כפר סבא זוכרת את קורבנות השואה ומחבקת את השורדות והשורדים

בשבוע הבא יחול יום הזיכרון לשואה ולגבורה ועיריית כפר סבא נערכה לציון מועד חשוב זה בעידן ימי הקורונה, במתכונת ייחודית.

מאת: אירית מרק

ביום שני, 20.04 – ערב יום השואה, ישודר בפייסבוק העירוני שידור מיוחד במסגרת אירועי “זיכרון בסלון”, והשנה בסימן “דור שני לכאב”.

ביום שלישי, 21.04, ישודר בשעה 10:00 בבוקר טקס יום השואה מהאנדרטה להנצחת הנספים שברחוב נורדאו בעיר.

ראש העיר, רפי סער: “עיריית כפר סבא מחבקת את כל שורדות ושורדי השואה המתגוררים בעיר ועומדת לצדם במהלך כל השנה ובכל יום. השנה, נבצר מכולנו לקיים את טקסים עם ריבוי משתתפים בשל המאבק בהמשך התפשטות נגיף הקורונה בישראל, אך מחובתנו להמשיך ולזכור את כל אלה שנרצחו באכזריות על ידי הצורר הנאצי, לספר את סיפוריהם ולהעבירם לדור הבא.
נקיים את הטקס העירוני ואת ‘זיכרון בסלון’ ללא קהל, ואלו ישודרו בפייסבוק העירוני, כך שכל אחד ואחת יוכלו לצפות ולקחת חלק ביום חשוב זה. בשם העיר כולה אני מבטיח – נזכור ולעולם לא נשכח”.

בכפר סבא מתגוררים כיום 1,750 שורדות ושורדי שואה.

בעיר פועלת ועדה עירונית לשורדי שואה, הפועלת יחד עם אגף שירותים חברתיים קהילתיים ועמותת סביון – לרווחת השורדים בתחום הכלכלי, החברתי, הרגשי, התרבותי ועוד

בין השירותים העירוניים הייחודיים שמקבלים שורדי השואה: “נקודת זכות” של עמותת “אביב לניצולי שואה” – שירות שמטרתו מיצוי זכויות של ניצולי שואה החיים בעיר ללא כל עלות מצדם; ועדה עירונית מיוחדת וייעודית, בראשות חבר המועצה אברהם (ממה) שיינפיין, לטיפול בשורדי שואה; מועדון לשורדי שואה ובני זוגם בהפעלת עמותת “סביון”, העמותה למען האזרח הוותיק בכפר סבא, המפעילה מגוון פעילויות מגוונות; פרויקט סל”ב, במסגרתו מגיעים מתנדבים ואנשי מקצוע מעניקים מענים מקצועיים לשורדי שואה המרותקים לבתיהם; פרויקטים ייחודיים להעמקת הקשר הבין-דורי עם הדור הצעיר בכפר סבא; פרויקט “אבני נגף”, המשותף לתיכונים בגרמניה ולתיכון רבין בכפר סבא להנצחת הנרצחים; פרויקט בר מצווה לניצולי שואה, שלא זכו לחגוג בתקופת השואה; פרויקט תיעוד סיפור חייהם של השורדים; פרויקט זיכרון בסלון; תיאטרון קהילתי לשורדי שואה ועוד פעילויות רבות ומגוונות.
בנוסף, בעיר פעולת עמותת אלומה – להנצחת והנחלת מורשת השואה והגבורה.

במסגרת אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה השנה, ישודר כאמור בערב יום שני בשעה 20:00 בערב שידור מיוחד של “זיכרון בסלון” – והפעם בסימן “דור שני לכאב”.

השידור יכלול את עדויותיהן של ארבע תושבות העיר, שיביאו את סיפור הוריהם שניצלו ממכונת ההשמדה הנאצית ועל חייהן בצל הכאב והזיכרון.
השידור יכלול קריאת יזכור ודברים של ראש העיר.

למחרת, ביום שלישי, ישודר כאמור בשעה 10:00 בפייסבוק העירוני טקס יום השואה מהאנדרטה לזכר קורבנות השואה שברחוב נורדאו, סמוך לבית העלמין.

הטקס יתקיים השנה ללא קהל, בהתאם להנחיות הממשלה.

בחודש ינואר האחרון, ביום השואה הבין-לאומי שהוכרז על ידי האו”ם בשנת 2005, התקיים בכפר סבא כנס מיוחד, זו השנה השמינית, ביוזמת מועצת הנוער העירונית, מועצת הנוער של רעננה ועמותת אלומה, שמטרתו בין היתר לחבר ולהדק את הקשר הבין-דורי בין שורדי השואה לבין בנות ובני הנוער בעיר.

תגובות