בטון אדריכלי – הטרנד החם בעולם עיצוב הבית

בטון אדריכלי משמש בעיקר כאלמנט דקורטיבי וקונסטרוקטיבי בבנייה ובעיצוב הבית, זו טכנולוגיה יחסית חדשה בארץ המאפשרת לאדריכלים, למעצבי פנים ולצרכנים ליהנות מעיצוב מרהיב ומקורי, בעלויות משתלמות ובשלל גוונים ועיצובים לבחירה. כאשר מחפשים קירות, משטחים, רצפה או רהיטים בבטון הדקורטיבי, אין צורך לחפות את המשטח בציפויי טיח או אבן טבעית, הבטון עמיד בפני אש, מתאים לשימוש פנים וחוץ ומיועד גם לתנאי אקלים קשים וקיצוניים כמו מדבר, אזורים קרובים לים בעלי לחות גבוהה וכדומה.

בשנים האחרונות הצרכן הישראלי החל לגלות את נפלאות הבטון האדריכלי ואת שלל המוצרים ואפשרויות העיצוב שניתן להזמין מחברה מקצועית המתמחה בתחום. טכנולוגיות הייצור המתקדמות מאפשרות לאדריכלים ומעציב פנים להציע עיצובים מקוריים וייחודיים עבור הלקוחות שלהם. כדאי לדעת כי יש מגוון מוצרים מבטון אדריכלי וניתן לתכנן ולייצר מוצרים שונים בהתאמה לדרישות הלקוח או האדריכל שלו, ובהתאמה מדויקת לפרויקט, לתנאי השטח ולמגבלות התקציב.

איזה מוצרים קיימים מבטון אדריכלי

בטון הוא חומר בנייה נפוץ, ובשנים האחרונות הוא הפך למרכיב מהותי בעולם עיצוב הפנים המודרני, ונעשים בו שימושים חדשים ומלהיבים בבנייה העכשווית כמו רצפת בטון מוחלק, קירות מוחלקים מבטון, משטחי עבודה למטבח מבטון חזק ועמיד, אריחים מעוצבים לחיפוי קירות פנים, מטבחי חוץ לגינות ולמרפסת ועוד. הבטון האדריכלי לוקח את האיכויות של הבטון ומאפשר לאדריכלים ולמעצבי הפנים להציע חיפויים חדשים לרוב סוגי המשטחים, באמצעות יישום שכבה עדינה ודקיקה בעובי של 3-4 מ”מ, כאשר ניתן ליישם טקסטורות מענייניות בחומר החיפוי, לשלוט בגוון וברמת העננות, ולהבטיח את עמידות החומר באמצעות יישום סילר להגנה מפני שריטות, שחיקה, כתמים והצטברות לכלוכים.

יש מגוון מוצרי בטון אדריכלי המתאימים לבנייה המודרנית ומבטיחים עיצוב יוקרתי וייחודי בבית הלקוח או בעסק. המוצרים הפופולריים ביותר מבטון אדריכלי הם:

 

  • משטחי עבודה מבטון למטבח – בטון אדריכלי הוא חומר חזק ועמיד המתאים בין השאר למשטחי עבודה עמידים למטבח הביתי, משטחי העבודה מיוצרים מלוחות פייבר צמנט העוברים חיפוי מיקרוטופינג בטונדה, בתהליך ייצור המשטח אפשר להוסיף גוון לבחירה ולשלוט ברמת העננות.
  • רהיטים – מבטון אדריכלי קל לייצר רהיטים שונים ולחפות רהיטים מחומרים גלם אחרים, לדוגמה מערכות ישיבה בחיפוי בטונדה, שולחנות מעוצבים עם משטח עץ, זכוכית או בטון, גופי תאורה וכדומה.
  • מטבחי חוץ – מגוון אפשרויות למטבחי חוץ מעוצבים, יפים ועמידים באקלים הישראלי, בהתאמה מושלמת לדרישות הלקוח ולתנאי השטח.
  • דלפקים מעוצבים – דלפקים וברים בשלל עיצובים מרהיבים ובמבחר גוונים לבחירה, לבית או לעסק.
  • אריחי חיפוי לקירות הנכס – לוחות ואריחי בטון אדריכלי לחיפוי יקרות הנכס, בשלל עיצובים וגוונים לבחירה, כולל מראה טבעי של עץ.
  • כיורים ומשטחי בטון לחדרי רחצה – פתרונות מתקדמים ויוקרתיים לעיצוב חדרי רחצה ושירותים.
  • רצפת בטון מוחלק – אחד השימושים הנפוצים של בטון אדריכלי, המראה המתקבל מרהיב ביופיו, זו רצפה עמידה הדורשת תחזוקה קלה בלבד.

 

  • אריחי ריצוף ומדרגות – מגוון פתרונות ומוצרים לריצוף הבית, העסק או המבנה, כולל חיפוי מדרגות בעיצוב לבחירה.

תגובות