חברת מועצת העיר לשעבר, ד”ר דבורה שני, בביקורת חריפה “חדשים רבים עברו מאז הבחירות ואף חבר מועצה לא לוקח על עצמו הוועדה העירונית למען שורדי השואה”

חברת מועצת העיר לשעבר, ד”ר דבורה שני, בביקורת חריפה נגד נבחרת המועצה החדשה. “שורדי השואה היקרים עמם עבדתי צמוד כחברת מועצה במשך חמש שנים מתקשרים אלי כל הזמן ומביעים געגועים בצד צער ותסכול על כך שאין המשך לעשייה המדהימה שעשינו עבורם. אולי מישהו מהמועצה החדשה יגלה עניין בהם ואחריות חברתית וימשיך את הדרך?”. 

ד”ר שני מציינת כי “אם יש כזה חבר מועצה שמעוניין להמשיך להוביל את הנושא, אני אכניס אותו לעניינים בשמחה. חדשים רבים עברו מאז הבחירות ואף חבר מועצה לא לוקח על עצמו את הועדה העירונית למען שורדי השואה שיזמתי ב-2013 לאחר הבחירות הקודמות. עמדתי בראש הועדה 5 שנים עם אין סוף יוזמות ועשייה, ישיבות רבות קבועות, אירועים עירוניים למענם, ארוע ‘פרח לניצול’ בהיכל התרבות, ארוע הוקרה במגדלי הים התיכון, ארועי ‘בוקר של כיף’, שידרוג אנדרטת השואה ברחוב נורדאו ועוד ועוד. מצער שאין לזה המשך, הנושא לא מספיק אטרקטיבי כנראה לחברי המועצה החדשים. חבל, חבל, חבל. חשוב מאד שמישהו מחברי המועצה החדשים יוביל את התהליך העירוני. מקווה שמישהו ירים את הכפפה וימשיך את הדרך”.
חברת המועצה לירית שמש שפיר “נושא שורדי השואה אמור להיות תחת מנהלת הגמלאים שתקום ואני אמורה להיות חברה בה. היא טרם התכנסה. הפעילות עם האנשים היקרים האלו, האם היא לא תחת גורם מקצועי שיכול להמשיך לפעול גם כעת, בלי קשר למעורבות חברי מועצה? למען הסר ספק: זו לא התנערות, זו שאלה לצורך הבהרה והבנת המצב”.
ד”ר שני “נושא שורדי השואה והטיפול בהם צריך לעמוד בפני עצמו, לא תחת מנהלת גמלאים. מדובר בצרכים יחודיים של אוכלוסיה חשובה ויקרה זו, אני מאד מבקשת לא לזלזל בהם”.
חבר המועצה, ממה שיינפיין “בישיבת המועצה האחרונה שהתקיימה החודש מונו ראשי וחברי ועדות,  המועצה אישרה את החברים . ההליך החוקי והנכון הינו כך: כל חבר ואו יו”ר אמור לקבל מכתב מינוי רשמי חתום ע”י ראש העיר. עד לרגע זה עדיין חברי הועדה לא קיבלו את המכתב האמור,ולכן אין יכולת לכנסם,
 אני מאמין שעד לתאריך 14/4 תאריך שקבעתי  לכינוס הועדה הראשונה לקדנציה זו,  יקבלו החברים את המינוי הרשמי לביתם. שורדי השואה מטופלים ע”י אגף הרווחה ומטופלים בצורה טובה מאד. בנוסף, ועדת שורדי השואה שהינה ועדה חשובה ביותר , תהיה תחת קורת גג של *מנהלת הגמלאים, האזרחים הותיקים ושורדי השואה*,אני כיו”ר המנהלת אשמש גם כיו”ר ועדת שורדי השואה, זהו הליך נכון וחשוב למען שורדי השואה. לכן לא נכון הדבר שאף חבר מועצה לא מעוניין בתפקיד זה או אחר, יש ראש עיר חדש וכן הנהלה חדשה, ולאט לאט נצעיד את העיר להצלחות גדולות”.

דבי שני התייחסה לדברי שיינפיין “הבנתי שבכוונת הנהלת העיר להקים מנהלת גימלאים ושועדת שורדי השואה ׳תיבלע׳ בתוך מנהלת הגימלאים. אילו מישהו היה מתייעץ איתי הייתי מסבירה מדוע נכון שהועדה הזו תהיה גוף עצמאי המתייחס לקבוצה ספציפית של 2000 שורדי השואה שלנו. טיפולו של אגף רווחה בשורדי שואה מתייחס רק לטיפול פרטני באדם כזה או אחר שנמצא במצוקה. אין זה מתפקידיו של אגף רווחה לדוגמא ליזום טיפול ברחבת אנדרטת השואה או ליזום ארועים עירוניים עבורם כגון תערוכת אמנים שורדי שואה שקיימנו לפני כ-3 שנים, או אפילו לשלוח להם איגרת שנה טובה. את זה יזמנו ועשינו במסגרת הועדה העירונית”.

תגובות