חברת האופוזיציה, הדר לביא מעלה ביקורת חריפה בטענה שתקציב העירייה הוכן ללא שיתוף ומחזיקת תיק החינוך מודרה מבניית התקציב. ד”ר ספורטה בתגובה “זו הפרשנות הסובייקטיבית של הדר לביא”

חברת האופוזיציה, הדר לביא, העלתה בדף הפייסבוק שלה ביקורת חריפה על רקע הכנת התקציב ללא שיתוף, לטענתה. כך כתבה לביא “אתמול נפל דבר בכפר סבא. לראשונה, מאז היווסדה, הכנת התקציב נעשתה על-ידי אדם אחד, מבלי להתייעץ בכלל בציבור ובנבחריו. עד השנה, התקציב נבנה על-ידי ראש העיר, הוצג בצורה מעמיקה לנבחרי הציבור, ועל בסיס הערותיהם נבנתה טיוטת תקציב שתובא לאישור מועצת העיר. אדוני ראש העיר, לא! לא מכינים תקציב לבד. לא ממדרים את מחזיקת תיק החינוך ד״ר אסנת ספורטה מבניית תקציב החינוך. לא עושים הצגות לועדת הכספים לאחר פרסום הטיוטה לעיתונות ולציבור. לא יוצאים בהצהרות על התקציב לפני שהוא מאושר. כן מאפשרים לחברי מועצת העיר להיפגש עם הגזבר לבקשתם ולא ממסמסים אותם. את תכנית החינוך האסטרטגית צריך להביא לאישור מועצת העיר – הוא נוגע למדיניות אסטרטגית של אחד הנושאים החשובים פה. לא ממנים תושבים שאינם נבחרי ציבור למחזיקי תיקים בעירייה. לא מכנסים ועדה שלא קיימת לאישור פרויקטים נדל”ניים. כל זה *לא* דמוקרטי וזו לא הדמוקרטיה שאנחנו רוצים לראות כאן. את כל זה עשית במחשכים, בהעדר מוחלט של שקיפות. ואם כבר ציינתי שקיפות, אני רוצה להבהיר כמה דברים על שקיפות ושיתוף ציבור: שקיפות זה לא רק לשדר ישיבה בפייסבוק, זה לשקף את היומנים שלך לציבור כפי שהתחייבת. שיתוף ציבור זה לא רק לשאול אותנו איך לקרוא לאזור התעשייה החדש, אלא לספר לכולם מה בדיוק הולך לקום שם, לשאול את דעתם על זה ולשקול לשנות את התכנון בהתאם להערות. שקיפות זה להגיד את האמת לכולם. שיתוף ציבור זה להקשיב, באמת, ולהיות פתוח לשינויים בנושאים המהותיים של קבלת ההחלטות בעיר – לא איזו דמות תעטר את רכבי הניקוי העירוניים שלנו. שיתוף ציבור זה לא לספר שהציבור החליט שתהיה עדלאידע, אירוע אותו הנחית לערוך עוד לפני שעשית על זה סקר פופוליסטי בפייסבוק. כולי תקווה שתתייחס באותה רצינות לדמוקרטיה שלנו כמו שאתה מתייחס ברצינות לסימוני הכבישים ולאירועים ציבוריים במרכז העיר”.

ד”ר אוסנת ספורטה מסרה בתגובה “לפני כחודשיים שוחחתי עם ראש העיר על צרכי החינוך, הן בהיבט של תקנים קריטיים חסרים והן בהיבט של יוזמות פדגוגיות פורצות דרך. בהמשך לכך הגשתי לו מסמך המפרט הצרכים, סדרי העדיפויות ואומדן תקציבי. אני ממתינה לפגישה עימו ועם הגזבר. האם הודרתי ? – זו הפרשנות הסובייקטיבית של הדר. אני מאמינה שהעיכוב נובע מעומס משימות ושניפגש עוד לפני ישיבת ועדת הכספים”.

סגן ראש העיר המיועד, אורן כהן “גיבוש תקציב עירוני הוא מלאכה מורכבת, המחייבת אחריות רבה, בחינה לעומק של הנתונים ותכנון קפדני. לא מובן על מה חברת המועצה מלינה שכן עיריית כפר סבא פועלת על פי תהליך סדור ומובנה, טיוטת התקציב הובאה לבחינת חברי המועצה ובמהלך השבוע הקרוב כל חברי המועצה הוזמנו לועדות הכספים שכל מטרתן לדון על התקציב. מתמיה לראות חברת מועצה חדשה שאינה מבינה את חשיבות בחינת התקציב לעומק. מוזר שמיד לאחר הגשת הטיוטה הראשונית בחרה חברת המועצה לצאת בכותרות לא רלוונטיות למציאות זאת בשעה שהעירייה מתמודדת עם אחד התקציבים המאתגרים שהיו לעיר. חברי המועצה שותפים מלאים לדרך כולל הכנת התקציב שהנו הליך מורכב ויסודי. בשבוע הבא יתקיימו מפגשים מסודרים שיעסקו בהכנת התקציב, בהם יקחו חלק חברי מועצת העיר ויביעו שם דעתם על הטיוטה שהוגשה וכולם מוזמנים להגיע”.”.

מהעירייה נמסר בתגובה:”אין ספק כי העבודה המוניציפלית לרבות הכנת תקציב היא מלאכה קשה, אשר ללא ניסיון וללא כל הבנה בתחום יכולה להיראות מורכבת והחששות בהקשר זה מובנים. התהליך יתבצע בצורה מקצועית ובשבוע הקרוב יתקיימו דיונים של מספר שעות של חברי המועצה וחברי ועדת הכספים בהן יידונו כלל הנושאים. לאחר סיכום ההמלצות וההערות שיעלו בדיונים אלו, תובא המלצת ועדת הכספים לאישור מועצת העיר כמתחייב בחוק”.

אורן כהן

תגובות