ביקורת מס הכנסה בכפר סבא ביקרה בין השאר אצל עורך דין שבמשרדו נמצאו 1,800 שקלים שלא נרשמו בספרים

בביקורת בחנות פרחים, נמצא כי הכנסות מקניית ביקורת כמו גם משתי קניות נוספות של לקוחות הועברו ישירות למגירה הסמוכה לקופת החנות. בספירת הכספים במגירה נתפסו עוד  1,020 ₪ נוספים שלא תועדו בספרי העסק. בעל החנות מיהר לעשות שימוש בחג האהבה וטען: “בשל חג האהבה יש לי לחץ ולכן לא רשמתי”… תירוץ דומה נמסר מבעל חנות פרחים אחרת, בה נמצא כי קבלה בעבור סידור פרחים בסכום של 8,424, בצ’ק אותו הסבה בעלת החנות ולא רשמה כהכנסה בספרי העסק שלה , זאת בנוסף ל-2,000 שקלים במזומן שלא נרשמו אף הם. בעלת החנות אמרה למבקרים: “היום יום האהבה ויש לי הרבה עבודה”.

כפרסבאים? הצטרפו לקבוצה המובילה בעיר > כפר סבא שלנו 

מס הכנסה כפר סבא

במקרים אלו ובנוספים נתקלו מבקרי מס הכנסה, עת ערכו מבצע ביקורת ניהול ספרים בכפר סבא ובסביבה, שכללו, בין השאר את הערים כפר סבא, הרצליה, רעננה, הוד השרון וטירה. המבצע, שנוהל על ידי עובדימשרד פקיד שומה כפר סבאכלל 110 ביקורות, מהן עלה כי בקרב 12% מבין העסקים שנבדקו, לא נרשמו הכנסות כדין.

בתצפית שנערכה על מסעדת שווארמה נראה בעל העסק מכניס 300 שקלים במזומן מתחת לקופת העסק. כשנשאל לפשר התנהלותו זו  השיב: “הלקוח הביא לי את הכסף בחנייה ואני לא הספקתי לרשום”. ירקן שלא רשם בספרים הכנסות מקניית ביקורת טען שלא עשה זאת כי הקופה התקלקלה, אולם נמצא שגם לאחר תיקונה המשיך לא לתעד את הכנסותיו בסך 12,792 שקלים. תשובתו למבקרים: “הקופה התקלקלה וחשבתי שאסור לרשום באמצע היום אחרי שתיקנתי”. ירקן נוסף שלא רשם את הכנסותיו ביום הביקורת טען: “בסוף החודש מה שנותר עודף אני אומר לרו”ח ואז מדווח”. במערכת הסליקה שבמשרדו של עורך דין נמצאו 1,800 שקלים שהועברו במכשירי הסליקה ולא נרשמו בספרים. עורך הדין טען: “אני מוציא קבלה וחשבונית כשאני רואה את הכסף בחשבון”.

פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור  ושימור יכולת ההרתעה, הרחבת המודיעין, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

תגובות