אילו ויטמינים כדאי לקחת בשנת 2019

כאשר או אוכלים מזינה אנו משלבים ויטמינים עם מרכיבים אחרים להם הגוף זקוק. אך, למרבה הצער עם השנים הסתבר כי ישנם חומרים שאנו לא מסוגלים לספוג באופן ישיר מהמזון. לעתים, הוא אינו מתפרק בצורה מספיק מהירה או שאיננו מקבלים כמות מספקת מוויטמין זה על מנת שישפיע בצורה אפקטיבית על הגוף. אספנו עבורכם את רשימת הוויטמינים המומלצים השנה.

קרדיט לתמונה: pixabay. ויטמינים

מגנוקס

מחסור במגנזיום משפיע על שלל מערכות בגוף החל מהלב, השרירים, לחץ הדם ואפילו העצמות. הוא משפיע גם על מערכת העיכול ואנשים החסרים מגנזיום מדווחים על עצירות. למגנזיום יש תכונה אחת בעייתית המקשה על זיהוי המחסור בו בבדיקת גם רגילה. בגלל שרק אחוז קטן ממנו נמצא בזרם הדם והשאר בתאים עצמם בדרך כלל לא תדעו שהוא חסר בגופכם. תוסף מגנוקס כולל את כל המגנזיום לו הגוף זקוק ביום הוא יכול גם להפחית מיגרנות ועייפות ולהחזיר לנו את האנרגיה שאנחנו כל כך צרכים.

פרוביוטיקה

בימי החורף, כאשר אנו חולים מאד, לעתים הגוף אינו מסוגל להגן על עצמו והרופא ממליץ לנו ליטול אנטיביוטיקה. לצד החיידקים המזיקים לגוף שהאנטיביוטיקה משמידה נפגעים גם חיידקים המבצעים פעולות חיוביות וחיים למעשה בסימביוזה מושלמת איתנו. חיידקים אלה אנו נוטים לכנות החיידקים הטובים. למזלנו, אפשר להחזיר אותם לגוף במהירות הבזק באמצעות נטילת כמו פרוביוטיקה. כמוסות אלה חשובות במיוחד לנשים משום שהחיידקים הטובים שומרים על בריאותו של הנרתיק ומגנים עליו מפני היווצרות פטריות בעלות ניחוח לא נעים. עבור שני המינים יש חשיבות גבוהה בנטילת פרוביוטיקה לפעילות מעיין סדירה, לחיזוק מערכת החיסון ואף למניעת קנדידה באזור הלשון.

בי-קומפלקס

פירוק החומרים בגוף מקבל עזרה רבה ממגוון סוגים של ויטמין B. כיום קיימים שמונה סוגים אותם אפשר ליטול בכמוסות נפרדות או לקחת בכמוסה הכוללת מספר סוגים משולבים יחדיו. מחסור בסוגים שונים של ויטמין B עשוי לגרום לירידה כללית באנרגיה ולעייפות, לכאבי ראש ולנדודי שונה, לפצעונים ועור יבש ולתחושה כללית רעה. ילדים, בדרך כלל מצליחים לצבור את כמות הוויטמינים הנדרשת להם (במיוחד ויטמין B12 וויטמין B6 החשובים מאד לתהליך הגדילה). מבוגרים רבים מגלים כי הם חסרים חלק מסוגי הוויטמין ויכולים להשלים זאת באמצעות כמוסות בי-קומפלקס.

ויטמין C לחיזוק מערכת החיסון

ויטמין נוסף שכדאי להוסיף לתזונה היומית, אם באמצעות כמוסות ואם באמצעות שתייה ואכילה של פירות העשירים בו הוא ויטמין C. ניתן להניח כי הוא אחד הוויטמינים המוכרים ביותר משום שמזה מספר עשורים אנו שומעים הן מההורים, הן מהרופאים והן בכלי התקשורת על יתרונות בהימנעות ממחלות שונות. כאשר יש סיכון לדלקת, התחלה של צינון או התפתחות של שפעת – נטילת וויטמין זה יכולה לסייע בצורה מהירה. מעבר לכך הוויטמין עוזר גם להגן על העור, על הלב ואפילו לשמור על פעילותן התקינה של העיניים.

לסיכום, שמרו על הבריאות שלכם, אכלו מזונות עתירי ויטמינים ומגנזיום והוסיפו כמוסות המחזקות את הגוף בעת הצורך.

 

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

תגובות