בין אם בונים תשתיות וסוללים כבישים בקיץ או בחורף, מדובר בעבודה מורכבת ביותר, שמצריכה את חברות הבנייה המקצועיות ביותר שניתן לאתר. כשמדובר בעונת החורף, יש צורך לוודא שהמים אינם חודרים למקומות שונים, שבוץ אינו מתערבב עם חומרי הבנייה ועוד.
כאשר סוללים כבישים, ישנם תהליכי בנייה שונים שמתרחשים, ביניהם גם למשל הכנת התשתיות. כאשר מכינים תשתיות, יש צורך ליישר את הקרקע ולהדק את האדמה. בהמשך, האספלט יונח על הקרקע שהודקה ויושרה. במקרים בהם תהליך הבנייה נעשה בחורף, יש צורך לוודא כי מי הגשמים והבוץ אינם מתערבבים עם חומרי הבנייה השונים, היות ודבר זה יוביל בהכרח להיחלשות חומרי הגלם, מהם בהמשך חברת הבנייה תסלול את הכביש.
סלילת כביש בחורף ועבודות פיתוח
כאשר סוללים כבישים בעונת החורף, שמים דגש על כל מה שקשור לניקוז המים מהכביש הנסלל. כאשר מסיימים לסלול את הכביש, יש צורך לנקז את המים גם כן, גם אם לא מדובר בחודש מאוד גשום. לאחר עבודות תשתית (במהלכן מסירים גם מכשולים שונים מאזור הסלילה), מתבצעות עבודות עפר ופיתוח, המחייבות גם הן עבודה עם אמצעים הנדסיים משוכללים.
במהלך עבודות פיתוח ועפר, יוצרים תעלות בעומקים שונים, כאשר בדרך כלל בתעלות אלו יוצבו בהמשך עמודי חשמל, שלטים ועוד. בתעלות הללו יש צורך ממשי לוודא כי מים אינם מצטברים, מה שעשוי להוביל לנזק במהלך תהליך הבנייה. ניקוז המים מתבצע גם במהלך חפירת התעלות וגם לאחר סיום חפירת התעלה. לאחר עבודות תשתית וגם עבודות עפר ופיתוח, מגיע שלב הנחת האספלט באזור הנסלל. באופן כללי, בכל שלב ושלב של סלילת כבישים בחורף, קיימת התמקדות רבה בניקוז המים, במניעת הצפות מים וכדומה. גם כאן, בשלב סלילת האספלט, אין דבר שונה.
סלילת כבישים בעונת החורף, מה הם האתגרים?
כשמניחים את האספלט, מוודאים ניקוז נכון ומניעת הצפות, כפי שניתן לראות דרך ערוץ ה-Youtube של אמצ שמש. בערוץ תוכלו למצוא מידע חיוני לגבי ביצוע עבודות עפר וסלילת כבישים. המפתח לביצוע עבודות עפר על הצד הטוב ביותר, הוא הניסיון והוותק של חברת הבנייה, אך לא רק. גם האמצעים הטכנולוגיים וההנדסיים בהם משתמשת חברת הבנייה, צריכים להילקח בחשבון.
חברת אמצ שמש עובדת עם בולדוזרים, שופלים, דחפורים ושאר אמצעים כבדים לעבודות עפר מורכבות. החברה מבצעת עבודות עפר ופיתוח כבישים בפריסה ארצית. עם ניסיון של 29 שנים, לא קיימת עבודת תשתית או עבודת עפר שאין ביכולתה של החברה לבצע.