לראשונה בישראל: בית קפה ברזילאי ברעננה

בית הקפה “בריגדריאה”, ברחוב החרושת 54 רעננה, מגיש מגוון קינוחים ומאכלים ברזילאים כשגולת הכותרת היא חטיף הבריגדיירו האהוב והטעים. 

שלומית יארון ביקרה שם :”השבוע ביקרנו במסעדה החדשה ברעננה ונהנינו מאוד. נתחיל מהשרות שהיה מופלא ואדיב, משופע חיוכים שזה חשוב לא פחות מהאוכל במקום. הזמנו ארוחת בוקר הכוללת גבינות וביצים, על מצע לחם טוסט.

קינחנו בממתק הברזילאי האופייני הבריגדיירו שהוא טעים מאוד ומגיע בשללם טעים כמו תות, וגם מריר. האווירה מאוד נעימה במקום והתפריט מציע מנות ברזילאיות מיוחדות שלא ניתן למצוא בשום מקום אחר”.

מארז בריגדירוס לדוגמא צילום לוציאנה ברסלר

לדברי מיירי נוסבכר, קונדיטורית הבית ב- “בריגדריאה”,  שעלתה בעצמה מברזיל והביאה את הבריגדיירו ארצה, “החטיף אומץ גם כאן בהתלהבות, בהתחלה על ידי קהילת יוצאי ברזיל, שרבים מהם מרוכזים ברעננה, וכעת אנו שמחים לראות שגם  המקומיים מתחילים לגלות ולהתאהב בו”

ה’בריגדריאה’, החרושת 54, רעננה כשר (בהשגחת הרבנות רעננה)

חודש פברואר הוא חודש הקרנבל בברזיל אבל הפעם, גם אלו מאיתנו שיישארו בארץ, יוכלו ליהנות מקינוח הבריגדיירו הברזילאי המפורסם, שעשה עליה והתמקם בבית הקפה “בריגדריאה” ברעננה ומתמחה בהכנת מאכלים וקינוחים ברזילאים וכל עובדיו הם יוצאי ברזיל

בית קפה ברזילאי ראשון בישראל צילום לוציאנה ברסלר

הבריגדיירו, הממתק הפופולרי ביותר בברזיל, נולד בקמפיין הבחירות של הבריגדייר אדוארדו גומז בשנת 1945 כשמנהלי הקמפיין רצו לנצל את העובדה שהבריגדייר השרמנטי נראה טוב, וארגנו קמפיין של חוגי בית לגיוס אוהדים ברחבי ברזיל. בחיפושם אחר כיבוד להתכנסויות, תחת אילוצי המחסור בסוכר וחלב, שלא היו אז בשפע, השתמשו מארגני הקמפיין בריכוזי חלב, שוקולד וחמאה וכך הומצא חטיף הבריגדיירו הקרוי כמובן על שמו של הבריגדייר.

כיום החטיף עושה חיל בברזיל ומחוצה לה כשבברזיל ניתן למצוא אותו בכל מקום, ובארץ תוכלו לטעום אותו כרגע בסניף הראשון של בית הקפה “בריגדריאה” ברחוב החרושת 54, רעננה ומתאפיין בעיצוב ושירות ייחודי, באווירה ברזילאית טרופית וחמה. בנוסף לבריגדיירו, תהנו גם ממבחר קינוחים ומאכלים ברזילאים  נוספים כמו: פאו דה קיז”ו, טפיוקה, אסאי, קפה ברזילאי עם קצה בריגדיירו, עוגות טריות ומותאמות אישית

בית קפה ברזילאי בריגדריה צילום משה גיטליס רחוב החרושת 54 רעננה כשר (2)

לדברי מיירי נוסבכר, קנדיטורית ובעלת בית הקפה “בריגדריאה”: “הבריגדיירו אומץ גם כאן בהתלהבות, בהתחלה על ידי יוצאי ברזיל, וכעת גם הקהל המקומי מתחיל לגלות ולהתאהב בו, ואגב הוא גם כשר. לאחר שפתחתי את קיוסק “בריגרדריאה”  בשוק קניון עזריאלי בתל אביב, קיבלתי תגובות מדהימות וחיוביות מהלקוחות הישראלים  וזה היה רק מתבקש שנפתח מקום קבוע ומיוחד.

בנוסף, אומרת נוסבכר, יש לנו הזמנות רבות מחברות היי טק, אך לא רק  המבקשות לערוך אירועי   HAPPY HOUR  עם בריגדיירוס מכל הצבעים וטעמים וכן מאכלים נוספים מלוחים מהתפריט שלנו כמו הטפיוקה ולחם גבינה טרי הנאפה במקום ועוד.”

הבריגדיירו עצמו מגיע במגוון של מעל 20 טעמים ייחודיים ובהם: קלאסיק- שוקולד בלגי, ריבת חלב, תות בציפוי סוכריות תות, פיסטוק, שוקולד לבן, ושוקולד מריר, קוקוס, פסיפלורה, וגם בריגדיירו בטעמי חטיפים מוכרים כמו קיט קט, אוריאו,לוטוס, קינדר בואנו וטוויקס. כאמור, בנוסף לבריגדיירו במקום תפריט מלא הכולל: כריכים, פסטות, סלטים וכמובן… מתוקים.

שעות הפתיחה:
יום א’ 08:30 –  17:00

ימים ב’ – ה’- 08:30 – 19:00

יום ו’ – 08:00-13:30

טלפון לבירורים והזמנות: 09-8658080

מחירים לדוגמא:

מחירו של כל כדור בריגדיירו הוא 6 שקלים. מחיר הבריגדיירו המיוחדים בטעמי החטיפים הוא 9 שקלים לכדור ובריגדיירו בגרסת הקרם נמכר בצנצנת אישית ומחירו הוא 15 שקלים.

קערת אסאי ברזילאי עם גרנולה, פרות, מוגש בקליפת קוקוס (45 שקלים); טפיוקה עם 4 ממולאים מלוחים ומתוקים (25 שקלים); פאו דה קז’ו – לחמניית טפיוקה וגבינה ברזילאית (35 שקלים ל-10 יחידות) ; טוסט מלוח על בסיס קמח טפיוקה עם מוצרלה, עגבניות שרי ואורגנו (27 שקלים)

פרוסת עוגה טרייה בטעם לימון, עוגת גבינה עם כיסוי גויאבה או מוס שוקולד – 25 שקלים.

הבריגדיירו הוא קינוח ברזילאי פופולרי המורכב מחלב מרוכז שמתבשל במשך חצי שעה עם שוקולד בלגי, ומזכיר ריבת חלב במרקם של טופי רך מאוד. בארץ ניתן להשיג את הממתק בבית הקפה “בריגדריאה” ברחוב החרושת 54, רעננה. בית הקפה מתאפיין בעיצוב ושירות ייחודי באווירה ברזילאית טרופית וחמה, ולצד למעלה מעשרים טעמים שונים של בריגדיירו התפריט כולל גם ממתקים ומאכלים ברזילאים נוספים, וכן משקאות, כריכים קלאסיים וסלטים.

תגובות