צולל אל הקצה: שיר ואלבום קונספט חדש של היוצר מתן אוסישקין!

היוצר מתן אוסישקין משחרר שיר חדש, ‘צולל אל הקצה’ סנונית ראשונה מאלבום קונספט שלם • את השיר כתב והלחין אוסישקין עצמו, שאיבד את אביו בפיגוע בשנת 2001

האלבום כולו והשיר ‘צולל אל הקצה’ בתוכו, מתארים עלילה שלמה שמבוססת על סערת הרגשות שהיה נתון בה אוסישקין בשנים שלאחר שאביו נהרג. השיר: “צולל אל הקצה” הוא שיר הנושא מתוך האלבום שנמצא בעבודה בימים אלו
אנו פוגשים את מתן לשיחה קצרה על הדרך שעבר בדרך להקלטת השיר ועל הבחירה להוציא שיר רוק פסיכדלי בישראל של 2020.

מתן, בעקבות מה נכתב ‘צולל אל הקצה’?

כשהייתי בן 22, אבי שהיה קב”ט מושב כפר הס שבשרון, יצא לבדוק איש חשוד שהסתובב במושב. לא היה לו מושג שמדובר במחבל פסלטיני. כשעצר לשאול את מעשיו, שלף האיש אקדח וירה בו מטווח אפס. אבל שלי נהרג במקום. הוא היה בן 50.
האירוע השפיע עליי מאוד ושלח אותי לחודשים רבים של תהיות על משמעות החיים ולאן אני רוצה לקחת אותם. לא ידעתי איך מתמודדים עם אבדן כזה ואיך ממשיכים. הרגשתי נטוש ושקעתי לאט לאט לתוך דיכאון.
בסוף התמודדתי עם זה בדרך היחידה שהכרתי – מוסיקה. התחלתי לכתוב על איך אני מרגיש.

אז איך זה התגלגל משם לאלבום קונספט שלם?

בעקבות השיר הזה, בניתי אלבום המתאר את הסיפור שלי בדרך מטאפורית. זהו סיפור על אדם שחי באידיליה בתוך ארמון חול על שפת הים. יום אחד חייו מתפרקים כשסערה פורצת וגל גדול שוטף את ארמונו וסוחף אותו ללב ים. לאחר שהוא מתייאש וצולל אל הקצה הוא מגלה שיש משהו נעים בלהיות מנותק מהעולם. יום אחד הוא מנסה לצאת, אך מגלה שאיבד את היכולת לחיות בין שאר בני האדם.
השיר הראשון שכתבתי לאלבום היה “צולל אל הקצה”, כנקודת עוגן שממנו נבנה האלבום. השיר עצמו מתאר את הרגע שבו האדם נטוש בלב ים ומנסה להיאבק בגלים הרוצים לקחת אותו אל המצולות. בשלב כלשהו הוא מחליט להפסיק להילחם ופשוט לשקוע אל קרקעית הים.

מה סגנון המוסיקה והשירה באלבום? מה ההשפעות שלך?

האלבום ברובו הוא רוק פסיכדלי רך עם השפעות פרוגרסיביות מפינק פלויד ולהקות מובילות משנות ה70- וה 80′.

ומתי נשמע את האלבום המלא?

כדי להשלים אלבום מלא, אני מתכנן לצאת בפרוייקט גיוס המונים ולגייס את הסכום שדרוש להוצאת האלבום לכבוד 20 שנה למותו של אבי ולשנה שעיצבה את מי שאני היום.

לצפייה בקליפ השיר – bit.ly/2UDC5dI

תגובות