הוקמה עמותה חדשה בכפר סבא – עמותת א.ד.ם-ארגון דתיים מתנדבים למען הציבור כולו

הוקמה עמותה חדשה בכפר סבא – עמותת א.ד.ם-ארגון דתיים מתנדבים למען הציבור כולו

מאת: אירית מרק

עמותת א.ד.ם-ארגון דתיים מתנדבים, בכפר סבא, הוקמה לאחרונה בהשראתו של ויקטור פרנקל שהציב את המצפון, את המשמעות ואת נטילת האחריות במרכז תורתו. 

העמותה מיועדת למתנדבים בני 55 ומעלה (גיל שבו ה’קן מתרוקן’ או יוצאים לגמלאות) שברצונם לתרום מזמנם, מרצם וניסיון חייהם העשיר לטובת הכלל ולמען מי שזקוק לכך. הארגון מצטרף לארגונים אחרים הפועלים בעיר, ומטרתו לתרום לצרכי הרווחה השונים של תושבי העיר. 

לאחר בירור ותיאום עם גורמי הרווחה בחרו בעמותה להתמקד, בשלב זה, בסיוע לאוכלוסיית הקשישים, שורדי שואה, לקהילת יוצאי אתיופיה, לילדים בסיכון, וכן מקדמים מערך תמיכה לחיילים בודדים.

“אנו מקבלים גם פניות מאנשים פרטיים ובודקים כיצד ביכולתנו להיענות. הפעילות תתרחב ותשתנה בהתאם לצרכים ובהתאם להעדפה ולבחירה של המתנדבים. אנו מתווכים בין הגופים שפונים אלינו לבין המתנדבים ומציעים ליווי ועזרה למתנדב לפי רצונו, כאשר שני רעיונות מנחים אותנו: גם מתן אפשרות לכל מתנדב לבחור אפיק שמתאים ליכולתו ולנטיית לבו, ובנוסף, גיבוש מרחב התנדבות שיביא את כוח הקבוצה לידי ביטוי”

כיום מגיעים חברים מהעמותה לביקורים קבועים בבתיהם של קשישים המרותקים לביתם, חברים אחרים מספקים מעטפת תומכת למשפחה חד הורית, “חלק מאיתנו מתנדבים בפנימיית ‘עלומים’, ואנו בשלבי יצירת קשר עם קהילת יוצאי אתיופיה ושותפים בשמחה לאירועים של העדה”.

עדות של אחת המתנדבות המרכזת תמיכה במשפחה. “אנו שלוחה של עמותת א.ד.ם..במסגרת העמותה יצרנו תת-קבוצה של חברי עמותה שעוזרים לאם חד הורית לשני ילדים קטנים. אנו שומרים על הילדים בשעת הצורך, מלווים מול הרשויות ועוזרים בתיקונים ותחזוקת הבית ובעניינים נוספים. תוך כדי התנדבות נוצר קשר חברי קרוב בין האם לבין הקבוצה וכן בין חברי הקבוצה לבין עצמם. לדברי האם היא חשה שאנו ‘עוטפים’ אותה והיא אסירת תודה על כך ומקווה “שירבו אנשים המתגייסים למען הזולת”.

למרות שהמתנדבים בעמותת א.ד.ם באים מקרב הציבור דתי, הרי שאוכלוסיית היעד מעורבת, ללא הבדל דת ומוצא.

בקרוב יקיימו בעמותה אירוע התרמה שיתקיים ב-12.1.20 בשעה 19:30באשכול הפיס בהשתתפות יורם טהרלב ואילנית, ומטרתו ליצור תשתית כספית לטובת פעילות הארגון. 

בעמותה מצפים להצטרפות מתנדבים חדשים כדי שניתן יהיה בעזרתם לתת מענה לפניות נוספות.

ניתן לפנות לדפנה ברבן 0522438583 או לרותי דפנה 0548007091

“מטרתו האמיתית של הקיום האנושי לא תימצא במה שנקרא הגשמה עצמית, הקיום האנושי הוא ביסודו של דבר חריגה מעצמנו ולא הגשמת עצמנו”(ויקטור פרנקל).

תגובות