תלמידי בית הספר רחל המשוררת זכו במקום הראשון בתחרות איסוף פסולת אלקטרונית

תלמידי קייטנת בית הספר רחל המשוררת זכו במקום הראשון בתחרות לאיסוף פסולת אלקטרונית שיזמה העירייה, באמצעות אגף חדשנות וקיימות.

פסולת אלקטרונית היא אחת מסוגי הפסולת העיקריים שלקידמה ולטכנולוגיה יש השפעה ישירה על קצב הגידול שלה. כמויות הפסולת האלקטרונית לסוגיה גדלות בהתמדה והיא נאמדת  בסדרי גודל של עד פי שלושה מקצב הגידול של הפסולת הביתית. הפסולת האלקטרונית מכילה מרכיבים מסוכנים ונאספת בדרך כלל עם הפסולת הביתית, נדחסת, נשברת ומתפרקת ולכך השלכות סביבתיות ובריאותיות קשות

העיר כפר סבא מקדמת את נושא הפרדת אשפה במקור, ואף הציבה ברחבי העיר מתקנים ייעודים למיחזור, ביניהם, מיכלים למיחזור נייר, קרטון, בקבוקי פלסטיק, זכוכית ופסולת אלקטרונית.

במסגרת התחרות אותה יזמה העירייה, נדרשו ילדי הקייטנות לאסוף פסולת אלקטרונית, כגון מוצרי חשמל זעירים (טלפון, שלט, מצלמה וכדומה), מוצרי חשמל גדולים יותר (מחשבים, מסכים, קומקום חשמלי, מכונות כביסה ועוד), ולגייס לפעילות את המשפחה, החברים והקהילה, כשגיוס הסביבה החברתית למיזם היה חלק בלתי נפרד מהתחרות

לאחר שכל הפסולת האלקטרונית נאספה, התקיימה תחרות בית ספרית בין קבוצות הגיל השונות בקייטנות בתי הספר, ולאחר מכן התקיימה תחרות בין בתי הספר, שבסיומה הוכרז בית הספר רחל המשוררת, בו פעלו 11 קבוצות קייטנה של תלמידי כיתות א’-ג’, כמנצח, עם הכמות הגדולה ביותר של פסולת אלקטרונית שנאספה.

ראש העיר, רפי סער: “מדובר ביוזמה מבורכת, שבמסגרתה הופכים הילדים לשגרירים המובילים תהליכים משני סביבה. עיריית כפר סבא פועלת רבות בתחום הפרדת פסולת במקור, מיחזור ושמירה על איכות הסביבה ועל הטבע, ויוזמה זו היא נדבך נוסף לפעילויות הרבות אותן אנו מבצעים. אני שמח שרבים מהילדים והתושבים נרתמו לתחרות וסייעו להפחתת הזיהום הסביבתי. כל הכבוד ויישר כוח לתלמידים ולהוריהם”.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק הקיימות, עילאי הרסגור-הנדין: “כיום, כשהשלכות מעשיהם של הדורות הקודמים כבר ברורות, תלמידי בתי הספר יודעים שהפתרון יבוא דרכם והם נרתמים למשימה במלוא המוטיבציה. הפסולת האלקטרונית היא רעילה, פוגעת במי השתייה שלנו ויוצרת נזק ארוך טווח כשהיא לא מטופלת כראוי. לכן, חינוך להפרדת אשפה, כפי שעושה הצוות המוכשר של אגפי הקיימות והחינוך, ביחד עם צוותי הקייטנות והתלמידים הוא הכרחי. אני קורא לתושבי כפר סבא להימנע מהשלכת פסולת אלקטרונית בפח. באתר העירייה ניתן למצוא את מיקומי מרכזי הפסולת האלקטרונית בעיר ובמוקד 106 שמחים לסייע במניעת הזיהום המסוכן הזה”.

מנהלת הצהרון וקייטנת בית הספר רחל המשוררת, ציקי גוטמן: “אנחנו מאד גאים בילדים שלנו ובהוריהם, ובהתגייסותם למשימה חשובה זו. עברנו בכיתות והסברנו לילדים על הפרויקט וחשיבותו, וההתגייסות הייתה מדהימה. מאוד חשוב לנו להעביר ערכים של שיתוף פעולה והתגייסות למען הקהילה”.

תגובות