ראש עיריית כפר סבא, יצחק ולד, בראיון מיוחד לאתר השרון פוסט “העדפתי את העשייה, וכמעט שלא עסקתי ב”פוליטיקה”

ראיון מיוחד עם ראש עיריית כפר סבא לשעבר, יצחק ולד החוגג 80 וקיבל בשבוע שעבר את תואר אחד ממאה המשפיעים בכפר סבא.

יצחק ולד, נולד ב-1939, היה ראש עיריית כפר סבא מעל ארבע קדנציות, בין השנים 1982–2003. לפני שבוע וחצי התקיים טקס מרגש לזכרו של אלי ולד, שנהרג בעת טיול בחו”ל.

  • יצחק, איך הרגשת בטקס לזכרו של אלי ולד ז”ל ?                         

“רק מי שמאבד בן או בת, יכול לחדור לנפשו של מי שחווה אירוע כזה. השנה מלאו 24 שנים למותו של בננו. משך 20 שנה קיימנו אזכרה בבית העלמין עם בני משפחה, חברים ומכרים. לאחר 20 שנה החלטנו לקיים אירוע לזכרו של אלי, שייועד לילדים ובני נוער, בדרך שתבטא את דרכו ותחומי התעניינותו ובעיקר חקר דרכו ואורח חייו של האדם הקדמון. השנה הדגשנו גם את אהבתו של אלי למוסיקה כאשר מאיה – תלמידת הקונסרבטוריון ניגנה בקלרינט של אלי שהיה ספון בביתנו ושבת כ-25 שנים.

“האירוע נפתח בדברי ראש העיר שהכיר אישית את אלי, ודברים מרגשים של תומר – אחיו של אלי, שהופנו בעיקר לבני הנוער. תומר ריגש בתיאורו את דרך חייו של אלי והמליץ גם לנוער לבחור במסלול חיים של למידה, מחקר ופיתוח סקרנות גם אם תחומי ההתעניינות אינם פופולריים, ו”ללכת בעקבות הלב”

“השנה האירוע במוזיאון התקיים זאת הפעם הרביעית ואליו הגיעו מאות רבות של ילדים עם בני משפחותיהם. הוצגה כמדי שנה בעבר, תערוכת צילומים שתיארה את מסלול חייו של אלי ז”ל, והילדים הופעלו בתחנות שונות בהן עסקו בגילוי והפעלת אש באמצעים הפרימיטיביים, ציורי מסכות שבטיות, ציורים דמויי אלו שהתגלו במערות, ייצרו כלים כפי שנוצרו אז לשימוש האדם, הצטלמו עם “פרוות” כפי שלבשו בעבר, וצפו בישיבה על הדשא בהצגה מרתקת שביטאה במשהו את ההווי של אז.

“לאירוע שנערך ע”י צוות המוזיאון שהשקיע רבות בארגון ובביצוע, הוזמנו גם אישי ציבור המתעניינים בארכאולוגיה, מבאקה אל גרבייה שם כיהנתי כראש עיר ממונה”.

  • אתה חוגג 80. איך אתה מסכם את החיים הפוליטיים שלקחת בהם חלק ?

30 שנה הייתי פעיל בעיריית כפר סבא. אחרי קדנציה אחת כחבר מועצה, כיהנתי בעירייה משך עוד 25 שנים, מהן 22 שנה בקירוב כראש העיר. נבחרתי לראשות העיר ב-4 מערכות בחירות. בסוף כהונתי האחרונה ב-2003 החלטתי שלא להתמודד עוד, ולסיים את כהונתי. העדפתי לעסוק בהגדרת החזון וחתירה ליישומו – איזה עיר תהיה כפר סבא, ואת הקשר עם התושבים

