יו”ר האופוזיציה, יוסי סדבון וחברותיו לסיעה דורשים כי ניגודי העניינים של חברי מועצת העיר יפורסמו באתר העירוני

תחת הכותרת “פרסום לציבור בדבר הסדר למניעת ניגוד עניינים”, דורש יו”ר האופוזיציה, יוסי סדבון, וחברותיו לסיעה, קרן חגואל גרשון ותהילה מימון בהצעה לסדר שתעלה לדיון במועצה כי כל ניגודי העניינים של חברי מועצת העיר או בכירי העירייה יפורסמו באתר לעיני כל.

יוסי סדבון

 

“ניגוד עניינים של חברי מועצת העיר אינו נושא שניתן להקל בו ראש. מחובתנו לוודא כי קבלת ההחלטות בכל נושא הנידון ומקודם אינו נגוע בניגוד עניינים ונקבע בצורה עניינית.

“עם היבחרם של חברי המועצה, נשלח “שאלון לאיתור חשש לניגוד עניינים” כאשר צוין שעל פי הוראות סעיף 44 ד’ לחוק התכנון ובניה על כל חבר במוסד תכנוני למסור ליועץ המשפטי מידע המצוי בשאלון. לאחר קבלת השאלונים מוכן הסכם למניעת ניגוד עניינים בלשכת היועץ המשפטי של העירייה (על בסיס המידע הכתוב בשאלון) עליו חותמים כל חברי המועצה בפניו של היועץ המשפטי המאשר את חתימתם.

“אנו מאמינים כי לציבור יש זכות לדעת באילו נושאים קיימים לחברי המועצה בכלל, ולמקבלי ההחלטות המשמעותיים בפרט (ראש עיר, סגנים, חברי הנהלת העיר, יו”ר תאגידים עירוניים) ניגודי עניינים על מנת לבחון החלטות, גם כאלו שלא נוגעות לנושא התכנון והבניה.

מובן וברור כי פרסום השאלון אינו מוריד מאחריות חברי המועצה להצהיר על כל ניגוד עניינים בנושאים המועלים במסגרת הדיונים השונים, בהתאם לחוק ועל פי האמור בהסדר ניגוד העניינים”.

הצעה ההחלטה: “הסדרי ניגוד עניינים של כל חברי המועצה שחתימתם אושרה על ידי היועץ המשפטי של עיריית כפר סבא יפורסמו באתר האינטרנט העירוני בתוך 30 יום מיום חתימתם”.

הנושא יועלה בישיבת מועצת העיר הקרובה.

תגובות