תהילה מימון יו”ר ועדת הכספים החדשה בעיריית כפר סבא, למורת רוחו של סדבון “הסיעה מתנגדת, את מחויבת לציית”

תהילה מימון חברת המועצה בעיריית כפר סבא, מונתה אמש ליו”ר ועדת כספים, ברוב קולות. יו”ר סיעתה, יוסי סדבון טען כנגד מימון אמש “רוב הסיעה מתנגדת ואת מחויבת לציית”.

מאת: אירית מרק

אז מחויבת או לאו, תהילה מימון החליטה ואף הבהירה שהיא זו שפנתה וביקשה התפקיד כדי לקחת חלק בעשייה ואף סיפרה כי היא מקבלת ברכות רבות מדי יום על החלטתה זו. סדבון הגיע לישיבה עם חבריו שהריעו לו בכל פעם שדיבר בישיבה.

סדבון וקרן גרשון, הוציאו אמש את ההודעה הבאה לתקשורת:”לפני כחודש נחשף באתר השרון פוסט שתהילה מימון מסיעת “כפר סבא בראש” תמונה ליושבת ראש
ועדת כספים תפקיד אותו ממלא כיום על פי הסכם קואליציוני עילאי הר סגור הנדין סגן ראש העיר ויו”ר סיעת מרצ.

תהילה מימון

תהילה מימון

“בעקבות פרסום זה יצאה ביום 9 בדצמבר 2019 הודעה מטעם הסיעה בראשותי על
פיה מינוי זה אינו על דעת הסיעה ולא בהסכמתה ואם תהילה מימון תיתן הסכמתה לביצוע התפקיד
תתכנס הסיעה ותחליט כיצד לנהוג במכלול הנושאים שעל הפרק.
“בישיבת הסיעה מיום 31 דצמבר 2019 הסבירה תהילה שסיכמה עם ראש העיר שתמשיך להיות
בסיעת כפר סבא בראש הנמצאת באופוזיציה ותצביע על פי שיקול דעתה וכי ראש העיר קיבל על
עצמו תנאים אלה. הובהר לתהילה שהינה שליחת הסיעה לוועדת כספים ובחברה הכלכלית מתוקף היותה חברת אופוזיציה. במסגרת תפקידה זה יש לה מחויבות לבקר את פעולת הרשות, להבטיח שקיפות ומנהל תקין. לא ניתן לנהל מדיניות כספים עירונית שזה תפקיד קואליציוני מובהק ובו בעת לבקר את פעולת הרשות.
לדעת רוב הסיעה תהילה חייבת נאמנות לסיעה שבזכותה הינה חברת מועצה. מצופה ממנה לפעול ביושר ציבורי בסיסי ולסרב לקבל על עצמה תפקיד זה. הסיעה מכבדת את רצונה לפעול ולהשפיע לטובת הציבור כפי שעושים שאר חברי המועצה, זאת אפשר לעשות רק כחברת ועדה ולא בתפקיד ביצועי שיש בו כדי לפגוע בסיעתה ובתפקידה כחברת אופוזיציה”

סדבון:”נשקול צעדינו

יוסי סדבון

יוסי סדבון

עוד טוען סדבון “בכל מקרה על פי החוק )סעיף 45 א’ לחוק הרשויות המקומיות )בחירות ( התשכ”ה 1965 ,)בהתאם לפסיקת בג”ץ והנחיות מבקר המדינה, הסכמים הנעשים לאחר הבחירות בכל הקשור למינוי משרות לתפקידים שלטוניים מחויבים בהסכם בכתב, הסכמים אלה מחויבים פרסום וגילוי לציבור. בניגוד לחוק ההסכם עם תהילה לא פורסם. אמש קיבלה מועצת העיר למרות התנגדות האופוזיציה החלטה המאפשרת המינוי. הדבר ישליך על יכולת תפקוד העירייה ועל עתידה של תהילה מימון כחברת אופוזיציה. לטעם הסיעה המינוי לא נעשה כחוק. הסיעה תתכנס בקרוב על מנת לשקול את צעדיה”.

באתי מתחילת הדרך לשרת את הציבור

תהילה מימון הבהירה כאמור עמדתה “אם יש בעיה משפטית, ציינו מה הבעיה ונתמודד איתה. אני לא חושבת שאנחנו דנים פה אם אני עושה את זה מהאופוזיציה או מהקואליציה, זה לא עניין של השולחן הזה. העניין הוא אם אני יכולה לעשות את התפקיד הזה בצורה טובה ועניינית. אני מאמינה שאני יכולה לעשות את זה. כמו שאמר פה ראש העיר, אני באמת ביקשתי לשמש כיו”ר ועדת כספים מתוך מחשבה וידיעה שיש לי יתרון יחסי בתחום הזה ואני באתי מתחילת הדרך לשרת את הציבור, לא באתי לשרת דבר כזה או אחר בטח לא את האינטרסים שלי והסיטואציה הזו היא לא נוחה גם לי, בטח לא בחודש האחרון. אני שמחה מאוד שראש העיר נעתר לבקשה ואני מודה לו ומודה לעילאי שראו את זה, והחודש האחרון רק הוכיח את זה, כבקשה מקצועית וכך הם שפטו אותה. כי זו החלטה מקצועית וזאת לא החלטה פוליטית – אל תהפכו את זה בבקשה להחלטה פוליטית. אני מבקשת להודות לכל האנשים שהתקשרו אליי השבוע ובחודש האחרון, גם אלה שמתנגדים  למהלך הזה. כל מי שאמר את דעתו בצורה עניינית- תודה רבה.  אני פוגשת כל יום אנשים שחושבים שזה מהלך נכון ושהוא נעשה אך ורק לטובת תושבי העיר. אין לי ספק שאני נכנסת למערכת מורכבת אני מאוד מקווה שאני יכולה להיכנס למערכת הזאת בצורה טובה. המועצה הנוכחית קיבלה תקציב קשה. תקציב שעומד על 300 מיליון ₪ חוב- יש לנו אתגרים של הקטנת חוב, פריסה שלו, התייעלות  ועוד הרבה מאוד נושאים שצריך לטפל בהם ואני לא חושבת שיש קונפליקטים בין אופוזיציה לקואליציה בנושאים המשמעותיים שצריך להוביל. אני אסייע ככל יכולתי לקדם את הנושאים האלו. אני מאוד מקווה שגם חבריי לסיעה יבינו את זה ויכבדו את ההחלטה הזו ויתנו לי לעשות את זה מהסיעה כי התנאי הראשון שלי היה להישאר כסיעה”.

לצפיה בסרטון לחצו כאן

רו"ח תהילה מימון חברת המועצה, מונתה ליו"ר ועדת הכספים בעיריית כפר סבא "אני פוגשת בכל יום הרבה אנשים המברכים על המינוי".יו"ר האופוזיציה, יוסי סדבון "את צריכה להחליט. רוב הסיעה מתנגדת ואת מחויבת, מחויבת לציית!".

פורסם על ידי ‏השרון פוסט‏ ב- יום חמישי, 2 בינואר 2020

 

 

תגובות