי לי פעם חתונה’, סיפרה צבי והוסיפה כי “חתונות בגיל 12, 13, 14, ההורים דאגו לשדך. אבל לשמחתי הרבה הן למדו את הדרך לאהוב, למרות שהן לא התאהבו בהתחלה וזה מאוד יפה לראות את זה”.

שושנה גרשוני (81) שיתפה כי היא התחתנה אחרי מבצע קדש, בהיותה בת 18 בלבד, ואמרה כי “התחתנתי בגיל צעיר אז לא ממש חוויתי את החתונה”.

חנה שאול (80) , “הייתי בגיל 14, ולא זוכרת הרבה. כבר בגיל 16 הפכתי להיות אמא בפעם הראשונה. כלה ליום אחד זה שחזור כזה, מה שלא היה ביום החתונה”.

אתי רייבי, בתה של חנה שאול, אמרה כי “זה משחזר אותן אחורה, מה שלא היה להן. את הריקנות הזאת, ממלאים להן אותה עכשיו”.

בתמונה: חנה שאול, שושנה גרשוני, שרה סעיד ומינה איליה.

 

מאת: אירית מרק

תגובות