שימוש אוגנים בתעשייה

שימוש אוגנים בתעשייה

אוגנים מיועדים לחיבור ולהתקנת צינורות, שסתומים ומשאבות, בעזרתם יוצרים מערכות צנרת בתעשייה, האוגנים משמשים לחיבור ציוד נוסף בתעשייה. התקנת האוגנים בנקודות החיבור של הצנרת או הציוד מספקת למפעילים ולאנשי התחזוקה גישה נוחה לניקוי, לשינוי ולבדיקת מערכות הצנרת בתעשייה. ברוב המקרים מחברים את האוגנים לרכיבי מערכת הצנרת באמצעות ריתוך או ברגים.

שימושים עיקריים של אוגנים בתעשייה

כאמור, האוגנים משמשים כאביזר ייעודי ויעיל לחיבורי צנרת, שסתומים ואביזרי בקרה וסינון, בדרך כלל בקווי צנרת בתעשייה. האוגנים חייבים להתאים לפני השטח של הצנרת או השסתומים והאטמים בנקודות החיבור של קווי הצנרת, שימוש תקני באוגנים מבטיח איטום אפקטיבי ומניעת נזילות ובעיות אחרות.

כדאי לדעת כי יש תקנים שונים בתחום האוגנים לתעשייה, יש גם חלוקה לפי פרמטרים כמו דרגות לחץ. כאשר מזמינים אוגנים לתעשייה יש לבדוק האם הם עומדים בתקנים המחייבים, בישראל מקובל להתייחס בעיקר לתקנים האירופאים מסוג PN/DIN/EN/ISO.

תקנים שכיחים נוספים הם התקנים האנגלים והאוסטרלים AS/BS10 והתקנים האמריקאים ASA/ANSI/ASTM/.

בעת רכישת אוגנים לתעשייה יש להתייחס לסוגי החיבור של המוצר, סוגי החיבור הפופולריים בעולם האוגנים הם:

  • אוגן עיוור – אוגן עיוור (Blind) כמו BS “11/2 ST37, אוגנים עיוורים משמשים לסגירת סוף צנרת. 
  • אוגן צף – אוגף צף (Back Ring) כמו דגם ST37 150# BACK RING ‏ “14 משמש להידוק צנרת פלסטיק בעזרת תותב ייעודי.
  • אוגן חיבור סליפ און – האוגן מיועד לריתוך חיצוני ופנימי במקביל לצורך איטום מלא.
  • אוגן לריתוך חיצוני Socked Weld – האוגן מיועד לריתוך חיצוני בלבד כאשר הצנרת שקועה בתוך האוגן. 
  • אוגן לריתוך פנים Weld Neck – אוגן לריתוך פנים עם חיבור מסוג Weld Neck, למשל אוגן ST37 PN40 WNRF ‏”12 מיועד לנקודת ההשקה בין צינורות או לריתוך בהשקה (BW) של אביזרי צנרת.
  • אוגן צוואר – אוגן צוואר כמו דגם ST37 PN40 WNRF 12 מתאים לחיבורים עם קדחים צדדיים ומשמש בין היתר כאמצעי לניקוז ולבקרה.
  • אוגן הברגה – אוגן הברגה הוא אביזר שכיח בתעשייה ובקווי צנרת, הוא משמש לחיבורי הברגה פנימיים בצנרת ולחיבורי אביזרי צנרת עם קטרים שונים.
  • אוגן מעבר – מיועד לחיבורי צנרת בריתוך ולריתוך של אביזרי צנרת בקטרים שונים. 
  • אוגן משקפיים – אוגן ייעודי המשמש בעיקר לסגירה או לפתיחה של קו הצנרת.

אוגנים לתעשייה מיוצרים מחומרים עמידים ואיכותיים שונים, בעיקר מאלומיניום, פלדת אל חלד, ברזל, נחושת וברונזה, יש גם אוגנים מפלסטיק. הדגמים הנפוצים ביותר בתעשייה עשויים מפלדת פחמן ומפח, יש גם דגמים מצופים בשכבות שונות לצורך עמידות גבוהה ואיטום טוב יותר. 

השימוש באוגנים בתעשייה הוא רחב ומגוון, מומלץ לחפש את הדגם המתאים ביותר באמצעות קטלוג אוגנים של חברה מובילה המספקת שירותי אספקה טכנית. חברת טכנו בר מתמחה באספקה טכנית ומחזיקה מלאי עצום ומגוון של אוגנים לתעשייה, אפשר להזמין באתר או בסניפים. 

תגובות