כפר סבא מובילה במדד נגישות הערים בישראל

העיר כפר סבא מובילה במדד נגישות רשויות מקומיות בישראל. כך עולה מיום עיון ארצי שהתקיים בשבוע שעבר בתל אביב, לאנשי מקצוע בתחום הנגישות.

על פי הנתונים שהוצגו בכנס, מבין 267 רשויות מקומיות בארץ, רק ל-13 רשויות יש תוכניות מסודרות ופעילות מתקדמת בתחום של נגישות לאנשים עם מוגבלויות, במסגרת מחויבויותיהן לפי החוק בישראל. אחת מבין 13 רשויות אלו, היא כפר סבא. כך ציינה נציגה בכירה של הנציבות לשוויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות שבמשרד המשפטים.

ראוי לציין, כי תוכניות העבודה העירוניות בתחום ההנגשה בעיר, בראשות רכזת הנגישות העירונית עדי אבירם, כוללות מוסדות חינוך, מבני ציבור, בתי עלמין, מגרשי ספורט, חניונים, גינות ציבוריות, אנדרטאות ועוד.

לדברי חברת המועצה לירית שפיר שמש, מחזיקת תיק הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות, שנכחה ביום עיון זה, “חשתי גאווה עצומה לשמוע את הנתונים ואת מיקומה הגבוה של כפר סבא בכל הנוגע לפעילות בתחום הנגישות. יש מי שעשו לילות כימים במסירות נדירה, כדי להגיע לכך וראויים לתודה ולהוקרה. ימים ספורים לפני תחילת השנה העברית החדשה, המסר הזה הוא גם תמריץ מלא תקווה, להמשיך ולפעול. בעיר שלנו ישנה קרקע נפלאה להמשיך לפעול בתחום הרחב של הנגישות והמודעות לאנשים עם מוגבלויות בכל מקום ובכל זמן. חשוב שנותני שירות והציבור הרחב יכירו ויבינו את הסוגים השונים של אנשים עם מוגבלויות. ראוי שכולנו נדע ונלמד על התייחסות נאותה ומתאימה, כדי לאפשר לכל אדם לקבל את מה שברצונו, באופן שוויוני ועצמאי. אני מאמינה שהעיר שלנו היא אחד המקומות המאפשרים זאת ביותר בארץ ואני מאחלת לכל תושבות ותושבי עירנו שנה רגישה ונגישה”.

ראש העיר, רפי סער: “עיריית כפר סבא משקיעה משאבים רבים בהנגשת המרחב הציבורי כולו, כמו גם ביצוע עבודות הנגשה במוסדות החינוך ובמבני הציבור. מדובר בנושא בעל חשיבות גבוהה בהתנהלותה של עיר המכבדת כל תושב ותושבת ומעניקה להם את האפשרות ליהנות מכל המוצע בה באופן שוויוני. נמשיך להשקיע בתחום חשוב זה ובעשייה רחבת ההיקף, על מנת להנגיש את העיר כולה לכולן ולכולם”.

תגובות