חבר המועצה פנחס כהנא מתנגד להוספת 5 קרוונים בבית הספר עץ חיים “80% מהתלמידים אינם תושבי העיר”

בישיבת ועדת המשנה לתכנון ובניה האחרונה נדונה תכנית להצבת 5 מבנים יבילים בשטח הפנוי בבית הספר עץ חיים המופעל על ידי עמותת מעין החינוך התורני ברחוב יערה 10 בכפר סבא. תכנית הצבת המבנים היבילים אושרה לאחר הצבעה שקולה, (3:3) והפעלת סמכות ראש העירייה, לקול כפול הביאה לאישור התכנית. חבר המועצה פנחס כהנא מבקש להביא תכנית זו למליאת הועדה המקומית לתכנון ובניה.

מאת: אירית מרק

כהנא “להחלטה משמעות רחבה לטווח ארוך ללא שהוצגו השיקולים להרחבת בית הספר כמוסד אזורי, והמשמעות גם על מערכת התנועה בשכונה, ואיכות חיי התושבים. אני מתנגד תכנונית לקביעת עובדות על ידי מבנים זמניים, ביחוד בנושא חינוך

פעילות העיר צריכה להיות מונחית על ידי מחשבה מראש ותכנון. בדיון אפילו לא הוצג מיקום מדויק של המבנים היבילים והתשתיות כמו חשמל , מים , ביוב במידה ויש. לא הוצג כל נתון על שטח החצר הנדרש. 80% מהתלמידים אינם תושבי העיר. נעשה רישום לעשרות תלמידים חדשים וכעת באים עם הדרישה למבנים זמניים. הסדר צריך להיות  הפוך. האוטובוסים וכלי הרכב הפרטיים גורמים לפקקי תנועה בשכונה, וסיכון תלמידי מוסדות החינוך הקרובים.  העיר חייבת לבחון שימוש בשטח הציבורי לטובת תושביה. לא הוצג כל נתון המציג בחינה זו וגם לא הוצגה החלטה ומשמעותה להקמת והרחבת בית ספר אזורי. למיטב ידיעתי תושבי השכונה לא שותפו בהחלטה”

גם סיעת מרצ מתנגדת למהלך. חבר המועצה מאיר מנדלוביץ “בית הספר של הזרם החרדי של מעיין החינוך התורני ממוקם בתוך שכונת סביוני הכפר. בבית הספר לומדים בעיקר ילדים מערים סמוכות שנעזרים בהסעות. השבוע נדונה בוועדת המשנה לתכנון ובניה בקשה של בית הספר להצבת קרוונים נוספים בתוך השטח שלו כדי להתמודד עם המספר של התלמידים שעלה לאחרונה. סיעת מרצ מתנגדת למהלכים הללו קודם כל כי אין צורך לספק מבנה חינוך עירוני שמשמש בעיקר תלמידים מערים אחרות. כל ילד בכפר סבא צריך פתרון חינוכי אבל אין סיבה שתושבי כפר סבא יספקו פתרון לכל כך הרבה ילדים מהאיזור – בייחוד כאשר חסרים לנו מבני חינוך לילדי כפר סבא. גם המיקום של המוסד לא מתאים למוסד אזורי שדורש הסעות ומייצר תנועה רבה. מדובר בשכונה קטנה עם כביש אחד צר (רחוב יערה/סירקין). מנהלי בית הספר החליטו להגדיל אותו על דעת עצמם ואין סיבה שכפר סבא תשתף פעולה עם זה. בדיון שנערך בוועדה עילאי הרסגור-הנדין שייצג את סיעת מרצ הצביע נגד. לצערנו זה לא הספיק. אנחנו לא אומרים נואש ונמשיך לפעול בעניין. זהו לא הצעד האחרון והדיון האחרון בנושא”.

מעיריית כפר סבא נמסר: “הצבת המבנים הזמניים בבית הספר נדרשה עקב התנאים הירודים בהם למדו התלמידים, ובכדי לתת מענה לקראת פתיחת שנת הלימודים תש”פ. בקשתו של פנחס כהנא תידון במסגרת הוועדה המקומית, כמקובל”.

יו”ר ההסתדרות שאול דור מגיב בחריפות להתנגדות “פנחס היקר – הסבר פניך לתלמידי השכנים – גם אם התלמידים אינם תושבי העיר עדיין עומדת בפניהם זכות הלימודים וזכות השוויון בבתי הספר בכפר סבא. אני יותר מאשר שמח שכפר סבא קולטת עלייה גם אם הם באים רק לצרכי לימודים – אזכיר לך רק שגם תושבי כפר סבא לומדים בבתי ספר מחוץ לגבולות העיר – האם יעלה על דעתו של מי מראשי הרשויות ואו חבר מועצת עיר כזה או אחר שיבקש להוציא אותם מבית הספר ? כי רחמנ לצנן הם תושבי כפר סבא ? האם מורים מחוץ לכפר סבא יכולים ללמד בעירם ? האם מורים מכפר סבא אינם יכולים ללמד בבתי הספר מחוץ לעיר מאחר והם תושבי כפר סבא ? טוב היית היית עושה אילו הצעתך זו לא הייתה עולה כלל וכלל – ואגב …. על ההדרה שמעת פעם ? “.

שאול דור

תגובות