גן עופר העירוני: “הסייעות מתחלפות כל יומיים”. העירייה בתגובה “מיום ראשון תהיה סייעת קבועה”

מיכל מויאל, מוועד גן עופר, המייצגת את כלל הורי גן עופר, שיגרה מכתב לעירייה בטענה למחדל המתמשך מעל לשבועיים, “הפוגע בילדינו השבירים ומפר את הפיקוח והאיזון בגן”, כהגדרתה.

מאת: אירית מרק

מיד בסיום חופשת הפסח, הגננת שלנו, חלי דבידה, יצאה לחופשת לידה. במקומה, הגיעה גננת חדשה ומקסימה – שמה, סתיו ספיר. בצירוף מקרים מצער, בדיוק באותו זמן, הסייעת הקבועה (והיחידה) בגן, נורית, שברה את רגלה ומאז, היא בחופשת מחלה בביתה – וכנראה לא תחזור בשנה הנוכחית. מאז החזרה מחופשת פסח ועד היום, מתחלפות סייעות בכל יום או יומיים. רובן, לא מקצועיות, יושבות, מדברות בטלפון, לא מקבלות את הילדים בבוקר בצורה משביעת רצון, לא מסוגלות לטפל בענייני משמעת. נראה כאילו “מעבירות את הזמן” עד סיום המשמרת שלהן. מצב זה של חוסר יציבות הוא בלתי נסבל מבחינת הילדים שאיבדו שתי דמויות קבועות ומרכזיות בשגרה שלהם. הילדים איבדו את המשמעת שלהם ויש יותר מקרי אלימות בגן, עקב חוסר פיקוח”.

גן עופר

עוד נטען כי “המצב הוא בלתי נסבל מבחינת הגננת, מפני שמקשה עליה להתרכז בדבר החשוב ביותר – בילדים שלנו! ובמקום זאת, נאלצת לדאוג גם לענייני משמעת עם הסייעות המתחלפות בכדי שיעשו את עבודתן כראוי. וכל זאת, כאשר היא בעצמה חדשה בגן ומנסה לתפקד תחת כל הקשיים שמערימים עליה! ניסינו לפנות לעירייה והשארנו הודעות במוקד בקשות הורים, אך ללא הועיל. אין קול ואין עונה! אני, בתור הוועד, המיצג את כלל ההורים בגן, דורשת סייעת קבועה! אשר תלווה את הילדים עד סוף שנת הלימודים הקרבה ובאה. הגיעו מים עד נפש ואנו לא נסבול את המצב הקיים”.

יצויין כי השבוע סייעת הבוקר, עזבה את הגן ב11:00 והלכה לגן אחר שהתחייבה להיות בו. “ילדינו (בני 3 ו-4) היו במשך שעתיים עם אשת צוות אחת בלבד! רק עם הגננת (חדשה) שנמצאת בגנינו רק כשבועיים. זהו מקרה חמור מאוד ולא ניתן שיחזור על עצמו. הורי הילדים פוחדים לשלוח את יקיריהם לגן ולא נוכל לשבור את שגרת ילדינו וחיינו”.

מהעירייה נמסר בתגובה “עיריית כפר סבא מודעת לחשיבות הימצאותו של כוח אדם יציב במערך החינוך, מדובר בגן בו עובדת גננת קבועה, והחל מיום א’ הקרוב, 26/5/19, תשובץ בגן סייעת קבועהאנו נמשיך ונוודא שהמקרה לא ישנה והסדר בגן יושב לכנו”. 

תגובות