בית הספר “אוסישקין” בכפר סבא זכה במקום הראשון בתחרות הרובוטיקה בתחרות השתתפה גם חטיבת הביניים ע”ש אילן רמון

בית הספר “אוסישקין” בכפר סבא זכה במקום הראשון בקטגוריה “חדשנות בחקר” בתחרות הרובוטיקה הארצית של ארגון FIRST והטכניון שהתקיימה השבוע בתל אביב. גם תלמידי חטיבת הביניים ע”ש אילן רמון לקחו חלק בתחרות, יחד עם עשרות בתי ספר מכל רחבי הארץ.

קבוצת התלמידים של בית הספר “אוסישקין” בתחרות מנתה 14 תלמידים ותלמידות, והנושא השנה היה “החלל”. את התלמידים הוביל צוות משותף של מנטורים: מורה, סבא הורים ומתנדבים מחברת סימנס ומהקהילה. תחילה גובשה הקבוצה בפעילויות שונות, נחשפה למקורות מידע והרצאות בבית הספר ומחוצה לו ומהתעשייה האווירית. התלמידים הרחיבו את רעיונותיהם וגיבשו את נושא החקר: “אספקת מים על מאדים”. הפתרון החדשני עליו חשבו הילדים הוא: העברת קרח בכוכב מאדים באמצעות מסוע ולאחר התכה. הם התייעצו עם מהנדסים ומומחים היכן על מאדים ישנו קרח שיכול להפוך למים ראויים לשתייה. חקרו כמה ואיזו אנרגיה נדרשת להפעלת מסוע ותכננו את מבנה המסוע.

יש לציין כי בית הספר משתתף זו השנה השנייה בתחרות הרובוטיקה, ואשתקד זכה במקום הראשון על יצירתיות. התוכנית פועלת בשכבות ד’- ו’ ובה נחשפים התלמידים לתחומי המדע, ההנדסה והטכנולוגיה. חברי הקבוצה נדרשים לבנות רובוט אוטונומי ולתכנת אותו לביצוע משימות שונות על גבי לוח משימה ייחודי. במקביל לכך, ניתנת משימת חקר ולימוד בנושא מאתגר, הדורש פתרון חדשני באמצעות חשיבה יצירתית. במהלך הלימוד מפתחים התלמידים מיומנויות לשיתוף פעולה, עבודת צוות בתנאי לחץ, ערבות הדדית, מנהיגות, התארגנות, מעורבות בקהילה.

תכנית ללימודי הרובוטיקה שפועלת בבתי הספר בעיר מלמדת את התלמידים לבנות ולתכנת רובוט שעליו לבצע מסלול. מדובר על תכניות בשיתוף ארגון FIRST והטכניון, שמטרתו לחשוף בקרב תלמידים את תחומי ההנדה, המדע והטכנולוגיה. כמו כן, לשלב למידה חווייתית עם טיפוח כישורי חיים, ביניהם: ביטחון עצמי, תחושת מסוגלות, יכולת עבודה בצוות, יכולת קבלת החלטות, כושר מנהיגות ועוד.

רפי סער, ראש העיר, “גאווה גדולה למערכת החינוך הכפר סבאית, שתלמידיה מגיעים להישגים גבוהים ברמה הארצית. מכניסתי לתפקיד שמעתי בכל יום על הישגי תלמידנו ותושבינו ברמה הארצית והבינלאומית, ואני גאה לעמוד בראש עיר שאלו הם תושביה. היקף ההישגים של תלמידנו מלמד אותנו על איכות אנשי החינוך שמשקיעים בחינוך ומובילים את תלמידיהם רחוק”.

 

תגובות