איך בוחרים משרדים לעסק

בעידן התחרותי בו עובדים נאבקים על טאלנטים בשוק העבודה יותר ויותר מעסיקים הגיעו למסקנה שאחד הגורמים המשפיעים על הבחירה במקום עבודה הוא מיקום וסגנון המשרד.
לעובדים חשוב היום ליהנות מסביבה תעסוקתית צעירה ואופנתית במיקום מרכזי וכן עיצוב נעים, מתחמים ציבוריים לאינטראקציה עם עמיתים ופינוקים שונים במקום בו הם מבלים שעות כה רבות שהוא ממש “בית שני” עבורם.

מעוניינים לפתוח משרד או לעבור מיקום ומחפשים את הכתובת הבאה שלכם? לפניכם מספר טיפים לבחירת משרד מנצח.

הלוקיישן קובע

עובדים רבים מחפשים סביבה תעסוקתית המוקפת אופציות תחבורה נוחות להגעה, מחניון מסודר ועד גישה לתחנות אוטובוס, רכבת וקרבה לבתי קפה, מסעדות, בסביבה דינאמית. רבים נוהגים לשתות קפה לפני העבודה או לצאת לבלות ממקום העבודה ולכן, מומלץ להתמקד במשרד באזור גיאוגרפי נחשק ועם זאת, שמציע שקט ושלווה ברגע שנכנסים פנימה. בחנו מה כולל הבניין בו בכוונתכם לשכור משרד, האם קומות רבות מוקדשות לתעשייה, מסחר או למשרדים, האם יש לכם חדרי ישיבות בכל קומה בה תבחרו לשכור משרד ואילו חללים עומדים לרשותכם במסגרת הסכם השכירות – חשבו על פוטנציאל הצמיחה של העסק במידה ותגדלו ותעסיקו עובדים נוספים, האם התשתית הקיימת של המשרד אכן מאפשרת אופק של צמיחה.

סידור שעובד בשבילכם

חשוב להגיע לתהליך כאשר יודעים מה מספר העובדים המשוער ומה הם הצרכים הייחודיים של העסק. למשל, חדר ישיבות, חדר פרטי לכל עובד או חלל לכל קבוצה או יחידה עסקית, עמדת קבלה, חניון צמוד. כדאי לבחור מראש גם מה הקו הסגנוני המועדף – רצפת עץ המקרינה חמימות בעיצוב מודרני של תאים שקופים למחצה המשלבים בין פרטיות לציבוריות וכדומה. כדאי לסייר בין משרדים על מנת לבחון שאכן מה שראיתם בדמיונכם בסקיצה אכן ניתן לביצוע בפועל מבחינת סידור החדרים, מספר השולחנות, כיסאות, האם מדובר בריהוט שהוא גמיש ודינאמי – לדוגמא בחיבור שולחנות ליחידה אחת או לעבודת צוות משותפת ומה המרחק בין חדר לחדר וכדומה. התייחסו הן לעיצוב המשרדים וגודל כל חדר והן לשטחים הציבוריים, בין אם מדובר בפינות שקט לביצוע שיחות אישיות של כל עובד ובין אם למטבח הכולל בר ישיבה או מרחב ישיבה לארוחות ולחדרי ישיבות.

 

אביזרים שמשדרגים

הטכנולוגיה אף היא חשובה מבחינת מערכת סאונד ואקוסטיקה לעבודה שקטה וכן מערכת תאורה השומרת על ערנות גבוהה בזמן עבודה ממושכת. כמו כן, סוג ואיכות הריהוט – האם השולחנות והכיסאות נוחים, מתכווננים, בסטנדרט גבוה. לאביזרים המשלימים יש חשיבות, במיוחד אם ברצונכם לחסוך בעלויות ולעבור למשרד המצויד עד הפרט האחרון – לוח מחיק, מקרן, ציוד שמתאים לישיבה או פרזנטציה.

מעטפת כוללת

השכרת מרדים עשויה להיות משימה מאתגרת ככל שיש יותר עובדים ויותר צרכים, אבל חשוב לבחון מה מציע המשרד כך שתוכלו לצמצם בהוצאות מבלי להתפשר על התנאים. כיום יש חללי עבודה משותפים המשלבים גם משרדים פרטיים המספקים את הפתרון האולטימטיבי לבעלי משרדים, שאינם מעוניינים לתכנן מאפס. למשל, מטבח מאובזר, שירותי ניקיון וביטחון, שירותים משרדיים כמו מדפסת, סורק, אינטרנטי אלחוטי מהיר, ריהוט ואבזור מלא כולל חדרי ישיבות מאובזרים. ברגע שבוחרים משרד שהוא הרבה יותר מחלל פיזי אפשר ליהנות מחוויה תעסוקתית מקסימלית.

בדקו מה כולל הסכם השכירות מבחינת שירותי תחזוקה, ביטוח, הסדר חנייה במקום וכמובן שהמשרד אכן עומד בקריטריונים החשובים לכם ביותר. מה כולל ההסכם ועל אילו שירותים ניתן לשלם בנוסף על מנת להציע ערך מוסף לעובדים ולמשוך אליכם למשרד את העובדים המבוקשים ביותר בענף.

תגובות