פרסום בתערוכה או בנקודת מכירה לקהל “שבוי” – מתקני תצוגה

עולם השיווק והפרסום עובר במהלך העשור האחרון יותר ויותר לזירה הדיגיטלית, עם עלייתם של האינטרנט והרשתות החברתיות וכניסתם של הסמארטפונים לחיינו. עם זאת, כפי שאינספור אנשי שיווק ופרסום שמחים לציין, אנחנו רחוקים מהיום בו עולם הדיגיטל יבלע אותנו לחלוטין. לכן גם עולם הפרסום מכיל כמה וכמה תחומים אשר לא עברו (וכנראה שגם לא יעברו) לזירה הדיגיטלית. מתקני תצוגה מהווים דוגמה טובה לכך.

קרדיט לתמונה: icatch

פרסום מוחשי שקשה להתעלם ממנו – סוגים שונים של מתקני תצוגה

מתקני תצוגה למיניהם מהווים כיום שיטת פרסום ושיווק נפוצה ופופולרית ביותר, אשר היקפה רק הולך וגדל. עבור מי שאינו בקיא במונחי עולם השיווק, מתקני תצוגה ניתן למצוא מסוגים ומינים רבים ושונים ובטווח רחב של גדלים, החל מתצוגות פרספקס קטנות וסטנדים עבור פליירים ועד לבאנרים מסוגים שונים ואפילו שלטי חוצות.

לכל אלו מאפיין אחד ברור ומרכזי – מדובר בפרסום מוחשי, כזה אשר ממש נמצא במציאות מול העוברים והשבים, ולכן קשה עד בלתי אפשרי שלא לשים אליו לב. זאת בניגוד לחלק ניכר מהפרסום ברשת, שם אנחנו מוצפים בכל כך הרבה מודעות למיניהן עד שאנחנו כבר מסננים ללא הבחנה ומתעלמים ממרבית הפרסומות הצצות על המסך. במקרה של מתקני תצוגה “אמתיים” ומוחשיים, מדובר בשלטים מוחשיים ואמתיים אשר מוצבים במקומות מרכזיים וכאמור קשה מאוד שלא לשים אליהם לב.

בעוד מדובר באמצעי פרסום שקשה מאוד להתעלם מהם, מרבית האנשים מגדירים מתקני תצוגה ושלטי פרסום למיניהם כפחות אגרסיביים ופולשניים מאשר לא מעט מסוגי השיווק הדיגיטלי. בעוד באנר ממוחשב קופץ לנו למסך שוב ושוב למרות שאנחנו סוגרים אותו בכל פעם ומנסים להבהיר כי איננו מעוניינים לראות אותו, באנר “אמיתי” או מתקן תצוגה עומדים סטטיים, אינם כופים את עצמם עלינו ופשוט מציעים מידע מסוים, באופן פסיבי. כך מתקבל הטוב משני העולמות – מצד אחד צורת פרסום מוחשית וממשית בשטח אותה קשה לפספס ומצד שני שיווק אשר אינו אגרסיבי מדי ואינו מרתיע את הלקוחות הפוטנציאליים.

מתקנים ניידים או מקובעים

ניתן למצוא כאמור מגוון רחב ביותר של מתקני תצוגה, סטנדים ובאנרים למיניהם, אשר עונים על מגוון רחב של צרכים. חלק מאותם מתקנים הם ניידים, ולכן ניתן לקחת אותם לכל מקום, להציב אותם ולגלגל אותם בסוף היום. את אלו ניתן למצוא לרוב בכנסים ואירועים עסקיים שונים (דוגמת אירועי קידום מכירות, סקרים מקצועיים, אירועי חברה ועוד). בכמה דקות בלבד ניתן להקים באנרים מסוגים שונים, דלפקי מכירה ומתקני תצוגה שונים וכך ליצור סביבה המשווקת כל מוצר, שירות או מסר שנרצה להעביר, באופן ממוקד וזמני.

כמובן שניתן למצוא גם לא מעט אפשרויות למתקני תצוגה קבועים יותר, דוגמת מסגרות מוארות לפוסטרים, מתקני תצוגה רצפתיים אותם ניתן להשאיר במקום מסוים לאורך זמן ומסגרות לדים מוארות לחלונות ראווה, דוגמת אלו שאנו מכירים מחלונות הראווה של משרדי תיווך רבים.

תגובות