העיתון המקוון המוביל – עקבו אחרינו לכל הידיעות כאן > השרון פוסט
מאת: אירית מרק
לפני שנה התקיימו הבחירות ברשויות המקומיות. זוכרים את מערכת הבחירות הקשה שהתחוללה בכפר סבא ? קשה לשכוח מה שהיה כאן.
נבחרי הציבור נאבקו על כל קול ונלחמו על חייהם, בכדי לקבל את הקול שלכם בקלפי.
הם חרשו את העיר, ביקרו אצלכם בבתים, ענו לכל שיחת טלפון, שלחו לכם אסאמאסים והודעות בווטסאפ או במייל, הסבירו פנים והנעימו זמנם איתכם עם הבטחותיהם.
היו גם השמצות מכוערות, מאבקים נוראיים ומבישים, איומים בתביעות לשון הרע האחד נגד השני, עימותים ולכלוכים. הרבה לכלוכים…
בכל מקום תמצאו, בין הנבחרים, נבחרות ציבור, חברות מועצה וחברי מועצה, שעדיין, גם אם חלפה שנה, מתקשים לקבל ולעכל את דין הבוחר וממשיכים באותה מתכונת לכלוכים של הבחירות.
יש נבחרי ציבור שהוכיחו שהם קשובים במהלך השנה. הם דאגו, פנו, טיפלו, פעלו וקידמו. שליחי ציבור אמתיים שמיד מרגישים בלב שהם באים ברוח טובה, עם רצון אמיתי לסייע, לעזור ולשפר.
אני כמובן מתכוונת לנבחרי הציבור שעמלו והתייחסו באופן רציני ואחראי לפתור בעיה כלשהי בה נתקלתם. לא לכאלה שיזמינו אתכם לכוס קפה, ויסמנו וי כשיוסיפו אתכם לרשימת בוחרים פוטנציאליים לבחירות הבאות. אני מתכוונת לאלה, שהרגשתם בלב שממש הופכים עולם לפתור לכם את הבעיה, אם זה ליד הבית, בבית הספר, בגן או בכל מקום אחר. אז בשבועיים הקרובים אפרסם כאן, סיכום פעילות שנתי של כל חבר וחברה במועצת העיר.
פניתי לכל 21 נבחרי הציבור, בהם בחרתם אתם, וביקשתי מהם דיווח על שנת פעילותם. מה הם עשו בשנה האחרונה ומה על הפרק.
אני מאמינה שכולם או לפחות רובם יכבדו אתכם ויעבירו דיווח בהקדם, כך שאוכל לספר לכם במה היו עסוקים חברי וחברות המועצה מאז בחרתם בהם
עילאי הרסגור הנדין – מועצת העיר – 2019
עילאי הרסגור-הנדין נכנס לתפקידו כסגן ראש העיר בחודש ינואר השנה, והוא מציין בימים אלה 10 חודשים של פעילות בתחומי התחבורה, הקיימות והחדשנות בקדנציה זו. אחרי זמן רב באופוזיציה, נפלה בחלקו ההזדמנות, ביחד עם ראש העירייה רפי סער, לעשות את השינויים שתכנן מזה שנים, כשלדבריו המטרה היא להפוך את כפר סבא לעיר שבנויה, מתוכננת ומתנהלת נכון יותר עבור תושביה
בתחום התחבורה פעל הרסגור-הנדין למען שינוי סדר העדיפויות לטובת הולכי הרגל, רוכבי האופניים ומשתמשי התחבורה הציבורית.
הרסגור הנדין הביא את פרויקט “מהיר לעיר” בהיקף של כ-300 מיליון ש”ח לביצוע בשטח, כשכיום העבודות מתבצעות בחלקו המזרחי.
הוביל תהליכי שיתוף ציבור למען שיפור החיים והתחבורה בעיר, וכיום נמצא בעיצומו של תהליך הפיכת הבקשות והרעיונות לתכנון מפורט של השלבים הבאים בפרויקט.
לבקשתו הקים רפי סער את ועדת התחבורה העירונית, שבה מובאים נושאים תחבורתיים אסטרטגיים לדיון ציבורי פתוח. הוא מקפיד על חשיפת תכניות ומסמכים פנימיים לעיון הציבור והפך את כפר סבא למובילה בשקיפות מידע תחבורתי.
