טיפים למעבר דירה של מומחי 'הכל למוביל'

עוברים דירה ולא בטוחים מה צריך לעשות? מומחי חברת 'הכל למוביל' המתמחים באספקה של חומרי אריזה וקרטונים לחברות הובלה ולפרטיים, מביאים את הטיפים הכי שווים שיעשו לכם סדר, יעזרו לכם להיערך למעבר בחוכמה ואף להוזיל את המחיר.

מעבר דירה על קצה המזלג

מעבר דירה הוא תהליך של ניגודים. מצד אחד קיימת התרגשות ושמלווה את הרצון להתקדם ולשדרג את הדירה אך מצד שני, מדובר בתהליך ממושך שבממוצע נמשך 4 שבועות שמאופיינים בעיקר בחששות, אי נוחות ומשימות בלי סוף.

על פי מחקרים שבוצעו בשנים האחרונות עולה שבעשור האחרון, תדירות המעבר בין דירות עלתה בעשרות אחוזים. יש לכך סיבות רבות אך בשורה התחתונה, היערכות נכונה למעבר תופסת חשיבות גדולה מתמיד.

בחרנו לרכז את הטיפים החשובים בעיננו – כאלה שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על תהליך המעבר – החל מאריזה, דרך הזמנת חברת הובלה ועד לסידור הדירה החדשה.

מתי צריך להתחיל בסידורים למעבר?

השאלה הראשונה שצריך לתת עליה מענה היא מתי להתחיל בסידורים למעבר? אנחנו לא רוצים לחכות לרגע האחרון ולעשות טעויות שנובעות מלחץ אך באותה המידה אף אחד לא מעוניין להתחיל מוקדם מדי ולהתעורר מדי בוקר אל בית עמוס בקרטונים ובאי סדר.

לאור הנתונים הללו, חשוב להבין שהסידורים למעבר צריכים להיות מחולקים על פי עדיפות. מעבר דירה של משפחה ממוצעת צריך להתחיל כבר חודש וחצי לפני התאריך המיוחל תוך חלוקה של המשימות לכמה קבוצות:

  1. אריזה
  2. הזמנת חברת הובלה
  3. התמקמות בדירה החדשה

אריזת הדירה

אריזת הדירה היא המשימה המרכזית בכל מעבר. מדובר בעניין ממושך שצורך זמן ומאמצים אך אם נעשה אותו כמו שצריך ובאופן מאורגן, ניתן לקצר אותו ועל הדרך גם להיפטר מחפצים ובגדים שלא משתמשים בהם וסתם תופסים מקום. אריזה טובה נעשית במספר שלבים:

שלב ראשון: מיפוי ותכנון

הדבר הראשון שצריך לעשות הוא לבדוק מה צריך בכלל לארוז. אתם עדיין לא נדרשים לרוקן את הארונות אך בהחלט צריכים להבין מה יש במחסן, בארונות הגבוהים שאף אחד לא פותח ובעיקר להבין אילו פריטים אפשר לזרוק, לתרום או למכור.

שלב שני: ארגון חומרי אריזה

לאחר שהבנתם מה צריך לארוז ומה לא, הגיע העת לארגן קרטונים וחומרי אריזה. הדרך המהירה לעשות את זה היא לרכוש אותם באינטרנט. ניתן להזמין קרטונים למעבר דירה באתר 'הכל למוביל' במחירים מיוחדים בנוסף לחומרי אריזה אחרים שאתם עשויים להזדקק להם כמו שקיות, ניירות אריזה, סרטי הדבקה וכיוצא בזה.

שלב שלישי: אריזה

אחרי שהבנו מה צריך לארוז והכנו קרטונים ומוצרי אריזה, הגיע העת להתחיל ולארוז את הדירה. להלן מספר טיפים שיעשו לכם סדר ושיבטחו תהליך יעיל ומהיר.

לארוז בהדרגה – באופן כללי צריך לזכור שאריזה נבונה היא כזאת שנעשית בהדרגה – התחלה באריזת הפריטים שלא נמצאים בשימוש יומי וככל שמתקרבים אל מועד המעבר, מתחילים לארוז חפצים ופריטים שנמצאים בשימוש תדיר.

לארוז את החדרים באופן נפרד – אל תערבבו את תכולת החדרים והקפידו שכל קרטון יכיל פריטים מחדר אחד בלבד. באופן הזה תוכלו לשמור על סדר הן באריזה והן בפריקה. מדובר באחד הטיפים החשובים שיכולים לקצר לכם את משך הסידור של הדירה החדשה בחצי!

סמנו את תכולת הקרטונים – סמנו על גבי הקרטונים את תכולתם ולאיזה חדר הם שייכים.

הכינו קרטון עם חפצים אישיים – אף אחד לא מצפה שתפרקו את כל הארגזים בדירה החדשה כבר באותו היום ולכן חשוב להתכונן לימים הראשונים ולהכין קרטון נפרד עם חפצים אישיים ובגדים לתקופה הראשונית.

הובלת דירה

הובלת הדירה מתחילה באיתור מובילים מומלצים וכדי לעשות את זה יש להתחיל ולחפש אותם מוקדם ככל שניתן – בערך 6 שבועות לפני המעבר.

הדרך לבחירת מובילים מומלצים עוברת דרך איסוף המלצות והשוואה של לפחות 3 הצעות מחיר. לבסוף, חשוב במיוחד לחתום על חוזה הובלה מקיף וברור.

אחסון תכולת דירה

ישנם שירותי מעבר דירה שאולי לא הייתם חושבים עליהם בעבר אך היום הם נהנים מביקוש גובר.

דוגמה טובה לאחד השירותים האלו הוא אחסון תכולה. עוברים אל בית קטן יותר ואין לכם היכן לאחסן רהיטים או פריטים אחרים? הפתרון עשוי להיות בהשכרת מחסן לאחסון תכולה.

לאור ריבוי האפשרויות והספקים, מומלץ לקרוא את המדריך לאחסון תכולת דירה לפני שבוחרים במי מהם. מדובר בטיפים שיעזרו לכם להבטיח את טיב השירות ואת שלום התכולה שלכם.

שינוי כתובת

תהליך המעבר אינו מסתיים עם הגעתכם אל הדירה החדשה מכיוון שיש צורך לעדכן את כתובת המגורים החדשה ולוודא שכל החשבונות בכתובת הישנה סגורים.

וודאו שסגרתם את כל חשבונות החשמל, מים, ארנונה, גז ותקשורת ומצד שני, חשוב שתעדכנו את הכתובת החדשה במשרד הפנים, משרד הרישוי, חברות האינטרנט ודואר ישראל.

ניתן לעשות את זה על ידי התקשרות, שליחת מיילים ואפילו באמצעות שירותים מקוונים באינטרנט.

מה עוד אפשר לעשות?

מעבר דירה צריך להיות עניין מתוכנן ומתואם ולא כזה שנעשה ברגע האחרון. אם תשכילו להיערך מבעוד מועד ולבצע את המטלות השונות בזמן, תוכלו להימנע מטעויות שעולות בכסף ובהרבה כאבי ראש ולעבור דירה באופן יעיל ולעתים אפילו זול יותר.

שיתוף ב facebook
שתף
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp
שיתוף ב google
Google+
שיתוף ב print
הדפס
שיתוף ב email
אימיל

תגובות