יום גיבוש עובדים: השיקולים שצריכים להעסיק כל מנהל/ת

רוצים לייעל את העסק? להזניק את המכירות ולהגביר את קצב העבודה של העובדים? הטיפ הבא אמנם יישמע לכם מעט תלוש מן המציאות, אך כל מה שצריך לעשות הוא פשוט לקחת יום מנוחה. לא, אין מדובר ביום חופש או הוצאת מחלה, המשמעות היא להוציא את העובדים מהמשרד ולשבור עבורם מעט את השגרה.

האם חשוב להקפיד על יום גיבוש?

יהיה זה נכון לקבוע כי יום גיבוש עובדים נחשב להוצאה גבוהה עבור מנהלים ובעלי עסקים. ואם נשים לרגע בצד את הפן התקציבי, הרי שמדובר בתכנון ולוגיסטיקה שאינם פשוטים כלל. אם כן, מדוע שנשקיע כה רבות ביום גיבוש לעובדים?

שבירת השגרה

גם העובד המצטיין ביותר, יחוש בשלב מסוים שחיקה מן השגרה הקבועה והיומיומית. עם הוצאתם של העובדים ליום גיבוש, אתם למעשה מוציאים אותם מעט מן המשרד, משנים את הנוף הקבוע ומאפשרים להם להתרענן במיני נופש ולו ליום אחד.

יצירת גאוות יחידה

בעידן של הרשתות החברתיות, רבים מן העובדים היו שמחים להשוויץ ולו במעט במקום עבודתם, ולהראות כיצד משקיעים בהם. עם הוצאתו של הצוות ליום גיבוש לעובדים, הרי שאתם מראים להם כי מקום עבודתם הינו יוקרתי ומשקיע בעובדיו.

הוקרת תודה

בשגרה היומיומית, כמנהלים ובעלי עסקים איננו יכולים להפגין את הערכתנו בכל רגע נתון אל העובדים, גם אם אנו חשים זאת ורוצים בכך. בעזרת יום גיבוש שיוצר חוויה והרפתקה חדשה ובלתי נשכחת לעובדים, אתם למעשה מפגינים כלפיהם את הוקרת התודה אותה לא הצלחתם לבטא לאורך השנה.

האחדת הצוות

לא משנה עד כמה תבקשו לנסוך בעובדיכם את מוסר העבודה והחתירה למטרה, כל עוד העובדים לא יהיו מגובשים ולא יסייעו האחד לרעהו, הרי שיש לראות בכך כמגרעה. בעזרת יום גיבוש שתוכנן היטב, תוכלו לגבש בין העובדים עם יצירת חוויה משותפת, תחרויות ושבירת הקרח בין הצוותים. זוהי גם הזדמנות מצוינת לשבור את הקרח בין הדרגים הזוטרים לניהוליים, ובכך לאפשר קשר ישיר יותר וסנכרון איכותי יותר בין כלל העובדים.

אילו מוטיבים מוטב להדגיש ביום הגיבוש?

רבים נוטים להוציא את עובדיהם לסיורים קולינריים או טיול בחיק הטבע. עם זאת, חשוב להבין כי יום הגיבוש צריך גם לכלול מאפיינים אשר יקדמו את גיבושם והאחדתם של הצוותים.

הקפידו לתכנן את יום הגיבוש כך שיכלול הפעלות מסוימות אשר טומנות בחובן גם מסרים חשובים. כך לדוגמה, יצירת תחרות בין שני צוותים בטיול טבע המחולק לשני מסלולים, יאפשר גיבוש של צוותים ותחרותיות. ניתן להשתמש בתחרותיות הזו בשיחת הסיכום, ולתחקר מה הוביל צוות מסוים לגבור על יריבו.

אפילו בסדנת בישול ואפייה, ניתן לחלק את העובדים לצוותים וכך ליצור תחרויות שהן גם מהנות, גם מבדחות, אך גם בעלות יצר תחרותי שממנו ניתן להגיע למסקנות ותובנות.

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

תגובות