כפר סבא: חניה חינם לשישים דקות בוייצמן לקניות אקספרס

עיריית כפר סבא משיקה: כפר סבא אקספרס פלוס!  הקניות בסופר עליכם, החניה – חינם!

מאת: אירית מרק

מדובר בפיילוט חדש – “כפר סבא אקספרס פלוס” – לעידוד חיי המסחר בעיר ומתן פתרון למצוקת החניה, על ידי הקמת חניות חינם קצרות מועד. זאת לצד המדיניות העירונית המעודדת שימוש בתחבורה ציבורית, בין היתר על ידי הרחבה ושיפור מערך התחבורה הציבורית, הפעלת שאטלים לעובדים באזורי תעסוקה ועוד.

ראש העיר, רפי סער: “הבטחתי להצעיד העיר קדימה והנה אנו משיקים עוד קמפיין מהפכני – ‘כפר סבא אקספרס פלוס’, המעודד חיי המסחר בעיר, פותר מצוקת החניה והמאפשר לכם, התושבות והתושבים, להחנות רכביכם בחינם ולקפוץ ליותר מכמה דקות לסופר או לכל בית עסק אחר בעיר. כפר סבא מצטרפת לשורה הראשונה של העיריות בישראל בפתרון מצוקת החניה, תוך מתן זריקת עידוד ותמריץ לבתי העסק בעיר. אצלנו, תתאפשר חניית אקספרס פלוס עם יותר מפלוס אחד, וזה כל ההבדל. כפר סבא הולכת צעד אחד קדימה, מעבר לכולם”.

במסגרת הפיילוט החדש שיחל בקרוב, תקים עיריית כפר סבא, באמצעות מחלקת התנועה העירונית והחברה הכלכלית לפיתוח כפר סבא, חניות אקספרס חדשות בעיר – חניות קצרות מועד, במטרה לאפשר לתושבים להחנות את רכביהם, לבצע קניות ולנסוע לדרכם, תוך פינוי מקום החניה לנהגים אחרים.

מדובר בחניות שייצבעו בצבע כתום-לבן (בשונה מחניות כחול-לבן המאפשרות חניה חינם לתושבים למשך שלוש שעות, בהפעלת אמצעי חניה כחוק), שיאפשרו חניה חינם לזמן קצוב בלבד

רחוב ויצמן

במסגרת הפיילוט, יסומנו בשלב ראשון עשרות חניות חדשות במיקומים שונים לאורך רחוב ויצמן – הרחוב הראשי של כפר סבא, כאשר על פי החלטת ועדת התנועה העירונית, תתאפשר בהם החניה למשך 60 דקות בלבד בין שעות מסוימות.

בנוסף, החניה תתאפשר במקום ללא כל צורך בהפעלת אמצעי חניה (דוגמת פנגו או סלופארק), והאכיפה תתבצע באמצעים אלקטרוניים.

הקמתן של חניות האקספרס תאפשר תחלופת רכבים לאורך הרחוב, כך שתושבים ולקוחות יוכלו להגיע, להחנות את רכביהם, לבצע את קניותיהם או את הסידורים שלשמם הגיעו, ולפנות את החניות תוך פרק זמן קצר. בנוסף, תחלופת הרכבים החונים תעודד הגעת לקוחות נוספים ובכך תעודד ותגדיל את המסחר בעיר.

סגן ראש העיר ומחזיק תיק התחבורה, עילאי הרסגור-הנדין: “המרחב הציבורי שייך לכולנו ואין סיבה לכך שכלי רכב אחד יתפוס מקום חניה למשך שעות ארוכות. בנוסף לעידוד הגעה למרכז העיר באמצעים לא מזהמים, החלטנו לאפשר ללקוחות החנויות חניה קלה ומהירה. כל מה שצריך לעשות הוא לחנות, לקנות ולפנות את המקום לכלי הרכב הבא. באמצעות שיטה זו יותר תושבים ייהנו מכל מקום חניה, מבלי ליצור עומסים מיותרים”.

תגובות