עיריית כפר סבא מזמינה את תושבי העיר לקחת חלק ולארח בסלון ביתם שורדי שואה שיספרו את סיפורם

עיריית כפר סבא, באמצעות המחלקה לעבודה קהילתית והתנדבות באגף שירותים חברתיים קהילתיים, ובשיתוף עמותת “אלומה” קוראת לתושבי העיר להשתתף במיזם “זיכרון בסלון” ולארח בביתם ביום הזיכרון לשואה ולגבורה, שורדי שואה תושבי העיר שיספרו את סיפורם האישי. בשנים האחרונות השתתפו במיזם החשוב מאות מתושבי העיר ששמעו את הסיפורים המרגשים ולקחו חלק בדיון על זיכרון השואה.

מדובר בערב שיח משמעותי שנועד לחבר את הסיפורים, הרגשות והדעות של כל אחת ואחד מהאורחים באופן שונה וחדש. היוזמה הוקמה מתוך מחשבה כי בעתיד הקרוב, נתעורר למציאות בה ניצולי השואה כבר לא יהיו עמנו. לכן, צריך להיערך לדרכים אחרות לשימור הזיכרון האישי והקולקטיבי של ניצולי השואה ודרכו להוביל לחברה מוסרית ומאוחדת יותר.

תושבים שיתנדבו לפתוח את ביתם יזכו לליווי צמוד של גורמים מקצועיים וצוות מתנדבים שידריכו ויתנו כלים למארחים ולשורדים. הערב יתקיים באופן שמתאים לרוח הקהילה ומשקף את מגוון האנשים שהתקבצו בסלון. בערב שלושה חלקים: עדויות, לעתים של שורדי שואה או בני הדור השני ולעתים עדות כתובה או מצולמת, חלק אומנותי-שיתופי בו האורחים מוזמנים לנגן, לשיר, לשתף בסיפור אישי ושיח פתוח בין יושבי הסלון על חשיבות זיכרון השואה בהווה ובחברה שלנו.

‘זיכרון  בסלון’  הינו יוזמה חברתית ארצית שנולדה מתוך הבנה שזיקתנו ליום הזיכרון לשואה והגבורה הולכת ונחלשת- בין אם בטקסים ממלכתיים או צפייה מסורתית בטלוויזיה. על כן, עלינו לפעול, ליזום ולהגביר את המודעות והקרבה. המפגשים בסלון הביתי יוצרים תחושה אינטימית ומעודדים את הצעירים לשאול שאלות, להתעניין, לקשור את נקודת מבטם האישית עם סיפוריהם של השורדים.

ראש העיר, רפי סער: “מיזם ‘זיכרון בסלון’ הוא ערכי וחשוב ביותר, ואנו מתכוונים להעצימו ולהגדילו משנה לשנה. במיוחד בימינו כשישנם גורמים  בעולם שמנסים פעם אחר פעם להקטין ולעמעם את אירועי השואה, מחובתנו להנציח את זכרם של הנספים בשואה, לזכור ולעולם לא לשכוח. בימים אלה אנו משלימים את היערכותנו לקראת קיום המפגשים, ובאופן אישי אני קורא לתושבים ולתושבות לארח בביתם מפגש ייחודי זה, להנציח את השואה ולהוקיר את השורדים”.

מנהלת אגף שירותים חברתיים קהילתיים, רוזי נוימן: “כדור שני לשורדי שואה, שכל משפחתה נספתה במחנות הריכוז, ולצערי אבי ואמי כבר הלכו לעולמם,  אני מברכת על הפרויקט החשוב הזה. מדובר בהיסטוריה של העם היהודי, של הרבה מאוד משפחות שחוו אובדניים נוראים, את חלק מהשורדים החוויות הטראומטיות  מלוות אותם  כל ימי חייהם ומשפיעות עליהם, על הדור השני ואפילו על הדור השלישי. בכפר סבא נותרו כ- 1870 שורדי שואה ולצערנו כל יום שעובר מספרם יורד. השיח המתפתח בסלונים הוא מרתק ומרגש וזו הזדמנות לשמיעה אולי אחרונה לעדות ממקור  ראשון”.

סילבי סעדה – מובילת קהילת “זיכרון בסלון ” בכפר סבא ומתנדבת עמותת “אלומה” :  “יש לי הזכות להוביל מיזם זה שנה שנייה בעיר . ויש אכן חשיבות רבה להנצחת זכר השואה וכמו שנאמר הולכים ומתמעטים השורדים – וקיימת דרך אחרת ואינטימית יותר לעשות זאת תוך שיח ודיון  הזיכרון מכאן – ולאן ?? בשנה שעברה עלו באתר 93 סלונים, השנה הצבתי יעד של לפחות 100 סלונים, מאמינה שאנשי כפר סבא היקרים ירימו למס’ רב יותר. תהליך הרישום ידידותי ופשוט מאד דרך הלינק המצ”ב לכל בעיה יש לפנות אלי באופן אישי לטלפון 054-6886751 ואשמח לעזור “

המעוניינים לארח או להתארח בערב של זיכרון בסלון מוזמנים להיכנס לאתר העירייה:  https://bit.ly/2Ug5wPi

לאתר הרישום: https://www.zikaronbasalon.com/

תגובות