צפו: לאחר פרויקט השיקום הנופי – הפריחה המרהיבה בתוואי הקו המהיר לירושלים

לאחר עשור של פרויקט שיקום נופי שביצעה רכבת ישראל, ובזכות החורף העז שפקד את איזורנו, וימי השמש בשבוע האחרון, מציג קו הרכבת המהיר לירושלים פריחות מרהיבות של שקדיות, רקפות, כלניות, חצבים, נרקיסים ועוד

במסגרת העבודות אשר עדיין נמשכות, מוחזרות  עשרות אלפי פקעות, ובהן – רקפות, כלניות, חצבים , נרקיסים ועוד, שהוצאו מהשטח לפני כ- 11 שנים והוטמנו למשמרת במשתלת “זרעים מציון” בליווי ופיקוח  של אנשי המנהלת בחטיבת בפיתוח של רכבת ישראל.

פרויקט השיקום הנופי בקו המהיר, המתפרס על כ-250 דונם בעלות של כ-7 מיליון שקלים,  החל לפני כעשור, עם הוצאתם מהשטח של 25,000  גיאופיטים (פקעות). כעת מוחזרות הפקעות בחזרה אל קרקע הגידול המקורית שלהן כחלק עיקרי מהשיקום הנופי של הקו המהיר בין ת”א לירושלים.

דודי שקולניק, אחראי איכות הסביבה במנהלת הקו המהיר מציין: “פרויקט הקו המהיר נבנה על עיקרון ההקשבה לתהליך ההשבה הטבעי של הצמחיה לטבע ולסביבה. השיקום כולל את מגוון המינים המלא של בית הגידול המקורי, כך שתתקיים בו פעילות מלאה של בית הגידול האקולוגי השלם ובעיקר תהיה בו הדדיות מפרה ומחזקת בין המרכיבים השונים של בית הגידול”.

לצד הפרויקט בקו המהיר, שותלת הרכבת מדי שנה עצים ושיחים בשטחים נרחבים בהיקף של מאות דונמים במסגרת הקמת מסילות ותחנות חדשות וקיימות. כך למשל נשתלו בקטע אשקלון-נתיבות כ-25 אלף עצים ושיחים, לצד מאות אלפי פלגים (שתילונים) מסוגים שונים.

בתוואי המסילה שבין לוד לבאר שבע נשתלו כ-1,000 עצים, לצד 30 אלף שיחים שונים ונזרעו שני טון זרעים. מצפון למחלף אשדוד בחיבור מסילה מרחובות ומראשון לציון בוצע שיקום נופי בשטח משולש פלשת.

פעולות אלה עונות על מספר מטרות: שיקום נופי -אקולוגי של סוללות המסילה ושטחים שהופרו בזמן הביצוע (כמו דרכי גישה ואתרי התארגנות זמניים), ייצוב מדרונות הרכבת בצמחיה לצורך הגנה מפני סחף, וכן לנוי ולצל היוצרים יצירת סביבה נעימה והצללה לנוסעים בתחנות.

תגובות

תגובות