הרב יהודה עמר, מנהל בית הספר עטרת חיים “יש כיתות הלומדות במקלטים ובמסדרון בתת – תנאים שאינם ראויים ללמידה”
בעוד 3 ימים יחזרו תלמידי עטרת חיים ללמוד במקלטים ובמסדרונות, זאת למרות ההבטחות שניתנו להם עוד לפני שנה וחצי, לפיהם יוצבו קרוואנים לשיפור תנאי הלמידה.
מי שהחל בהובלת ההתנגדות הוא חבר האופוזיציה פנחס כהנא, שטען כי רוב התלמידים הם מחוץ לעיר, כפי שחשפנו בשרון פוסט.
רבים לא יודעים, אך, בית הספר נבנה במיקומו הנוכחי בשנת 1993 (לאחר שפעל במבנה זמני מס’ שנים).
עיריית כפר סבא הקצתה את שטח בית הספר לטובת “מעיין החינוך התורני” בשכונה זו שבשלב זה
עדיין לא הייתה קיימת.
משום אפיו החינוכי והלימודי הכיל בית הספר מראשיתו תלמידים שהגיעו מכל חלקי העיר ומהערים השכנות. מאז ומעולם הגיעו תלמידי בית הספר מכל רחבי העיר ולא מהשכונה.
מה לגבי הטענה של מספר תלמידים נמוך מכפר סבא. 
מסיבות רבות של חילופי מנהלים, הקמת מוסדות נוספים ושינוי באופי האוכלוסייה, מספר תלמידי בית הספר ידע עליות ומורדות. אוכלוסיית בית הספר כאמור ידעה עליות ומורדות אולם נשמר דרך כלל היחס של 40%-60% תושבי כפר סבא”.
“בית הספר נבנה כאמור בשנת 1993 ע”י עיריית כפר סבא מכספי בינוי של בעלות המוסד רשת
“מעיין החינוך התורני”. בתקופות הטובות יותר של בית הספר היו בשטח שני אגפים של בניה קשה
“אגף בנים” ו – “אגף בנות”, שני גני ילדים (עם התמעטות אוכלוסיית הגנים ובית הספר נלקחו הגנים
והוצאו משטח בית הספר), 5 כיתות של מבנים בבניה קלה (קיבלו צווי הריסה ופונו). בתקופה בה
התמעטה כאמור אוכלוסיית בית הספר הוצאו הגנים משטח בית הספר ומתוך אגף הבנות הוקצו שתי
כיתות–אם לצורך הגנים (פתרון “זמני” זה יצר את הבעיה בפניה אנו עומדים). סיכומו של דבר,
בית הספר מכיל היום 7 כיתות פחות מבעבר.
“בשנת הלימודים תשע”ז (לפני 3 שנים) הגיע בית הספר לשפל של 147 תלמידים בסה”כ כאשר 63
מהם תושבי כפר סבא. עקב כך החליטה הנהלת הרשת לבצע שינוי בהנהלת בית הספר על מנת
לשקמו ולהחזירו לתקופת הזוהר שלו. לשם כך מוניתי על ידי הבעלות לפני שנתיים לנהל את ביה”ס.
עם מינויי כמנהל הצטרפו לבית הספר כ-100 תלמידים מרעננה ועשרות תלמידים נוספים מהערים
הסמוכות וזאת בנוסף ל- 53 תלמידים תושבי כפר סבא. תוספת זו של תלמידי “חוץ” הייתה הכרחית
לשינוי התודעתי ביחס לבית הספר מבית ספר “נחשל” עם אוכלוסייה “חלשה” לבית ספר נחשב יותר
בעל הישגים לימודיים וחינוכיים מצוינים בלימודי הקודש ובלימודי ה”ליבה”. בנוסף, בית הספר פונה
כעת לאוכלוסייה מגוונת יותר מבעבר, מה שיפתור בעתיד (שכבר נראה לעין) את מצוקת הרישום
מהעבר. בטוחני שבעתיד הקרוב יתאזן היחס בין התלמידים תושבי כפר סבא לתלמידי ה”חוץ” כך
שבעוד כ-5 שנים להערכתי, 40% מתלמידי בית הספר יהיו תושבי העיר”.
יצוין כי תהליך דומה ארע בבית ספר “חבד” הסמוך. לפני כ-8 שנים הוחלפה הנהלת בית הספר. עם החלפת המנהלת הגיעו לבית הספר תלמידים רבים מרעננה (שהיוו רוב מוחלט של התלמידים), דבר שהתאזן במשך השנים עד שכיום רוב תלמידי בית הספר הם תושבי העיר”.
מתי הובטחו לכם הקרוונים הנוספים?
“החל משנת תשע”ט היו בבית הספר 19 כיתות אם. בשנה הקרובה יהיו בבית הספר אותו מספר
כיתות. בפגישה שהתקיימה לפני כשנה וחצי באגף החינוך בהשתתפות גזבר העירייה סוכם על
בניית 4 מבנים ניידים שישמשו לכיתות-האם החסרות ולחדרי ספח . עם התקדמות
תהליכי התכנון שונתה התכנית ל-5 מבנים כאשר מספר כיתות לא השתנה. העיכוב בתהליך הרישוי
יצר מצב בו שלוש כיתות לומדות במקלטים ובמסדרון (שחולק בקירות גבס) והתלמידים לומדים
בתת – תנאים שאינם ראויים ללמידה. השיעורים הפרטניים / הקבוצתיים מתקיימים במסדרונות
ובחצר, מה שגורם חוסר ריכוז ופוגע באופן ממשי בהתפתחותם הנורמלית של הילדים. מספר התלמידים הצפוי בשנת תש”פ עדיין נמוך ממספר התלמידים בעבר, ואני שולל את
טענת העומס בתחבורה. החוסר בכיתות נובע מהחסרת המבנים שהכיל בית הספר בעבר. בהוספתם יש חזרה חלקית בלבד. בית הספר מיצב את עצמו בשנתיים האחרונות כמוסד מצליח ופונה לאוכלוסייה מגוונת יותר מבעבר. לתושבי כפר סבא הלומדים בו הוא מהווה פתרון יחיד שאין שני לו. – ניתן להעריך בשופי על פי ניסיונות קודמים כי בשנים הקרובות יתאזן היחס בין תושבי העיר לתושבי החוץ בבית הספר. בשלב זה הימנעות מאישור הבנייה מהווה פגיעה חמורה בתלמידים”!

תגובות