תושב השכונה הירוקה, דן בן יהודה, עורר סערה ברשת באמירתו ‘בחטיבה החדשה שתיבנה לא ילמדו תלמידים מחוץ לשכונה’

את הדברים כתב בן יהודה בשרשור תגובות בקבוצת פייסבוק. “רק בזכות הרשימה שלנו וההתמודדות ככוח פוליטי הצלחנו להשיג ועכשיו גם להגשים את חזוננו, לחטיבה בשכונה הירוקה בתוך השכונה”,. עוד ציין בן יהודה בתגובה נוספת “לא יבואו תלמידים מבחוץ”.

דן בן יהודה הוא חבר ברשימת השכונה שלנו – הרשימה של חברת מועצת העיר עדי לוי סקופ, שלא השתתפה בשיח.

אמירתו זו עוררה סערה ברשת. אחת האימהות כתבה לבן יהודה “בדיוק בגלל ניסוח זה שבחרת בו להשתמש, ישנה הרגשה שתושבי הירוקות מרגישים נעלים יותר משאר תושבי כפר סבא. גם תלמידים מהשכונות המזרחיות נוסעים לחטיבות ולתיכונים בהסעות בתחבורה ציבורית ואין הרגשה כאילו הקהילתיות נפגמת. אלא, נהפוך הוא, היכרות – עם שאר התלמידים בגילאים שלהם היא מבורכת”.

אמא נוספת כותבת “ההתנשאות הזו גורמת לכל כך הרבה אנטי כלפי הירוקה שכמה בודדים מהם לצערי חושבים כמוך. שהם חיים בבועה ולא בעיר. המלחמה על החטיבה הייתה של ועד השכונה שעבד על כך שנים, ולא של הרשימה”.

אמא אחרת כתבה “הניסוח הזה מתנשא, אף שכונה אינה גטו ואין באמת צורך בכך. בטח בעיר, שבה נסיעה מהקצה לקצה זה עניין של רבע שעה”.

לאה מנסור, יו”ר ועד 80 , הגיבה בחריפות להתבטאות זו “וואו דן, שכחת שהמאבק להקמת החטיבה יתקיים הרבה לפני הכוח הפוליטי החדש. כל המועמדים מלבד אחת, התחייבו על בניית חטיבה בשכונה הירוקה, וכולם, כולל ראש העיר הנבחר, התעלמו משאלת האינטגרציה ודחו אותה לשלב מאוחר יותר”.

בן יהודה השיב “האינטגרציה כבר שנים אינה בכפר סבא, זהו נרטיב מומצא, החטיבה תעשה אינטגרציה עם בתי הספר בשכונה”.

עוד חשוב לציין כי בן יהודה הכריז באותו מעמד כי הרשימה תדרוש בניית חטיבה נוספת בשכונה לנוכח העובדה כי החטיבה המתוכננת ככל הנראה לא תוכל לקלוט את כל ילדי השכונה.

תגובות