תושבת כפר סבא בת 98 קיבלה משבט הצופים “שליט” את עניבת בוגרת תנועת הצופים העבריים בישראל

מיכל אורבך (98), תושבת הדיור המוגן “מגדלי הים התיכון” בכפר סבא קיבלה בטקס מרגש וחגיגי את עניבת בוגרת תנועת הצופים העבריים מישראל, אותה העניקו לה חניכי שבט “שליט”.

אורבך, ילידת גרמניה, אשר בנערותה, הייתה חניכה פעילה בתנועת הצופים במקום מגוריה, פנתה לתנועת הצופים והביעה את רצונה לפגוש בנות ובני נוער מכפר סבא, חניכי התנועה, על מנת להעניק להם מחברת, שכתבה וערכה מתקופת נעוריה, כחניכה פעילה בתנועת הצופים בגרמניה, שלפני מלחמת העולם השנייה.

חניכי השבט, שקיבלו את הפנייה המרגשת הזמינו מיד את מיכל אורבך למסדר חגיגי ומרגש שהכינו במיוחד עבורה. לאחר המסדר, שיתפה אורחת הכבוד את בני הנוער בסיפור חייה המרתק, תקופת נעורייה ותרומתה לתקומת מדינת ישראל כקצינה בצה”ל.

ראש העיר, רפי סער, התרגש מהמחווה ואמר כי “רק לאחרונה דורגה כפר סבא במקום הראשון במדד של משרד הבריאות בתוחלת החיים, והרבה בזכות אופי הקהילתיות בעירנו. עיר של נתינה אינסופית לאחר, כבוד לדור המבוגר והתנדבות, ואני שמח לעמוד בראש עיר שאלו הם תושביה. התרגשתי מהמחווה המרגשת של חניכי שבט “רכס” לתושבת מיכל אורבך, שסגרה היום מעגל בטקס המרגש”.

שי ארן, ראש השבט: ״אני נרגש לארח את מיכל, שכמעט חוגגת 100 כמו התנועה. לפני מלחמת העולם ה 2 היא היתה בצופים בגרמניה והיום היא כאן בשבט שליט בכפ״ס, סוגרת מעגל״.

מיכל אורבך: ״צופות וצופים יקרים, קהל נכבד, אני מתרגשת מהמעמד ומודה מכל הלב על הכבוד שאתם נותנים לי. לפני 88 שנים נכנסתי לתנועת הצופים היהודיים בגרמניה. בשום מקרה לא יכולתי לתאר לעצמי שאעמוד היום עם צופי כפר סבא. לקחנו ברצינות את דרכי הצופים ואת הדיברות. השתדלנו להיות צופים טובים. אני מאחלת לכולכם כל טוב. חזק ואמץ״.

תגובות