יצחק ולד

לשכת ראש העיר הייתה נגישה לתושבים. השתדלתי לשתף בעשייה את חברי המועצה שהיו נכונים ומוכנים להשתתף בכך, וכמובן ששותפים לכל אלה היו עובדי העירייה ומתנדבים מהציבור. הייתי מעורב בכל התחומים שהעסיקו את התושבים – תכנון עיר, הקצאת קרקעות ליעדים ציבוריים, פיתוח והשקעה בתשתיות, חינוך, תרבות, רווחה, הקמת מוסדות ציבור שונים, ועוד ועוד. מי שהכיר אותי ידע שהעדפתי את העשייה, וכמעט שלא עסקתי ב”פוליטיקה”, כפי שיש הסבורים שהיא נועדה לחלוקת הנאה ומעמד. את זה השארתי לאחרים.

“ייצגתי את השלטון המקומי בפני ועדות כנסת, גופים ממשלתיים וציבוריים נוספים וכמובן שנוצרו קשרים אישיים ייחודיים עם החברים ואלו שעמדו בראשות גופים אלה.

“משסיימתי את תפקידי כראש העיר כפר סבא אותו ראיתי כשליחות ולא כקריירה, מוניתי לכהן מספר חודשים ב-2005 בראשות העיר נהריה, ואחר כך 5 שנים כראש עיר ממונה – יו”ר ועדה קרואה במגזר הערבי בעיר המאוחדת באקה אל גרבייה –ג’ת. בשתי הערים זכיתי להערכה רבה ולשיתוף פעולה עם הצוות והתושבים, ובמיוחד במגזר הערבי שם שיקמתי את העירייה שנקלעה למשבר קשה”.

  • מה אתה עושה כיום ?

רמת האינטנסיביות של פעילותי כיום, איננה כפי שהייתה בשנים בהן כיהנתי בראשות הרשויות. כיום אני חבר פעיל במספר עמותות ציבוריות, משלים פערים בקריאת ספרים, נפגש עם חברים ומעסיק את עצמי במספר תחומי התעניינות שמטבע הדברים לא יכולתי להגיע אליהם בעבר. וכמובן בילוי עם הנכדים”.

לצידו של ולד למעלה מעשור

כידוע, רפי סער, ראש עיריית כפר סבא כיום, החל דרכו הפוליטית בשנות העשרים כיד ימינו של יצחק ולד במשך למעלה מעשור. בתמונה סער לצידו של ולד כשהתמנה בשנת 2000 למנכ”ל הצעיר בארץ  בהרמת כוסית בבית הספר עציון בשכונת יוספטל שנסגר בינתיים

יצחק ולד עם רפי סער

“תמיד מודה על האמון וההזדמנות, שניתנו לי על ידי יצחק, על הגיבוי המלא בכל עת מה שאפשרו לי להביא תוצאות אדירות לתושבי העיר כפר סבא הממשיכים ליהנות מפרותיהם עד היום”, אמר סער לפני כשנה כשהעלה התמונה לשיתוף הציבור.

  • איך אתה מתרשם כראש עיר ותיק, משנת הכהונה הראשונה של רפי סער ומה תרצה לאחל לתושבי העיר ?

“לרפי סער ניסיון מוניציפלי מתפקידיו הקודמים ואהבה רבה לעיר. הוא נבחר לתפקידו לאחר תקופה לא קלה בניהולה של העירייה, ולכן אתגרים רבים עומדים לפניו. כתושב העיר מאז לידתי, אני כמובן מאחל לראש העיר ולנבחרים שישכילו לנווט בהצלחה את העיר למען תושביה כאשר לתפיסתי לא גודלה של העיר הוא העיקר, אלא דרך פיתוחה, התכנים המסופקים לתושבים ויצירת אווירה של שותפות ואכפתיות לזולת עם פיתוח מערכת החינוך, התרבות והרווחה, ולהמשיך לשמר ולפתח את האווירה הקהילתית חברתית המאפיינת את כפר סבא”

רפי סער עם ולד בליל הבחירות

תגובות