מערכת השעות בבית הספר אוסישקין בכפר סבא, מעוררת סערה “תפקידו של בית הספר החילוני אינו לחנך לבניית המקדש”, אומר יו”ר מרצ

מערכת השעות שגרמה לסערה בבית הספר אוסישקין בכפר סבא. מספר הורים לא אהבו את מערכת השעות ויצרו סערה כשמולם הורים הדוחים הטענות.

מאת: אירית מרק

העירייה הסבירה מיד כי מדובר בשבוע בלבד לפני חגי תשרי.

גיא, אבא לילדה בבית הספר כתב “שלום, אני אבא לילדה בכיתה ה’ בכפר סבא. היום קיבלנו את המערכת השבועית וחשכו עיניי: יום ראשון שעתיים תנ”ך, יום שני שעתיים תרבות יהודית ישראלית ואחר כך שפה – טקסט על בית המקדש (שבוע שעבר הם למדו את הטקסט הזה 3 שעות שפה), יום חמישי שפה – סידור התפילה שעתיים! יום שישי עוד שעה ספר תהילים ואז עוד שעה של חשבון נפש לקראת יום כיפור. 9 שעות יהדות תנ”ך ותפילות, ביה”ס ממלכתי.”

בקבוצת כפר סבא שלנו עלו מאות תגובות בנושא – לחצו כאן להצטרפות 

יו”ר מרצ, עילאי הרסגור הנדין, סגן ראש העיר, אמר “אבהיר בצורה הברורה ביותר: הדתה היא חינוך ילדים נגד השקפת העולם של הוריהם. תפקידו של בית הספר החילוני אינו לחנך לבניית המקדש וגם לא לתת מקום רחב כל כך לנושא התפילה על חשבון מדעים ושאר תכנים חשובים.
“אבל הבעיה אינה בית ספר זה או אחר. מדובר בתוכנית הלימודים של משרד החינוך. זה מה שרבים מהילדים שלכם מקבלים בבתי הספר, רק שבדרך כלל אותם תכנים מועברים תחת הכותרת “שפה” וללא פירוט תוכן השיעור. זה מה ששר החינוך חובב טיפולי ההמרה רוצה שהילדים שלכם ילמדו.
“במהלך השנים האחרונות הצלחנו בעזרת הורים נחושים להוציא עמותות קיצוניות שעסקו בהדתה בבתי הספר בכפר סבא. מצבנו היום טוב הרבה יותר ממצבן של רוב הערים בארץ. אך כשמשרד החינוך מכריז מלחמה על אורח החיים שלנו, עלינו להמשיך ולעמוד כחומה בצורה

אוסישקין


“אני קורא להורים לדווח על תופעות של הדתה במערכת החינוך. תפתחו את הספרים של הילדים, תשאלו אותם על תוכן הלימודים בכיתה, והעיקר – אל תפחדו להיות אלה שמציפים את הנושא מול ועד ההורים והנהלות בתי הספר”.

הורים רבים בבית הספר יצאו נגד הקריאה להדתה. הדס פרידלנדר : “חשוב להדגיש, שבית ספר אוסישקין ממש לא מודת. יש בו תכנים של קידמה ושל למידה מוטת עתיד. זו מערכת שבועית, שלא משקפת את ציוויון בית הספר. חבל שמכפישים את בית הספר. שנה שעברה הייתה ועדה של פלורליזם והילדים נחשפו ונחשפים למגוון הדתות והקבוצות הדתיות בארץ. ובתמונה – חצר לימודית. עם אמת מים, ללימודי המדעים והגאוגרפיה. מוזמנים לבוא לבית הספר לספוג את האווירה הקהילתית והחילונית והפלורליסטית”.

נ. “אני אמא באותו בית ספר. בני עכשיו בכיתה ו’. שנה שעברה קיצצו משמעותית שעות תנ”ך, לא מרגישים בכלל הגתה בבית הספר הזה”. 

תמונה יכולה לכלול: ‏‏‏‏‏בית‏, ‏צמח‏‏, ‏‏עץ‏, ‏שמיים‏‏‏ ו‏פעילויות בחוץ‏‏‏

 

תגובות