למה משמש תואר שני במשפטים

למה משמש תואר שני במשפטים

תואר שני במשפטים נחשב לאחד ממסלולי הלימוד היוקרתיים, הפופולריים והמבוקשים ביותר בארץ, מטרת התואר השני במשפטים היא להעניק ידע משפט מעמיק והשכלה רחבה לכל הסטודנטים. כדאי לדעת כי לתואר שני במשפטים נרשמים לא רק עורכי דין אלא מועמדים רבים מתחומים נוספים הזקוקים להשכלה המשפטית הרחבה למילוי תפקידם ולעבודתם השוטפת. לכן, בין הנרשמים למסלול הלימודים לתואר שני במשפטים ניתן למצוא גם כלכלנים, אנשי עסקים, בעלי מקצוע מתחומים שונים ומגוונים, יזמים, עובדים סוציאליים, פסיכולוגים, רואי חשבון ועוד.

רקע כללי על לימודי משפטים לתואר שני

עולם המשפט הוא תחום רחב, עשיר ומגוון, כאשר ידע משפטי נחוץ כיום בגוון תחומים ועיסוקים, לכן המכללות המובילות החלו להציע מסלול לימודים לתואר שני במשפטים המתאים גם לחסרי השכלה במשפטים. התואר השני במשפטים מתאים גם לבעלי תואר ראשון בתחומים אחרים, וכמובן לבעלי תואר ראשון במשפטים.

ניתן לבחור במסלול לתואר שני במשפטים ללא משפטנים, זהו מסלול לימודים ייעודי המיועד לכל אדם הזקוק להשכלה משפטית, אך חשוב להדגיש כי מסלול זה לא נועד להכשיר עורכי דין ובוגרי מסלול הלימודים אינם רשאים לעסוק בעריכת דין או במתן ייעוץ משפטי. לכן, אם תמיד חלמתם להיות עורכי דין עליכם להירשם לתואר ראשון במשפטים ולעבור את הבחינות הנדרשות כדי לקבל את ההסמכה.

התואר השני במשפטים נועד בעיקר להקניית ידע משפטי רחב ומקיף, הידע המשפטי יכול לסייע לבוגרי מסלול הלימודים במסגרת עבודתם השוטפת, למשל מתן חוות דעת משפטית. כמו כן, בעלי תואר שני במשפטים לרוב זוכים לתוספת שכר משמעותית, בתאם למדיניות מקום עבודתם. תואר שני במשפטים ללא משפטנים מסייע לבוגרים להתמודד על משרות ניהול בכירות בארגונים המובילים, כמו כן התואר השני משפיע לטובה על הקריירה, פותח דלתות ומאפשר לבוגרים למצוא מקום עבודה איכותי ומתגמל יותר.

מהם השימושים העיקריים של תואר שני במשפטים?

לימודי משפטים לתואר שני מקנים ידע משפטי רחב, הידע משמש את הבוגרים בעבודתם היומיומית ומסייע להם לקדם את הקריירה במקום העבודה הנוכחי או אצל מעסיק אחר. בוגרי מסלול הלימודים לתואר שני במשפטים ללא משפטנים לא רשאים לעסוק בעריכת דין, עם זאת הם זוכים לביקוש רב לתפקידי ניהול בכירים בארגונים הגדולים והמובילים במשק הישראלי, כמו כן הם יכולים להתמודד על משרות במגזר הציבורי וליהנות מעדיפות בגלל הידע המשפטי הרחב.

בין השאר, תואר שני במשפטים מתאים לרופאים, פסיכולוגים ועובדים סוציאליים, הידע המשפטי מאפשר להם לכתוב חוות דעת מקצועיות לדיונים בבתי המשפט, להכין תסקירים ולפעול נכון או לקבל החלטות מושכלות וחוקיות בגלל התמצאותם בהליכים משפטיים. הידע המשפטי נחוץ גם לאנשי עסקים ויזמים, למנהלי חברות גדולות, לבכירים בארגונים וכדומה, מאחר והידע המשפטי הרחב מאפשר להם לבדוק חוזים, לקבל החלטות טובות יותר בהתאמה לחוקים ועוד. 

התואר השני במשפטים מסייע גם לאקטיביסטים, למנהלים בכירים בעמותות, לכתבים בנושאי משפט ופלילים, לפעילים חברתיים וכיוצא בזה.

תגובות