במסגרת תפקידו הקפיד להגיע ולייצג את כפר סבא בדיונים במשרדי הממשלה, שינה את תכנון רשת האופניים המטרופולינית כך שתתחבר לכפר סבא והפעיל לחץ כדי לשנות את תוואי המטרו העתידי כך שישרת טוב יותר את תושבי העיר ואת העובדים בה. כמו כן, פעל מול הגורמים הארציים במשרד התחבורה, חברת נתיבי אילון, חברת נתיבי ישראל, הוועדות המחוזיות והארציות ועוד על מנת להשיג עוד תקציבים לתחבורה הציבורית, לשבילי אופניים ולכבישים והסדרי תנועה שיהיו תואמים לחזונו. אחד מהפרויקטים המעניינים שביצע ביחד עם החברה הכלכלית נקרא we.ride ומטרתו הורדת רכבים מהכביש והסעת עובדי חברות באופן יעיל וסביבתי יותר.
לאחר שנים באופוזיציה, חזר עילאי הרסגור-הנדין להחזיק בתיק האהוב עליו: תיק הקיימות, שהתווסף אליו גם תחום החדשנות. תוכניות שנקטעו כשיצא לאופוזיציה חודשו בגיבוי מלא של ראש העיר. הפעם הוא קיבל גם את ההזדמנות שחיכה לה זמן רב, והיא לשלב את הקיימות עם תיק התחבורה בו הוא מחזיק.
בין הפרויקטים הרבים בתחום זה ניתן לציין את המהלך שהפך למודל ארצי בהפחתת זיהום האוויר בל”ג בעומר, יוזמות חדשות בחינוך הסביבתי, הקמת אקסלרטור הסטארטאפים לכלכלה מעגלית והשקת פרויקט הרכבים החשמליים ועמדות הטעינה באמצעות החברה הכלכלית, פרויקטים תחבורתיים בשיתוף גורמים כמו מינהלת תחליפי הדלקים ומשרד ראש הממשלה, המשך פיתוח הפקת החשמל הסולארי, השלבים הבאים של הוצאת הכלים החד פעמיים ממערכת החינוך, פיתוח הגינות הקהילתיות ועוד.
בנוסף לכל אלה, הוביל את דיוני התקציב במועצה כיו”ר ועדת הכספים, ריכז לראשונה את המידע על דירות הדיור הציבורי כיו”ר הוועדה לדיור ציבורי, פיקח על הפעילות הסביבתית וניהל דיונים ציבוריים עקרוניים כיו”ר ועדת איכות הסביבה. כמו כן, הוא מופקד על תחום פתיחת המכרזים העירוניים כמ”מ יו”ר ועדת המכרזים ושותף להובלת החברה הכלכלית כדירקטור.
בשנה הקרובה מתכנן עילאי הרסגור-הנדין סלילת שבילי אופניים בהיקף נרחב, באופן בו השבילים יהפכו לרשת שמישה, פעילה ובטוחה. כמו כן, נערך להמשך סלילת נתיבי התחבורה הציבורית במסגרת פרויקט “מהיר לעיר”, במקביל לשיתוף הציבור לקראת המקטעים הבאים וסיום העבודה על רשת האוטובוסים החדשה של כפר סבא, המשך שיפור הסעות התלמידים, בהם ביצע רפורמה השנה וממשיך לשקוד על שיפורם, הסדרת גלים ירוקים עבור הולכי הרגל ויצירת קישוריות לתחנות הרכבת.
אחד האתגרים המשמעותיים שמתמודד איתו הרסגור-הנדין השנה הוא תפקודה של חברת מטרופולין, שקיבלה ממשרד התחבורה את זיכיון הפעלת קווי אגד הבינעירוניים שנותרו בעיר ושעל תפקודה ישנן תלונות רבות. הוא מגדיר זאת באוזני הסובבים אותו כצוואר הבקבוק לתוכניות הגדולות וכאתגר אישי ומשקיע חלק ניכר מזמנו באיסוף תלונות הציבור וחתירה לשינוי המדיניות במשרד התחבורה, במיוחד בתחום עידוד כניסת נהגים איכותיים למקצוע ושינוי מנגנון הקנסות והתמריצים לחברות התחבורה הציבורית. כמו כן, הוא עובד מול ארגוני תחבורה ועיריית תל אביב על פתרונות לתחבורה בשבת (לאחר הפעלה מוצלחת של שירות “שבוס” בשבת לתל אביב בחודשי הקיץ) על עידוד הפלורליזם היהודי ועל קידום פרויקטים של חברי סיעת מרצ במועצת העיר.
עילאי הרסגור הנדין , סגן ראש העיר
מחזיק תיק תחבורה, תיק קיימות ותיק חדשנות.
סיעה: מרצ
כתובת: סמטת בז 2
טל’ בלשכה: 09-7636512
טל’ נייד: 054-4448698
מייל: ilaih@ksaba.co.il