הצלחה בין-לאומית לתזמורות הקונסרבטוריון העירוני בתחרות שהתקיימה בסנט פטרסבורג

נגני תזמורות הנשיפה וכלי הקשת הייצוגיות של הקונסרבטוריון העירוני בכפר סבא חזרו בסוף השבוע שעבר מסיור הופעות בסנט פטרסבורג, בה התקיים הפסטיבל הבין-לאומי הראשון לתזמורות, שכלל תחרות תזמורות. בנוסף, הופיעו חברי התזמורות בפסטיבל תזמורות במוסקבה

תזמורת כלי הקשת בניצוחו של סגן מנהל הקונסרבטוריון שמעון ויינריד זכתה במקום השלישי, ותזמורת כלי הנשיפה בניצוחו של מנהל הקונסרבטוריון עפר עין הבר זכתה במקום השני.

פרס מיוחד לסולנית מצטיינת הוענק לנגנית הסקסופון תמר קרניאל.

התזמורות הופיעו בקהילה היהודית בסנט פטרסבורג במעמד נציגת הסכנות היהודית, אורית זוארץ, שהתרגשה מאוד מהמעמד וברכה את התזמורות.

בהמשך הסיור, הופיעו התזמורות באולם הקונצרטים “קפלה על שם גלינקה”, בו הופיעו בעבר כל המלחינים והאומנים הגדולים ברוסיה, וההתרגשות ניכרה על פני הנגנים הצעירים, כאשר הגיעו למעמד ההופעה באולם מכובד זה.

במוסקבה הופיעו התזמורות במוזיאון הניצחון, במסגרת פסטיבל “התזמורת שחיה לנצח”, לזכר הנגנים היהודיים שיצאו למלחמה בשנת 1941 להגנת מוסקבה ולא חזרו.

גולת הכותרת של הסיור המוצלח, בו נטלו חלק 70 נגנים מגיל 10-18, הייתה הופעת התזמורות במחנה נוער יהודי שליד מוסקבה, במסגרתה ניגנו התזמורות יצירות קלאסיות, יהודיות, ישראליות ורוסיות, ובסיום הקונצרט נוגן ההמנון הלאומי “התקווה”, כשכל הנוכחים באולם הצטרפו בשירה ואף עין לא נשארה יבשה באולם ועל הבמה.

קונסרבטוריון כפר סבא הוא הגדול ביותר בארץ ומונה מעל 7,000 תלמידים, מגני הילדים דרך בתי הספר היסודיים (תוכנית בית ספר מנגן) ועד סיום התיכון, תוך שיתוף פעולה עם מגמות המוזיקה בעיר ובערים שכנות.

התזמורת הייצוגיות הן גולת הכותרת של הפעילות, הכוללת עשרות תזמורות נשיפה, תזמורות כלי קשת, מקהלות, להקת ביג בנד, הרכבי רוק פופ וג’אז, הרכבים קאמריים ועוד.

משנת 1993 יוצאת תזמורת הנשיפה הייצוגית לסיורים בחו”ל, ובשנים האחרונות הצטרפה גם תזמורת כלי הקשת הייצוגית. הרכבים שונים גם ייצגו אותנו בסיורים בערים התאומות של כפר סבא, ביניהן ג’ינאן שבסין, דלפט בהולנד ווויסבאדן שבגרמניה.

ראוי לציין כי מי שעמד בראש המשלחת הוא מנהל הקונסרבטוריון ומנצח התזמורת עופר עין הבר, כשלתכנונו והפקתו היו שותפים ראש העיר רפי סער, מנכ”ל העירייה איתי צחר, חברת המועצה ומחזיקת תיק התרבות עדי לוי סקופ, מנכ”ל החברה לתרבות הפנאי יאיר משיח, סגן מנהל הקונסרבטוריון ומנצח תזמורת כלי הקשת שמעון ויינריד, מנהל תחום הג’אז בקונסרבטוריון אלכסנדר (סשה) קנצברג, ומורים ועובדי הקונסרבטוריון הניה רוגק, גנדי פומברג, תמי רגב, אבשלום שריד וקב”ט המשלחת ירון יופה.

תמר לביא נגנית בתזמורת: “היה סיור משמעותי בפן המקצועי ובפן האישי. זכינו להכיר תרבות שונה ונוער יהודי-רוסי בגובה העיניים, זה היה סיור מהנה מאוד”.

סשה קנצברג: “הגשמתי חלום להביא תזמורת של ילדים מישראל לנגן בפני נוער יהודי ברוסיה. הגורם שדחף אותי לעלות לארץ לפני שנים רבות היה מפגש עם נוער יהודי מישראל, ומאז זה היה החלום שלי – לעשות דבר דומה”.

עפר עין הבר מנהל הקונסרבטוריון: “להוציא לפועל סיור כזה הוא דבר מאוד לא פשוט. בזכות התלמידים שלנו, שהם הנוער הישראלי במיטבו, הצלחנו לעמוד במשימה בצורה הטובה ביותר. ההופעות היו ברמה גבוהה ביותר וזו הייתה גאווה לייצג את ישראל וכפר סבא במיטבה״

עו”ד עדי לוי סקופ, מחזיקת תיק התרבות: “הנסיעה היוותה שיא משמעותי בפעילות התזמורות הייצוגיות שלנו, שהן גאווה של ממש ונחשבות לטובות בארץ, בזכות הצוות המקצועי הנפלא שלנו, הילדות והילדים הכה מוכשרים, ובזכות ההורים היקרים שתומכים ומעודדים, תוך מתן אמון מלא בצוות. כולנו התרגשנו מאוד לשמוע את הקונצרטים בשידורי הלייב ולחוות ביחד עם המשלחת את חוויות הנסיעה. נמשיך לפעול בהתמדה לקידום הקונסרבטוריון ולמיצובו כמוביל בארץ”.

ראש העיר, רפי סער: “אני שמח וגאה בהישגי התזמורות הייצוגיות של הקונסרבטוריון העירוני. העיר כפר סבא מעודדת ומטפחת את התרבות בעיר ואת לימודי המוזיקה לכל גיל. אני רוצה להודות לכל חברי המשלחת ועובדי הקונסרבטוריון על ההשקעה הרבה. ייצגתם את כפר סבא ואת מדינת ישראל בכבוד. יישר כוח”

תגובות