האם כדאי לקחת רואה חשבון בהתנהלות מול רשויות המיסים

האם גם אתם מתלבטים בין התנהלות עצמית מול רשויות המס בישראל לבין לקיחת רואה חשבון שייצג אתכם במקצועיות במשרדי מע”מ, מס הכנסה וביטוח לאומי? האם כדאי לכם לקחת רואה חשבון מוסמך ומקצועי כדי להתנהל מול רשויות המס? 

ובכן, רבים מבעלי העסקים, לרבות בעלי מקצועות חופשיים ויזמים בעלי עסק קטן, מבצעים את הנהלת החשבונות לבד, בעזרת תוכנות שונות, חלקן מבוססות על האינטרנט המהיר. יחד עם זאת, כאשר יש בעיה שצריך לפתור ברשויות המס מומלץ להיעזר בגורם מקצועי ומוסמך כמו רואה חשבון כדי להימנע מטעויות, לחסוך זמן ולהתמקד בנושאי הליבה של העסק.

מה כוללת ההתנהלות מול רשויות המס בישראל?

בעלי עסקים קטנים ובעלי מקצועות חופשיים חייבים להתנהל נכון ובחוכמה מול רשויות המס בארץ, למעשה יש 3 רשויות – מס הכנסה, מס ערך מוסף (מע”מ) וביטוח לאומי. אמנם, עוסק פטור בדרך כלל מתנהל רק מול מס הכנסה וביטוח לאומי, אך עוסק מורשה צריך להתמודד גם עם מע”מ כיוון שעליו להגיש דוחות שוטפים פעם בחודשיים, ולא רק פעם בשנה כפי שנדרש מעוסק פטור. 

לא מעט בעלי עסקים קטנים מעדיפים לחסוך כסך ולהתמודד בעצמם מול רשויות המס. אמנם, רשויות המס בישראל מסייעות לבעלי העסקים, אך ההתמודדות מול גוף מאיים ומול ביורוקרטיה שאינה מוכרת לרבים, נחשבת למשימה תובענית ורבים מבעלי העסקים הקטנים מתקשים עם ניהול פנקסי החשבונות, הגשת דיווחים בזמן, איסוף נתונים לצורך מילוי הדוחות הנדרשים ועוד. לכן, בהחלט מומלץ לפנות לרואה חשבון מקצועי ויעיל כיוון שהוא מתמחה בין היתר בייצוג של לקוחותיו מול רשויות המס.

חשוב לדעת כי כל עסק קטן חייב להקפיד על החוקים ועל פקודות המס, עליו לעמוד בדרישות השונות כמו תשלום מקדמות למס הכנסה, תשלומי מע”מ, קיזוז מע”מ לצורך הקטנת המס, תשלום מקדמות לביטוח לאומי וכיוצא בזה. למעשה, ההתמודדות עם הביורוקרטיה אינה דבר של מה בכך, הדבר גוזל זמן רב, יש לוודא הגשת דיווחים בזמן אחרת חשופים לקנסות ולבעיות אחרות, ולרוב בעל העסק נדרש גם להגיש דו”ח הצהרת הון, אותו כדאי למלא ולהגיש רק בעזרת רואה חשבון מנוסה.

כדאי לדעת כי במהלך לימודי ראיית חשבון רוכשים ידע מעמיק ומקיף בחובת הדיווחים לרשויות המס השונות, כמו כן, לומדים נושאי לימוד חשובים נוספים המשמשים את רואי החשבון בעבודתם השוטפת והיומיומית מול רשויות המיסים בארץ.  

בעזרת רואה חשבון זוכים לייצוג מקצועי מול רשויות המס, ובנוסף בעל העסק יכול לחסוך כסף רב כיוון שבתחום ראיית חשבון חייבים להכיר את החוקים והתקנות, ורק אנשי מקצוע מיומנים יכולים לסייע לכם להתנהל נכון ולנהל את העסק כנדרש. במקום לבזבז זמן רב במשרדי רשויות המס, משלמים לרואה חשבון מנוסה והוא דואג לכל ההתנהלות הנדרשת מהעסק שלכם מול רשויות המיסים, ואתם יכולים להתמקד בעבודה וליהנות מראש שקט.

תגובות

תגובות