למה רק להם? הצ’ופרים שמקבלים עובדי חברות ההייטק הגדולות בארץ

עובדי חברות ההייטק בישראל הם בין המחוזרים ביותר בתעשיות השונות. החל ממחלקות הפיתוח המפנקות וכלה בדרג הניהולי. מחלקות משאבי האנוש מחפשות צ’ופרים ייחודיים וכעת גם החברות הבינוניות והקטנות מתחילות להעתיק את המודל – רק יותר בקטן.

אינטל, המעסיקה כיום כשניים עשר אלף עובדים נחשבת לאחת החברות המעניקות הטבות מופלגות לעובדים. החל מבדיקות רפואיות, דרך הצגות סרטים ואפילו מופעים בחו”ל. החברה, שזו השנה הרביעית ברציפות זכתה במקום השלישי בתואר החברות שהכי טוב לעבוד בהם על ידי בי.די.איי קופס המגלה לנו כי ההשקעה משתלמת.

קרדיט לתמונה: pixabay

מופעים מוזיקליים

עובדי החברות המובילות בדירוג המחויבות לחברה בתחום ההייטק בישראל כגוגל, מיקרוסופט, אלביט ופייסבוק מעניקות לעובדים מרחב אישי ודואגות גם למלא את הזמן הפנוי. לאחרונה הודיעה פייפאל ישראל כי תעניק שישה ימי ראשון חופשיים מעבודה ומה העובדים עושים בשעות הערב? יוצאים למופעים מוזיקליים של אמנים מובילים בחו”ל.

בעוד במפעלים הגדולים ובחברת החשמל (שזוכה במקום השני בדירוג החברות שהכי כדאי לעבוד בהן מבחינת תנאים) ועדי העובדים שומרים על זכויותיהם ומארגנים את ההטבות, בהייטק המצב אחר. עובדים רבים מועסקים בחוזה אישי, במשכורות מתגמלות כאשר כל עובד מקבל העלאת שכר בהתאם לביצועים ולא כהחלטה גורפת.

מחלקות משאבי האנוש הן אלה שמארגנות את אירועי החברה בחברות כאלה. אותן מחלקות החלו בתקופה האחרונה להעתיק את הטרנד גם לחברות בסדר גודל בינוני. כאשר, במקום להזמין מופעים מוזיקליים של אמנים מחו”ל הן מביאות לחברה את האמנים עצמם – אמנים ישראל שמפנים ערב אחד לאירוע שעובדי החברה לא ישכחו. בני הזוג כמובן תומכים הרבה יותר בשעות העבודה הארוכות כאשר הם מגיעים למופעים של אמנים ישראלים.

חברות ההייטק הגדולות ממשיכות היום בטרנד חדש ושולחות את העובדים גם לשלל הופעות בחו”ל של זמרים מובילים עם שמות מוכרים כמו אד שירן, אנריקה איגלסיאס, א-אה, שר, אלטון ג’ון, הקיור, מטאליקה ועוד אמנים מהשורה הראשונה.

מרצים אורחים

לצד המופעים המוזיקליים אנו רואים כי בחברות הקטנות יותר ימי כיף לעובדים סובבים סביב תוכן מרתק באמצעות מרצים המגיעים לחברה או לאולם שכור. בכל שנה מוצעים לעובדים מגוון הרצאות מעניינות. גם כאן ניתן לראות הבדל בין חברות הענק שזוכות להרצאות מפי מומחים בינלאומיים המגיעים לארץ לעומת ההרצאות המוצעות לעובדי החברות הבינוניות והקטנות. המרצים האורחים המגיעים לחברות הקטנות יותר בעלות התקציב המצומצם מציעים תכנים מגוונים אך ללא אבק הכוכבים הנלווה למרצים המובילים.

אז כיצד החברות הקטנות יותר בתעשיית ההייטק בישראל יכולות לתגמל את עובדי החברה על מנת למנוע זליגה לחברות הגדולות?  הוסיפו אופציות לעובדים וכרכו את הצלחת החברה עם הצלחתם האישית. השקיעו מעט יותר בערב החברה, הזמינו אמנים וסדנאות איכותיים (לא חייבים לשלוח את כל החברה לראות את שאקירה בחו”ל) ותתחברו לטרנדים החדשים בתחום ערבי החברה – תוך זמן קצר תגלו צוות עובדים מסור שנאמן לחברה ולא פוזל לצדדים… לחברות הענק.

תגובות