הסינים התלהבו ממודל חטיבת אילן רמון בכפר סבא ויקימו מודל זהה אצלם

ראש העיר, רפי סער, אירח משלחת מהעיר ג’ינאן, העיר התאומה של כפר סבא בסין, שהגיעה השבוע לעיר כדי לקדם אמנה בתחום החינוך ולהעמיק את שיתופי הפעולה. אחד הנושאים הנידונים: הקמת חטיבה תאומה בסין לחטיבה ע”ש אילן רמון

מאת: אירית מרק

חטיבת הביניים אילן רמון בכפר סבא הוקמה בשנת 2016. מנהל בית הספר הוא עידו לביא. בחטיבה יש  23 כיתות והיא ממוקמת ברחוב אז”ר 18, כפר סבא. חזון מנהל ביה”ס מדבר על כי תלמידי ביה”ס חייבים לנהוג מתוך הפנמה של ערך כבוד האדם, כלפי המורים המקצועיים, אנשי המנהלה, המחנכים, צוות הניהול, כלפי כל מבוגר בביה”ס ולא פחות חשוב – בתוכם עצמם. המשמעת הבית ספרית – היא הבסיס ליצירתה של מסגרת מתפקדת ומקדמת והיא תלויה בהגדרתם של כללים ברורים. קביעת מדיניות אחידה לכל המורים, ההורים והתלמידים, היא מתוך שכנוע אמיתי, כי הכללים נועדו להקל על תפקוד הגורמים במערכת ולא להעמיס ולהגביל. “אתם התלמידים, מגיעים מתרבויות למידה והתנהגות שונות ומבתי ספר רבים ומגוונים, מטרתנו לשמור על האינדיבידואלית של כל תלמיד אך ליצור שפה אחת וברורה בנוגע לתרבות ההתנהלות האישית בשטח ביה”ס ומחוצה לו”.

חטיבת הביניים ע״ש אילן רמון מהווה בית של חינוך ומשמעות עבור הבאים בשעריה. בית הספר רואה בעשייה החינוכית ובדיאלוג החינוכי אמצעים מרכזיים המכוונים – לפתח ולהצמיח בוגרים ערכיים, אכפתיים, המביאים לידי מימוש  ומיצוי של היכולות והנטיות הפנימיות שלהם  מתוך רצון ומחויבות לתרום ולהשפיע על החברה בה הם חיים. בהתאם לגישה זו, גם תהליכי הלמידה  נתפסים  כמתפתחים  בתוך הקשרים והתנסויות בינאישיות – בזיקה שבין הילד, אנשי החינוך,  הקונטקסט החברתי, והקהילה הרחבה; ההורים, הרשות עירונית ומשרד החינוך. אנו רואים בבאי בית הספר שותפים פעילים בחשיבה ובפיתוח הזהות הבית ספרית המתגבשת.

ראש העיר כפר סבא, רפי סער, אירח בלשכתו משלחת מקדימה מהעיר התאומה ג’ינאן שבסין שהגיעה השבוע לכפר סבא, במטרה לקדם אמנה משותפת בתחום החינוך, כמו גם שיתופי פעולה בתחום בין שתי הערים. במפגש נכחו גם: סגני ראש העיר: דני הרוש ועילאי הרסגור-הנדין, חברת מועצת העיר ומחזיקת תיק קשרי החוץ- פליאה קטנר, מנכ”ל העירייה- איתי צחר, מנכ”ל החברה לתרבות הפנאי- יאיר משיח וחברי המשלחת.

חברי המשלחת, המונה שלושה נציגים מסין, הגיעו לביקור של יומיים, במהלכו נפגשו עם נציגי אגף החינוך בעיריית כפר סבא, נציגי אגף ההנדסה ונציגי החברה הכלכלית של העיר. ביקור זה התקיים לקראת ביקורו של ראש העיר ג’ינאן בכפר סבא, שיתקיים ב-17 ביוני, אז יגיעו לכפר סבא שישה נציגים מהעיר התאומה בסין.

מטרת שני הביקורים היא כאמור לקדם שיתוף פעולה תלת שנתי בין שתי הערים, כמו גם קידום שיתופי פעולה במישור העסקי-מסחרי. מטרה נוספת של הביקור המקדים, כמו גם ביקור ההמשך בחודש יוני הקרוב, הוא מציאת והקמת חטיבה תאומה בסין לחטיבה ע”ש אילן רמון בכפר סבא.

העיר ג’ינאן היא עיר הבירה של מחוז שאנדונג בסין, בה מתגוררים כ -7 מיליון תושבים, והיא העיר התאומה של כפר-סבא משנת 2009. בעשור האחרון הפכה סין למעצמה כלכלית חובקת עולם, והקשר ההולך ומתחזק בין ישראל לסין ברמה הלאומית מתבטא בהיקף השקעות ושיתופי פעולה עסקיים שמתעצם משנה לשנה. כך גם הקשר בין כפר סבא וג’ינאן.

תגובות