מדריך לבחירת מטבחי חוץ איכותיים

בשנים האחרונות החל טרנד חדש ומלהיב של מטבחי חוץ איכותיים ומעוצבים לגינה, לחצר ולמרפסת. מזג האוויר בארץ נוח רוב ימות השנה, ואפשר לנצל את הגינה והמרפסת כדי לשבת בחוץ וליהנות מאוויר צח ומרענן ומאווירה נעימה וטבעית. את המטבח החיצוני כדאי לתכנן בעזרת אדריכל מנוסה, אך עדיף בעזרת הצוות המקצועי של חברה המתמחה בתכנון, ייצור והתקנת המטבח. יש מגוון פתרונות וחידושים בתחום זה, למשל מטבח חיצוני בתכנון מקורי ובעיצוב יוקרתי מבטון איכותי ועמיד בפני פגעי מזג האוויר.

מטבח חוץ בהתאמה אישית

כאשר מתכננים מטבח לגינה או למרפסת הגדולה חשוב לאפיין במקצועיות את צורכי הלקוח ויש לקחת מידות מדויקות. יש מגוון אפשרויות ושלל פתרונות לתכנון ולעיצוב המטבח החיצוני, לכן כדאי ללמוד את הנושא, לפנות לייעוץ מקצועי, להשוות מחירים ועלויות, ויש להחליט כיצד יעוצב המטבח, איזה גודל צריך, איך לנצל את השטח של המטבח היטב ובהתאמה להרגלי השימוש ולדפוסי האירוח של הלקוח ובני משפחתו.

בנוסף, כאשר מתכננים מטבח לגינה או לחצר חשוב להתייחס לפרמטרים הבאים:

    • צורה וגודל – יש היצע עצום של מטבחים המתאימים לגינה או למרפסת, ניתן לתכנן את מטבח החוץ בהתאמה מדויקת ומושלמת לדרישות הלקוח ולתנאי השטח והאקלים.
    • עיצוב – המטבח החיצוני מאפשר לבני המשפחה לארח בנוחות בגינה הפרטית או במרפסת הגדולה, כאשר אפשר לתכנן מטבח עם משטח עבודה גדול, כסאות בר, גריל יוקרתי, מקרר חבוי, ארונות אחסון, תאורה נוחה ועוד. עיצוב יוקרתי של המטבח תורם להשבחת הנכס ולעלייה משמעותית בשווי הבית או הדירה.

 

  • חומרי גלם –  יש לתכנן מטבח עמיד במיוחד בעיקר בפני פגעי מזג האוויר וקורוזיה. המטבח חשוף למים, לחות, לכלוך הנישא באוויר, רוחות חזקות, גשם, קרינה ישירה של השמש וכדומה. לכן, כדאי לבדוק היטב ממה מיוצר המטבח, ובין החומרים העמידים ביותר ניתן למצוא בטונדה, כאשר אפשר לשלב חומרי גלם עמידים נוספים כמו נירוסטה, זכוכית, עץ העובר טיפול מיוחד, אלומיניום ובמבוק.
  • אביזרים – במהלך תכנון המטבח יש לבחור אביזרים איכותיים ועמידים כמו כיור מנירוסטה, כיריים גז, גריל מתקדם ואיכותי, מקרר בגודל מתאים, פלנצ’ה לצליית בשרים, דגים וירקות, טאבון לאפיית פיתות, מאפים שונים ולבישול ועוד.

 

מדוע כדאי לבחור מטבחי חוץ מבטון?

בטון הוא חומר עמיד המתאים לכל תנאי האקלים ומזג האוויר, לכן זהו החומר המועדף לבניית מטבחי חוץ איכותיים, יוקרתיים ועמידים. קל לשלב חומרי גלם נוספים במטבח העשוי מבטון, למשל זכוכית, נירוסטה ועץ, ואפשר לשלוט ברמת הגוון של הבטון כדי לעצב מטבח יוקרתי בהתאמה לקונספט העיצוב הכללי של הבית והגינה.

כמו כן, כדאי לדעת כי בטון אינו סובל מקורוזיה, קל לנקות אותו ואין צורך בתחזוקה שוטפת למעט ניקיון קל. את המטבח החיצוני כדאי לתכנן כבר בשלב הבנייה, או לקראת סיום עבודות הבנייה או עיצוב הגינה הפרטית. ההתקנה של המטבח מהירה, לאחר התקנת המשטחים הצוות דואג להתקנת הציוד והאביזרים, ותוך זמן קצר אפשר להתחיל לבשל ולארח בחוץ בהנאה ובנוחות, בלי ללכלך את המטבח בבית, ובלי לסחוב הלוך וחזור סירים, בשרים, ציוד, שתייה ועוד.

 

תגובות