תקציב 2019 כפר סבא: מרבית ההשקעה והתקציבים יופנו לפיתוח מוסדות החינוך הוותיקים ולפיתוח העיר

ראש העיר, רפי סער, חושף באתר השרון פוסט את מדיניותו לתקציב 2019 שכוללת השקעה מרבית בשיפוץ מוסדות החינוך הוותיקים לצד פיתוח התשתיות וחזות העיר.

ראש העירייה, רפי סער אמר לשרון פוסט : “במהלך החודש האחרון התקיימו פגישות רבות הכוללות עשרות שעות עבודה עם מנכ”ל העירייה וגזבר העירייה על התקציב העירוני. אנו מתמודדים עם מציאות תקציבית מורכבת ומאתגרת במיוחד שמחייבת אותנו לנהוג באחריות מרבית לאור הפערים הרבים שנוצרו לאורך השנים ועל מנת להשיג את היעדים שהצבתי כראש עיר.

“בתקציב הפיתוח שונו סדרי העדיפויות בהתאם לדגשים כפי שהצהרתי, במטרה לחדש את מוסדות החינוך הישנים ולהפוך אותם לראויים ללמידה, כיאה לתלמידי כפר סבא בשנת 2019. התוכנית תכלול הגדלה מאסיבית בתחום השיפוצים וההתאמות של מוסדות החינוך הוותיקים בעיר.

“בנוסף, ועל מנת לשדרג את חזות העיר, נתמקד השנה בשדרוג תשתיות, בקידום התחבורה והחנייה, וגנים ציבוריים כדי לשפר את איכות החיים בעירנו.

“חשוב להבין כי המסגרת התקציבית מוגבלת מאוד ובתקציב הרגיל המציאות מורכבת עוד יותר, לצורך שינוי סדרי העדיפויות הללו אנו נאלצים להקפיא פעולות רבות על מנת להצליח לנהל את העיר באזור תוך שמירה על היעדים המרכזיים תוך הבטחת השירות לתושבים.

“למרות הקשיים והאתגרים, החלטתי השנה, בשלב זה, לא להעלות את שיעור הארנונה ולנסות להתמודד על ידי צעדי התייעלות וקיצוצים בתקציב במטרה לא להשית נטל נוסף על התושבים.

ראש עיריית כפר סבא, רפי סער

“טיוטת הצעת התקציב העירוני לאחר שעמלנו עליה, נשלחה אל כל חברי המועצה שמוזמנים להשתתף בישיבות ועדת הכספים. לאחר מכן תעלה הצעת התקציב לאישור בישיבת מועצה מיוחדת. הבטחתי כי נאשר את התקציב עוד לפני חג הפסח ואנו עושים הכל על מנת שזה יקרה”.

יש להדגיש כי בימים אלה נמצאת עיריית כפר סבא בשיאם של דיוני התקציב העירוני לשנת 2019, שלאחר מכן יעלה לאישור ועדת הכספים ומועצת העיר. טיוטת התקציב נידונה בימים אלו תוך התמודדות עם כלל האתגרים והמשימות הרבות העומדות לפתחה של העירייה. גיבוש תקציב הינו מלאכה מורכבת המחייבת אחריות רבה, בחינה לעומק של הנתונים ותכנון קפדני. וזאת במטרה להביא לתקציב איכותי ומיטבי.

חשוב להדגיש כי עיריית כפר סבא מתמודדת עם אתגרים תקציביים רבים ביניהם: שינויים דמוגרפיים בעיר, עומס מלוות, פיתוח מוסדות ציבור ומוסדות חינוך, תכניות פיתוח ורבים נוספים. למרות זאת, החליטה שלא להעלות את שיעור הארנונה לרווחת התושבים, זאת לצד שמירה על שירות מיטבי בכלל תחומי החיים”.

 

תגובות