“את לא תלמדי אותי לגבי הרגשתי ואהבתי לחבריי הערבים שחלקם כמו האחים שלי”

מאת: אירית מרק

חבר מועצת העיר ממה שיינפיין העלה פוסט פרגון לראש הממשלה ובני גנץ “אין לנו ארץ אחרת, איחוד למען מדינת ישראל, תודה לך בנימין נתניהו, תודה לך בני גנץ וגבי אשכנזי, הצלתם את מדינת ישראל”.

הפוסט זכה לפרגון רב לצד ביקורת שנשמעה “חבר מועצת העיר כפר סבא, ממה שיינפיין, רבים מאד מאזרחי ישראל מהמגזר הערבי עובדים ומתחזקים את עירנו ובמיוחד את בית החולים בימים טרופים אלה. הם בחרו את המשותפת כנציגיהם. דברי הבלע הגזעניים שלך הם בושה לך ולמעמדך”, כתבה א. דביר.

ממה שיינפיין

שיינפיין בתגובה כתב את אחד המאמרים המרגשים שהעלה מעולם “אין קשר לחברותי כחבר מועצה ודעותיי, את דעותיי אינני מסתיר. אתן לך קצת שעור בהיסטוריה המשפחתית שלי בעיר כפר סבא, סבי יצחק שיינפיין מראשוני המתיישבים, אבי יוחנן שיינפיין הילד השלישי שנולד בעיר כפר סבא, (עדיין לא היה כאן בית חולים), אבי היה איש אצ”ל שנעצר והושלך לכלא עכו ע”י הבריטים וישב 1/2 שנה בשנת 1938. וכי מדוע אני מציין את ההיסטוריה, היות ובימים ההם תושבי העיר עשו חרם כן חרם על משפחתנו, ומדוע חרם? היות ולביתנו הדל תמיד אבל תמיד הוזמנו, ערבים, וספרדים ומוסלמים ונוצרים ודרוזים וצ’רקסים, היו יושבים לשולחננו כמו משפחה אחת. מארחים בביתנו ואנחנו בביתם כמו אחים כמו משפחה, בחתונות, בחפלות, בבר מצוות בת מצוות ועוד, כך שאת לא תלמדי אותי לגבי הרגשתי ואהבתי לחבריי הערבים שחלקם כמו האחים שלי, אני בוטח בהם יותר מאשר באחרים כולל בסביבתי. ומאחל להם בריאות איתנה והצלחה, ובמסגרת עשייתי גם כנבחר ציבור , וגם במסגרת פעילותי הנוספת עושה הרבה מאד למענם ותאמיני הם יודעים זאת, אני מעריך ואוהב אותם. הבעיה איננה הצוותים הרפואיים וכל עובדי הבריאות הערבים ואו התושבים הערבים, ברובם המכריע. “הבעיה באלו שנכנסו לכנסת, שונאי ישראל, תומכי מחבלים, תומכי טרוריסטים, פוגעים במשפחות השכולות, כנראה שאת עיוורת למצב, ואינך רוצה לראות את האמת, לאמיתה, את מעדיפה את אנשי “עזמי בשארה” המרגל המנוול שריגל למען החיזבאללה וברח מהמדינה, וחבריו שתומכים במחבלים. ולסיכום אסתר, את תישארי בעמדתך ואני אשאר בעמדתי, אמשיך לאהוב את חבריי הערבים, ואת לא תעשי אותי גזען ושונא ערבים. כן אני ציוני גאה, אוהב את מדינתי, מדינת היהודים שהיא מדינת כל תושביה ולביבי בני ואשכנזי יישר כח על החיבור ובמיוחד בתקופה המטורפת שאנחנו נמצאים. אין לי ארץ אחרת !”.

תגובות