לורנס מועלם, מנכ”ל מטרופולין: “אנו קשובים לציבור ולתלונות המגיעות אלינו לאחרונה”

לנוכח התלונות הרבות בקבוצת כפר סבא שלנו, הבוקר, יום רביעי ה- 4.9 , הזמין למשרדיו לורנס מועלם, מנכ”ל מטרופולין, את עילאי הרסגור הנדין, מחזיק תיק התחבורה בעיריית כפר סבא על מנת להציג בפניו תמונת מצב עדכנית לשנת 2019 אודות פעילותה של חברת מטרופולין בעיר.

מאת: אירית מרק

בפגישה הציג מועלם את מפת השינויים שחלה בשנה זו בתחבורה הציבורית, והיא כוללת בין היתר את החלפת חברת “אגד” בהפעלת קווי 500, השקות של קווים חדשים, הרחבות שירות בקווים הקיימים, הוספת תדירויות של נסיעות, וכן שינויים ניהוליים וארגוניים בחברה הכוללים בין היתר את מינויו של צביקה צרפתי, לשעבר ראש העיר כפר סבא, לתפקיד מנהל אזור

לורנס מועלם והרסגור

עוד הוצגו בפגישה תכניות עבודה חדשות בתחום השירות, שנועדו לשפר את השירות בעיר כבר בתקופה הקרובה לרווחת התושבים.

לורנס מועלם, מנכ”ל מטרופולין: “אנו קשובים לציבור ולתלונות המגיעות אלינו לאחרונה, ופועלים על אף האתגרים השונים לשפר ולייעל, ולעשות כל שניתן על מנת לצמצם אותן באופן משמעותי. אנו בטוחים כי השיפור יורגש כבר בקרוב, ומקווים כי הנוסעים ישובו ליהנות מתחבורה ציבורית איכותית, זמינה ויעילה”.

הרסגור הנדין “נפגשתי הבוקר עם מנכ”ל מטרופולין לורנס מועלם וצוותו, על מנת להביא לפתרון הבעיות שרבים מאיתנו נתקלים בהן בנסיעות בתחבורה הציבורית. בהזדמנות זו, ביקרתי גם במרכז הבקרה שבו נאספים נתוני נסיעת האוטובוסים בזמן אמת. ישנה הסכמה שהשירות הקיים אינו עומד בסטנדרטים שהיינו רוצים להיות בהם. לשם כך יש לשים על השולחן את האתגר הגדול, שהוא גיוס הנהגים ואיכות השירות שהם נותנים”.

בפגישה סוכם על צעדים להביא לשיפור משמעותי ברמת השירות:
1. הפעלת מנגנון תגמול לנהגים, שיכלול גם בונוסים וגם קנסות במקרים של שירות בניגוד להוראות. כך לא ישתלם לנהגים לדלג על תחנות ולהתייחס באופן בלתי הולם לנוסעים.
2. הדרכות לנהגים והצגת מקרים שהתרחשו על מנת למנוע את הישנותם בעתיד.
3. הכשרה של נהגים חדשים שיופנו לכפר סבא. במסגרת זו ממשיכה חברת מטרופולין ופונה לתושבי כפר סבא על מנת לאפשר להם לעבוד בעיר.
4. הכנסת אוטובוסים חדישים לכפר סבא להפחתת מספר האוטובוסים התקועים ולשירות טוב יותר.
5. תיקון תקלות באמצעי הנגישות.
6. תדירות הקווים אינה בסמכות מטרופולין, אלא כפופה להחלטת משרד התחבורה. הוסכם שעיריית כפר סבא תפעיל לחץ בנושא במנותק מסוגיית השירות. אנחנו כבר עובדים על כך מול המשרד.

“הועלו מספר תלונות לדוגמא, חלקן ממש מהיום בבוקר, ראינו ביחד מה בדיוק התרחש (למשל אוטובוס שנתקע ולא המשיך לשאר התחנות) ומהו הפתרון הרצוי במקרים כאלה בעתיד (אוטובוס גיבוי בכוננות, שינוי מנגנון השלטים האלקטרוניים וכו’). “חשוב להדגיש: תהיה כאן בסוף התהליך תחבורה ציבורית מעולה. אנחנו רק בתחילת הדרך. זה לא מנחם את תושבי העיר שעמדו הבוקר זמן רב בתחנות, אבל בעיות יש לפתור מהשורש ולא רק לכבות שריפות ממקרה למקרה. במקביל נפתור חלק מהבעיות גם בטווח הקצר”.

תגובות